کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حسرت طلا بر دلمان ماند

قدرتنمایی کشتی‌گیران آمریکا و روسیه

14 مرداد 1396 ساعت 11:13

گروه ورزشی: تیم ملی کشتی آزاد جوانان ایران با نمایشی نه چندان خوب بدون کسب طلا بر سکوی سوم جهان ایستاد تا زنگ خطر برای این تیم به صدا درآید.


به گزارش ایسنا، رقابت های کشتی آزاد جوانان جهان ۲۰۱۷ در شهر تامپره فنلاند به پایان رسید و تیم ملی  کشتی آزاد جوانان ایران با یک مدال نقره نعیم حسن‌زاده در وزن 120 کیلوگرم و سه مدال برنز یونس امامی، محمد متقی نیا و احمد بذری در اوزان 60، 74 و 84 کیلوگرم و کسب 49 امتیاز به عنوان سوم جهان رسید.
در حالی دست آزادکاران جوان ایران از مدال طلا کوتاه ماند که آمریکا در ۸ وزن ۶ فینالیست داشت و در نهایت با نمایشی تحسین برانگیز با ۳ طلا، ۳ نقره و یک برنز و ۶۸ امتیاز عنوان قهرمانی جهان را از آن خود کرد.
۷ مدال در ۸ وزن نشان دهنده برنامه ریزی درست و آینده نگری آمریکا با هدف کسب موفقیت در المپیک ۲۰۲۰ است و بدون شک همین نفرات در توکیو حرف های زیادی برای گفتن خواهند داشت.
روسیه نیز تنها با یک اختلاف امتیاز و با ۴ طلا، یک نقره و یک برنز باز هم نمایش خوبی داشت و بر سکوی دوم جهان ایستاد.


در این میان تیم ایران که سال گذشته ۲ مدال طلا توسط پیمان بیابانی و حسین شهبازی آزادکاران حال حاضر اردوی بزگسالان کسب کرده بود، اینبار زیر نظر تقی اکبرنژاد در رسیدن به مدال طلا ناکام بود.در جایی‌که آمریکا و روسیه ۷ مدال طلا در ۸ وزن را میان خود تقسیم کردند، ناتوانی آزادکاران ایران در رسیدن به مدال طلا و داشتن تنها یک فینالیست زنگ خطری برای آینده کشتی ایران در رقابت های بزرگ همچون المپیک ۲۰۲۰ خواهد بود و بدون شک در فرصت ۳ ساله تا المپیک تمرکز هر چه بیشتر بر روی جوانان و برنامه ریزی برای حضور آن ها در میادین مختلف با هدف کسب تجربه می تواند آینده ‌کشتی ایران به عنوان یکی از قدرت های حال حاضر جهان را تامین کند.کشتی ایران کم و بیش با مشکل ظهور کشتی گیران شش دانگ و آینده دار در اوزان مختلف روبروست. کشف استعدادهای ناب و رها نکردن چهره های جوان به حال خود مهمترین راهکار کسب موفقیت در آینده نه چندان دور خواهد بود.


کد مطلب: 134613

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/134613/قدرتنمایی-کشتی-گیران-آمریکا-روسیه

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir