به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۷:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۵/۱۰ ساعت ۱۷:۰۲
کد مطلب : ۱۳۴۴۷۲

سرقت فیلمنامه «بازی تاج و تخت»

گروه فرهنگی: هکرها با حمله سایبری به شبکه‌های رایانه‌ای اچ بی او، در مجموع به 1.5 ترابایت اطلاعات شامل اپیزودهای پخش‌نشده تعدادی از سریال‌های این شبکه تلویزیونی و همچنین فیلمنامه اپیزود بعدی (چهارم) «بازی تاج و تخت» دسترسی یافته‌اند.
به گزارش آی ‌سینما،ظاهرا هکرها پیشاپیش اقدام به انتشار اپیزودهای پخش‌نشده دو سریال «فوتبالیست‌ها» و «اتاق 104» کرده‌اند. رییس و مدیر عامل اچ بی او در ایمیلی خطاب به کارمندانش، حمله سایبری اخیر را «ویرانگر، اضطراب‌آور و آزاردهنده برای همه ما» توصیف کرده است.
 
فیلمنامه قسمت جدید «بازی تاج و تخت» به سرقت رفت

«انترتینمنت ویکلی» اولین رسانه‌ای بود که خبر این حمله سایبری را منتشر کرد و بازنشر آن در شبکه‌های اجتماعی به ویژه توییتر سر و صدای زیادی به راه انداخت. بعدتر، شبکه اچ بی او با انتشار بیانیه‌ای که در اختیار «ورایتی» قرار داد، درستی این خبر را تایید کرد.بنابر توضیحاتی که از سوی این شبکه ارایه شده، ماموران قضایی بلافاصله وارد عمل شده‌اند و تحقیقات گسترده‌ای در این زمینه آغاز شده است. ریچارد پلپلر رییس اچ بی او نیز در ادامه ایمیلی که به کارمندانش ارسال کرده است نوشته: «مشکلی که پیش روی ماست متاسفانه در دنیای امروز بسیار مرسوم و رایج است.»

هنوز هیچ گروه مشخصی مسئولیت این حمله سایبری را بر عهده نگرفته است اما این اولین‌بار نیست که چنین دردسری از سوی هکرها برای اهالی هالیوود ایجاد می‌شود. سال 2014، گروهی از سارقان اینترنتی که احتمال می‌رود تحت حمایت کره شمالی بوده‌اند به شبکه‌های رایانه‌ای «سونی پیکچرز» نفوذ کردند و به دنبال آن، ده‌ها هزار ایمیل شخصی را به همراه فیلمنامه‌ها و فایل‌های تصویری منتشر کردند.همچنین اواخر سال 2016 بود که هکرها با نفوذ به شبکه رایانه‌ای شرکتی هالیوودی، تعدادی از اپیزودهای متعلق به سریال‌های «نتفلیکس» و چند شبکه تلویزیونی دیگر را به سرقت بردند.