کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

واکنش مادورو به تحریم‌ها

توقيف دارایی‌های مادورو در آمریکا

10 مرداد 1396 ساعت 10:24

گروه بين‌الملل: وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که این کشور تحریم‌هایی را علیه رئیس‌جمهوری ونزوئلا اعلام می‌کند.


دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که این کشور اقدام به تحریم نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا کرده است. در متنی که از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا منتشر شد، آمده است: این فرد به فهرست تحریم‌های دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی اضافه می‌شود: نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا. وزارت خزانه‌داری آمریکا علت اعمال این تحریم را اقدام مادورو به "تضعیف دموکراسی" در ونزوئلا عنوان کرده است. بر اساس اعلام وزارت خزانه‌داری آمریکا، به دنبال اتخاذ این تصمیم، تمامی دارایی‌های مادورو که در دسترس آمریکا باشد، توقیف می‌شود و هرگونه معامله شهروندان آمریکایی با وی ممنوع است.
 

واکنش مادورو به تحریم‌های آمریکا

مادورو
رئیس‌جمهوری ونزوئلا با بی‌اهمیت خواندن تحریم‌های جدید آمریکا، انتقادات داخلی و خارجی درباره انتخابات جنجالی اخیر گفت، رای‌گیری برای تشکیل مجلس موسسان قانون اساسی به او اجازه می‌دهد تا فورا سیستم سیاسی ونزوئلا را بازنگری کند. نیکولاس مادورو، تاکید کرد، قصد ندارد از طرح‌ها برای بازنویسی قانون اساسی دست بکشد و می‌خواهد یک سری دشمن از شبکه‌های خبری مستقل ونزوئلا گرفته تا افراد مسلحی که او مدعی است از طرف کلمبیا فرستاده شده‌اند تا در این رای‌گیری اخلال ایجاد کنند را تعقیب کند. به گفته او، این تلاش‌ها بخشی از توطئه بین‌المللی به رهبری مردی است که او آن را "امپراتور دونالد ترامپ" می‌نامد. مادورو در سخنانی تلویزیونی گفت: "نمی‌توانند مرا بترسانند. این تهدیدات و تحریم‌های امپراتور حتی یک لحظه هم نمی‌تواند مرا بترساند. من نه اکنون و نه هیچ وقت دیگری به فرامین این امپراتور گوش نمی‌دهم. هر چقدر می‌خواهی مرا تحریم کن دونالد ترامپ."

ساعاتی پیش از آن دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد، واشنگتن نیکولاس مادورو را تحریم کرده است و نام او وارد فهرست تحریم‌های دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی می‌شود. آمریکا تاکنون تهدیدات خود علیه صنعت نفت ونزوئلا را اجرایی نکرده است. چنین تحریم‌هایی موجب تضعیف دولت مادورو و افزایش بهای گاز آمریکا و تعمیق بحران انسانی در آنجا می‌شود.
این تحریم‌ها پس از آن انجام شد که مقام‌های انتخاباتی ونزوئلا اعلام کردند بیش از هشت میلیون تن در انتخابات روز یکشنبه برای تشکیل مجلس موسسان شرکت کردند. با تشکیل این نهاد قدرتمند، اختیارات حزب حاکم به شدت افزایش می‌یابد و او می‌تواند قانون اساسی را بازنویسی کرده، انتخابات‌های آتی را به تعویق بیندازد و در این فاصله، همچنان در قدرت می‌ماند. نتایج این انتخابات نشان می‌دهد، به‌رغم ضعف اقتصادی، تورم نجومی، کمبودهای دارو و مواد غذایی حمایت از حزب حاکم بیش از انتخابات‌های گذشته از سال ۲۰۱۳ شده است. مادورو همچنین گفت،‌ مجلس موسسان جدید ظرف یک هفته کار خود را آغاز می‌کند. او همچنین گفت که با استفاده از اختیارات این مجلس از ورود نامزدهای اپوزیسیون به انتخابات‌ فرمانداری در ماه دسامبر ممانعت می‌کند، مگر آنکه آنها به پای میز مذاکره بیایند و به خصومتی که چهار ماه اعتراض را در پی داشته و دست‌کم ۱۲۰ کشته و حدود ۲۰۰۰ زخمی بر جای گذاشته است، پایان دهند.


کد مطلب: 134438

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/134438/توقيف-دارایی-های-مادورو-آمریکا

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir