به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۵/۱۳ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب : ۱۳۴۵۸۴
11 بازیکن گرانقیمت تاریخ فوتبال

نیمار همه رکوردها را شکست

گروه ورزشی: مهاجم برزیلی با پیوستن به پاری سن ژرمن همه رکورد ها را شکست و گرانترین بازیكن فوتبال جهان لقب گرفت.
نیمار همه رکوردها را شکست
به گزارش ایسنا و به نقل از آس، در نخستین دقایق بامداد جمعه باشگاه پاری سن ژرمن اعلام کرد نیمار بازیکن جدید این تیم است. چند ساعت پیش از این اتفاق نمایندگان نیمار به دفتر باشگاه بارسلونا رفتند و برای فسخ قرارداد مهاجم برزیلی ۲۲۲ میلیون پرداخت کردند تا نیمار به گرانترین بازیکن جهان تبدیل شود. پیش از آن این افتخار به پل پوگبا تعلق داشت. هافبک فرانسوی تابستان سال گذشته یوونتوس را ترک کرد و با قراردادی به ارزش ۱۰۵ میلیون یورو به منچستریونایتد پیوست. او چند سال پیش به صورت بازیکن آزاد تیم انگلیسی را ترک کرده بود.
همچنین روملو لوکاکو و آلوارو موراتا که در تابستان امسال به یونایتد پیوستند جزو گرانترین قرارداد ها به حساب می آیند. نام نیمار دوبار در این فهرست دیده می شود (ابتدا جدایی اش از سانتوس و پیوستنش به بارسلونا و سپس امضای قرارداد با پاری سن ژرمن). در ادامه به ۱۱ بازیکن گرانقیمت جهان اشاره می شود.

۱۱. آنخل دی ماریا: ۷۵ میلیون یورو

بازیکن آرژانتینی پس از فتح دسیما به همراه رئال مادرید و کسب جایزه بهترین بازیکن فینال ۲۰۱۴ لیسبون درخواست افزایش دستمزد کرد اما باشگاه نپذیرفت و او از این تیم جدا شد. منچستریونایتد برای خرید دی ماریا ۷۵ میلیون هزینه کرد تا این بازیکن به گرانترین فروش تاریخ باشگاه مادرید تبدیل شود. عملکرد هافبک تهاجمی آرژانتینی در انگلیس ناامید کننده بود و او در ۳۳ بازی تنها چهار گل به ثمر رساند و ۱۲ پاس گل داد. دی ماریا تنها یک فصل در کنار قرمز ها ماند و سپس اولدترافورد را به مقصد پاری سن ژرمن ترک کرد.

۱۰. خامس رودریگس: ۷۵ میلیون یورو

هافبک کلمبیایی پس از درخشش به همراه تیم ملی کلمبیا در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل به مادرید رفت. سفیدپوشان برای این انتقال ۷۵ میلیون یورو به موناکو پرداخت کردند. رودریگس در نخستین فصلش در مادرید درخشید و توانست در ۴۶ بازی ۱۷ گل به ثمر برساند و ۱۸ پاس گل بدهد.  با این حال دو فصل بعد نقش این بازیکن در تیم کمرنگ شد. او در نهایت جایگاهش را به طور کامل از دست داد و در این فصل به صورت قرضی به بایرن مونیخ پیوست. رودریگس دو سال با پیراهن تیم آلمانی بازی خواهد کرد.

۹. آلوارو موراتا: ۸۰ میلیون یورو

مهاجم اسپانیایی تنها یک سال پس از بازگشت به مادرید دوباره این شهر را ترک کرد. او فصل پیش را به عنوان یک مهاجم ذخیره سپری کرد با این حال توانست ۲۰ گل به ثمر برساند و دومین گلزن برتر تیمش شود. او در هزار و ۸۷۲ دقیقه ای که بازی کرد ۶ پاس گل داد. موراتا زمانی که متوجه شد قرار گرفتن در ترکیب اصلی سخت است دوباره تصمیم به ترک مادرید گرفت. مهاجم اسپانیایی با قراردادی به ارزش ۸۰ میلیون یورو به چلسی پیوست و گرانترین بازیکن اسپانیایی لقب گرفت. موراتا در کارنامه اش دو قهرمانی در لیگ قهرمانان به همراه مادرید دارد.
۸. لوییس سوارس: ۸۱ میلیون یورو
بارسلونا پس از سال ها با یک گلزن قهار قرارداد امضا کرد. مهاجم اروگوئه ای زمانی به بارسلونا سفر کرد که این باشگاه ۸۱ میلیون یورو به لیورپول پرداخت کرد. سوارس در بارسلونا عملکرد فوق العاده ای داشت. او در نخستین سال سه گانه (لیگ قهرمانان اروپا، لالیگا و کوپا دل ری) را فتح کرد، در ۴۳ بازی ۲۵ گل به ثمر رساند و ۲۴ پاس گل داد. پس از پیوستن این بازیکن، بارسلونا خط حمله مشهور خود به نام MSN را تشکیل داد.

۷. روملو لوکاکو: ۸۵ میلیون یورو

مهاجم بلژیکی که تصمیم گرفت اورتون را ترک کند خواهان زیادی داشت. در نهایت منچستریونایتد این بازیکن را جذب و ۸۵ میلیون یورو برای او هزینه کرد. بر این اساس لوکاکو دوباره با ژوزه مورینیو کار می کند. او پیش از این در چلسی زیر نظر سرمربی پرتغالی بود. مهاجم بلژیکی فصل گذشته برای اورتون در ۳۹ بازی ۲۶ گل به ثمر رساند و هفت پاس گل داد. لوکاکو با ۲۴ سال سن می تواند سال ها در اولدترافورد بازی کند.

۶. نیمار: ۸۸.۲ میلیون یورو (به بارسلونا)

ابتدا رقم قرارداد مهاجم برزیلی از سانتوس به بارسلونا تنها ۱۹ میلیون یورو اعلام شد. سپس مشخص شد باشگاه کاتالانی برای این انتقال نزدیک به ۹۰ میلیون هزینه کرده است. او در نخستین فصل به همراه خراردو مارتینو هیچ عنوانی را کسب نکرد و ۱۵ گل و پاس گل در ۴۱ بازی را به ثبت رساند. نیمار سپس جزیی از سه مهاجم تعیین کننده بارسلونا شد و همچنین رهبر تیم ملی برزیل شد.

۵. گونسالو ایگواین: ۹۰ میلیون یورو

مهاجم آرژانتینی با پیوستن به یوونتوس رکورد نقل و انتقالات در ایتالیا را شکست. او پس از سه فصل درخشان در ناپولی و شکستن همه رکوردهای گلزنان تاریخ سری A با تیم تورینی قرارداد امضا کرد. باشگاه یوونتوس برای این جا به جایی مجبور شد ۹۰ میلیون یورو هزینه کند. ایگواین در نخستین فصل خود برای یوونتوس آمار خوبی بر جای گذاشت اما در رقابت های اروپایی خیلی موفق نبود تا این که در نیمه نهایی برابر موناکو دو گل مهم را به ثمر رساند. ایگواین توانست فاتح لیگ و جام حذفی به همراه یوونتوس شود و نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کند.

۴. کریستیانو رونالدو: ۹۴ میلیون یورو

مهاجم پرتغالی از تعداد بازی هایش برای مادرید بیشتر گلزنی کرده است. او رکورد ۴۰۶ گل در ۳۹۴ بازی را به ثبت رساند. این آمار اهمیت رونالدو را برای مادرید نشان می دهد. بدون شک عملکرد خوب یک بازیکن بر روی کار گروهی تاثیر گذار است. درست است که مادرید در نخستین سال عنوانی را به دست نیاورد اما سپس به قهرمانی های متعددی دست یافت. مادرید برای امضا قرارداد با رونالدو ۹۴ میلیون یورو به منچستریونایتد در سال ۲۰۰۹ داد. مهاجم پرتغالی در نخستین سال در ۳۵ بازی ۳۳ گل زد و ۱۲ پاس گال داد. رونالدو پس از گذشت هشت سال اکنون یک اسطوره در مادرید محسوب می شود.

۳. گرت بیل: ۱۰۱ میلیون یورو

مهاجم ولزی در آخرین روز نقل و انتقالات تابستانی ۲۰۱۳ به مادرید پیوست. تاتنهام شرایط را برای جدایی بیل سخت کرده بود اما در نهایت سفیدپوشان با پرداخت ۱۰۱ میلیون یورو توانستند با این بازیکن قرارداد امضا کنند. مهاجم ولزی در نخستین فصل دو عملکرد درخشان داشت. او گل تعیین کننده مادرید را در فینال کوپا دل ری به ثمر رساند و سفیدپوشان توانستند بارسلونا را شکست دهند. بیل همچنین یک گل در نیمه نهایی لیگ قهرمانان به ثمر رساند و باعث شد تیم کارلو آنچلوتی به فینال ۲۰۱۴ لیسبون برسد. بیل در آن فصل در ۴۴ بازی ۲۲ گل به ثمر رساند و در ۱۹ گل تاثیر مستقیم داشت.

۲. پل پوگبا: ۱۰۵ میلیون یورو

تا پنجشنبه شب گرانترین قرارداد تاریخ به انتقال تابستان سال گذشته بر می گشت. منچستریونایتد برای خرید هافبک فرانسوی ۱۰۵ میلیون یورو هزینه کرد. یوونتوس چند سال پیش او را به صورت بازیکن آزاد از یونایتد جذب کرد و سپس از فروش هافبک فرانسوی بیش از ۱۰۰ میلیون به دست آورد. پوگبا در اولین سال ۹ گل به ثمر رساند و ۶ پاس گل داد. او توانست به همراه یونایتد فاتح لیگ اروپا شود. با این حال هنوز هواداران تیم انگلیسی خواهان عملکرد بهتری از بازیکن باهوش فرانسوی هستند.

۱. نیمار: ۲۲۲ میلیون یورو

پیوستن مهاجم برزیلی به بارسلونا تاریخ فوتبال را عوض کرد. باشگاه فرانسوی برای جذب این بازیکن ۲۲۲ میلیون یورو هزینه کرد تا گرانترین انتقال جهان فوتبال رقم بخورد. نیمار پس از چهار فصل در حالی بارسلونا را ترک کرد که او به همراه سوارس و مسی یکی از به یادماندنی ترین خط حمله های تاریخ را تشکیل داده بودند. او پس از پیوستن به PSG بدون شک رهبر تیم پاریسی خواهد بود.