کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هفته دوم لیگ برتر فوتبال؛

نبرد آبی‌ها در زمین سبز "آزادی"

12 مرداد 1396 ساعت 19:22

گروه ورزشی: بازی‌های پایانی هفته دوم لیگ برتر با برگزاری چهار دیدار در روز جمعه به پایان می‌رسد که در مهمترین دیدار قهرمانان اسبق این رقابت‌ها به مصاف هم می‌روند.


به گزارش ایسنا، در ادامه هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران، جمعه ۱۳ مرداد، چهار دیدار برگزار می‌شود که در مهمترین دیدار استقلال و استقلال خوزستان در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می‌روند.
استقلال - استقلال خوزستان
دو قهرمان پیشین لیگ برتر، این هفته در تهران به مصاف هم می‌روند. آبی‌پوشان پایتخت در هفته نخست مقابل صنعت نفت آبادان بازی قابل قبولی به نمایش نگذاشتند و در نهایت با یک گل شکست خوردند. البته آبی‌پوشان در آن دیدار سه بازیکن جوان خود را که به خاطر تصمیم عجیب فدراسیون فوتبال،‌ در اختیار نداشت اما در بازی با هم‌نام خوزستانی، آن یه بازیکن را همراه خود دارد و می‌تواند از آنها استفاده کند.در طرف دیگر میدان شاگردان عبدالله ویسی قرار دارند که تیمی مشابه تیم دو فصل پیش استقلال خوزستان را کنار هم جمع کرده است. آنها هفته نخست توانستند تراکتورسازی را با یک گل مغلوب و فصل جدید لیگ برتر را با پیروزی آغاز کنند. این دو تیم که سابقه بازی‌های پر گلی را دارند برای پیروزی به میدان می‌آیند.
ذوب آهن - گسترش فولاد
دو تیمی که در هفته نخست نتوانستند امتیاز کامل از بازی‌های‌شان کسب کنند این هفته مقابل هم قرار می‌گیرند. شاگردان امیر قلعه‌نویی در ذوب‌آهن هفته نخست در حالی که تا دقایق پایانی مقابل سیاه جامگان پیش بودند با گل زیبای بادامکی این بازی خانگی را با تساوی به پایان رساندند تا قلعه‌نویی با تیمی که نسبت به فصل گذشته تغییر زیادی نداشت، فصل را بدون پیروزی آغاز کند اما در مقابل گسترش فولادی قرار دارد که بازیکنان زیادی را در فصل نقل و انتقالات از دست داد و با جذب بازیکنان جوان سعی در جوانگرایی داشت.البته این جوانگرایی در هفته نخست جواب نداد تا شکست سنگین خانگی ۴ بر یک را مقابل پارس جنوبی متحمل شود. لوکا بوناچیچ سرمربی این تیم پس از بازی از نتیجه به دست آمده ابراز رضایت کرد و عنوان کرد که با جوانانش ادامه لیگ را پشت سر می‌گذارد. با این حال او این هفته آندرانیک تیموریان هافبک باتجربه پیشین تیم ملی و استقلال را جذب کرد تا بتواند با استفاده از تجربه او در میانه میدان دفاع از هم گسیخته تیمش را سر و سامان دهد. باید دید تقابل بوناچیچ که سابقه نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا همراه با سپاهان را دارد با دیگر تیم اصفهانی چه نتیجه‌ای می‌دهد.
پدیده - سپاهان
دو تیمی که هفته نخست را با نتیجه یک بر یک پشت سر گذاشتند این هفته در ورزشگاه ثامن مقابل هم صف‌آرایی می‌کنند. پدیده، فصل را با تساوی مقابل پیکان و سپاهان با تساوی مقابل سایپا آغاز کردند. پدیده که این فصل تیم نسبتا خوب و با تجربه‌ای را کنار هم جمع کرده در مقابل سپاهانی قرار می‌گیرد که میانگین سنی‌اش را کاهش داده و به دنبال جوانگرایی است. باید دید تقابل مهاجری و کرانچار در این دیدار به کجا می‌انجامد.
پارس جنوبی - پیکان
پارس جنوبی، تیمی که همه را در هفته نخست شگفت‌زده کرد، برای اولین بار در تاریخ شهرستان جم، میزبان یک رقابت لیگ برتر است. این تیم که تنها شش سال قدمت دارد مقابل پیکانی قرار می‌گیرد که به اندازه قدمت این تیم در لیگ برتر تجربه دارد. مجید جلالی سرمربی پیکان می‌داند که در این دیدار، کار آسانی در گرما و ارتفاع بالای شهرستان جم ندارد و باید در مقابل جوانان جمی قرار بگیرد که لیگ را با بردی پر گل آغاز کردند و روحیه و اعتماد به نفس مضاعفی دارند.
برنامه کامل بازی‌های این هفته به شرح زیر است:
ذوب آهن ـ گسترش فولاد ساعت ۲۰:۳۰، ورزشگاه فولادشهر اصفهان، داوران: شاهو اصلانی، فرزاد بهرامی، رضا قیم، سیدعلی میرغفاری
پدیده ـ سپاهان ساعت ۱۹، ورزشگاه ثامن مشهد، داوران: بیژن حیدری، بابک عباسقلی‌زاده، رحیم حاجیلو، وحید صالحی
پارس جنوبی ـ پیکان ساعت ۲۱، ورزشگاه تختی جم، داوران: روح‌الله شریفی، حسن یوسفی، محمد عطایی، کوپال ناظمی
استقلال تهران ـ استقلال خوزستان ساعت ۲۱، ورزشگاه آزادی، داوران: وحید کاظمی، آرمان اسعدی، اسد حاج محمدی، امید سعیدفر


کد مطلب: 134551

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/134551/نبرد-آبی-ها-زمین-سبز-آزادی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir