کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جوانان قهرمانی جهان- فنلاند

کشتی آزاد جوانان ایران سوم جهان شد

13 مرداد 1396 ساعت 0:23

گروه ورزشي: تیم ملي آزاد جوانان ایران با کسب یک مدال نقره و سه برنز در جایگاه سوم رقابت های کشتی آزاد جوانان جهان در فنلاند ایستاد.


به گزارش مهر، مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جوانان جهان روزهای ۱۰ و ۱۱ مردادماه در شهر تامپره کشور فنلاند برگزار شد و در پایان تیم ایران با یک مدال نقره نعیم حسن زاده در وزن ۱۲۰ کیلوگرم و سه مدال برنز یونس امامی، محمد متقی نیا و احمد بذری در اوزان ۶۰، ۷۴ و ۸۴ کیلوگرم و کسب ۴۹ امتیاز به عنوان سوم این رقابت ها رسید. تیم های آمریکا و روسیه نیز با کسب ۶۸ و ۶۷ امتیاز در جایگاه های اول و دوم ایستادند.


نتایج کشتی گیران کشورمان در روز دوم این مسابقات به شرح زیر است:
در وزن ۵۵ کیلوگرم نادر نصری در دور اول مقابل موخامبت کوتابک از قزاقستان با نتیجه ۵ بر ۴ به پیروزی رسید وی در دور بعد ژوزف باقرامیان از لهستان را با نتیجه ۱۰ بر ۲ مغلوب کرد و در دور سوم و در یک کشتی حساس با نتیجه ۱۲ بر ۱۱ ارطغرل قهوه چی از ترکیه را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی رسید اما در این مرحله مقابل داتون فیکس از آمریکا مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. نصری در دیدار رده بندی با نتیجه ۸ بر ۷ مقابل افغان خاشالوف از آذربایجان شکست خورد و پنجم شد.
در وزن ۶۶ کیلوگرم امیرحسین حسینی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۱۲ بر ۶ از سد حسن کایا از ترکیه گذشت وی در دور سوم مقابل محال نوروزاف از آذربایجان با نتیجه ۱۹ بر ۱۴ به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. اما در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر ۲ مغلوب رایان اندرو دیاکین از آمریکا شد و به دیدار رده بندی رفت اما در این دیدار با نتیجه ۶ بر ۴ مغلوب تمولن انختویا از مغولستان شد و در جایگاه پنجم قرار گرفت.
در وزن ۸۴ کیلوگرم احمد بذری در دور نخست با نتیجه ۸ بر ۲ زائور برادزه از گرجستان را شکست داد وی در دور بعد با نتیجه ۱۱ بر صفر هوانس مخیتاریان از ارمنستان را شکست داد. بذری در دور سوم مقابل الکساندر روبرت موری از کانادا با نتیجه ۱۰ بر صفر به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل آرتور نایفونوف از روسیه با نتیجه ۱۱ بر صفر مغلوب شد و راهی دیدار رده بندی شد. بذری در دیدار رده بندی و در یک کشتی زیبا با نتیجه ۱۸ بر ۸ از سد عثمان گوجن از ترکیه گذشت و صاحب مدال برنز شد.

در وزن ۱۲۰ کیلوگرم نعیم حسن زاده پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۵ بر یک جاکوب بریلیوسکی از لهستان را مغلوب کرد وی در دور سوم مقابل فیض اله آکتورک از ترکیه با نتیجه ۳ بر یک به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. حسن زاده در این مرحله با نتیجه ۳ بر یک اردنتولگا داوادورج از مغولستان را شکست داد و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار مقابل گیبل دان استیوسون از آمریکا با نتیجه ۵ بر یک شکست خورد و به مدال نقره رسید.

نتایج کشتی گیران کشورمان در روز نخست این رقابت ها نیز به شرح زیر است:

در وزن ۵۰ کیلوگرم علیرضا سرلک در دور اول مقابل ریوتا ساکورای از ژاپن با نتیجه ۱۰ بر صفر به پیروز رسید وی در دور دوم مقابل اصلان مینکالوف از روسیه با نتیجه ۱۴ بر ۷ شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی گیر روس در مرحله بعد، سرلک از دور رقابت ها کنار رفت و هفتم شد.

در وزن ۶۰ کیلوگرم یونس امامی بعد از استراحت در دور اول در دور دوم در مصاف با کریستوفر میکزاک از کانادا با نتیجه ۱۰ بر صفر به پیروزی رسید وی در دور سوم نیز با نتیجه ۱۲ بر ۲ از سد عباس رحمان اف از ازبکستان به برتری رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل عبداله احمداف از روسیه با نتیجه ۶ بر ۵ شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد. امامی در این دیدار با نتیجه ۱۰ بر صفر اریگلت پریزرینی از آلبانی را مغلوب کرد و صاحب مدال برنز شد.

در وزن ۷۴ کیلوگرم محمد متقی نیا در دور نخست با نتیجه ۵ بر صفر حمدی مصطفی از مصر را مغلوب کرد وی در دور دوم اخساربک گولایف از کشور اسلواکی را از پیش رو برداشت اما در دور سوم مقابل مارک جان هال از آمریکا با نتیجه ۱۰ بر صفر مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، متقی نیا راهی گروه بازنده ها شد. وی در این گروه با نتیجه ۶ بر ۳ مقابل رادیک والیف از روسیه به پیروزی رسید و به دیدار رده بندی راه یافت. متقی نیا برای کسب مدال برنز به مصاف موهامت کوچوک ایلدریم از ترکیه رفت و با نتیجه ۱۱ بر صفر از سدی وی گذشت و به مدال برنز رسید.

در وزن ۹۶ کیلوگرم دانیال شریعتی نیا پس از استراحت در مسابقه اول در دور دوم مقابل کولین رایموند مورا از آمریکا با نتیجه ۱۰ بر ۵ شکست خورد و با توجه به شکست کشتی گیر آمریکایی در مراحل بعدی، شریعتی نیا حذف شد و در جایگاه چهاردهم ایستاد.

رده بندی انفرادی و تیمی این رقابت ها به شرح زیر است:

۵۰ کیلوگرم: ۱- شاهین مختاراف (آذربایجان) ۲- کارن زورابیان (ارمنستان) ۳- اکبر کنجبیک اولو (قرقیزستان) و ناسان بویان نارمانداخ (مغولستان) ۵- اصلان مینکایلوف (روسیه) و راحت کالژان (قزاقستان) ۷- علیرضا سرلک (ایران)
۵۵ کیلوگرم: ۱- داتون فیکس (آمریکا) ۲- اسماعیل گادجیف (روسیه) ۳- آرس هاروتونیان (ارمنستان) و افغان خاشالوف (آذربایجان) ۵- رمضان آوتایف (آلمان) و نادر نصری (ایران)
۶۰ کیلوگرم: ۱- عبداله احمداف (روسیه) ۲- میشل استیون مک کی (آمریکا) ۳- یونس امامی (ایران) و هیرومو ساکاکی (ژاپن) ۵- اریگلنت پریزرنی (آلبانی) و راویندر (هند)
۶۶ کیلوگرم: ۱- داوید بایف (روسیه) ۲- رایان دیاکین (آمریکا) ۳- تمولان انختویا (مغولستان) و اوریکو جولاکیدزه (گرجستان) ۵- امیرحسین حسینی (ایران) و گئورگ مخیان (ارمنستان)
۷۴ کیلوگرم: ۱- مارک جان هال (آمریکا) ۲- عیسی شاپیف (ازبکستان) ۳- وردیف گولیا (هند) و محمد متقی نیا (ایران) ۵- یاجورو یاماکاسی (ژاپن) و موهامت کوچوک ایلدریم (ترکیه)
۸۴ کیلوگرم: ۱- آرتور نایفونوف (روسیه) ۲- زاهید والنسیا (آمریکا) ۳- گادژیمراد ماگومدسعیداف (آذربایجان) و احمد بذری (ایران) ۵- دیپاک پونیا (هند) و عثمان جوشن (ترکیه)
۹۶ کیلوگرم: ۱- شامیل موسایف (روسیه) ۲- گیوی ماتچاراشویلی (گرجستان) ۳- ابراهیم جیفتچی (ترکیه) و کولین رایموند مور (آمریکا) ۵- سارگیس هوسپیان (ارمنستان) و لجا ماتوهان (آلمان) ... ۱۴- دانیال شریعتی (ایران)
۱۲۰ کیلوگرم: ۱- گیبل استیوسون (آمریکا) ۲- نعیم حسن زاده (ایران) ۳- فیض اله آکتورک (ترکیه) و زائور کوزونوف (روسیه) ۵- اردن تولگا داوادورج (مغولستان) و زوریکو اورتاشویلی (گرجستان)

رده بندی تیمی: ۱- آمریکا ۶۸ امتیاز ۲- روسیه ۶۷ امتیاز ۳- ایران ۴۹ امتیاز ۴- ترکیه ۳۶ امتیاز ۵- آذربایجان ۳۴ امتیاز ۶- ارمنستان ۳۲ امتیاز ۷- هندوستان ۲۷ امتیاز ۸- گرجستان ۲۶ امتیاز ۹- مغولستان ۲۵ امتیاز ۱۰- آلمان ۱۵ امتیاز


کد مطلب: 134567

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/134567/کشتی-آزاد-جوانان-ایران-سوم-جهان

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir