کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ایندیپندنت:

تلاش برای انزوای ایران شکست‌خورد

15 مرداد 1396 ساعت 9:57

گروه سیاسی: نشریه خبری ایندیپندنت روز شنبه در گزارشی تصریح کرد که حضور چهره‌های برجسته در مراسم تحلیف حسن روحانی نشان داد که تلاش برای انزوای ایران شکست‌خورده است.


به گزارش ایرنا، نشریه ایندیپندنت نوشت: عربستان سعودی و دولت دونالد ترامپ به‌عنوان دشمنان ایران، تأکیددارند که این کشور بایستی دوباره طرد شود؛ آمریکا تحریم‌های تازه‌ای را علیه ایران اعمال و دونالد ترامپ تهدید کرده که از توافق هسته‌ای با ایران خارج خواهد شد. اطرافیان او نیز در رابطه با تغییر حکومت در ایران سخن می‌گویند. بااین‌حال در مراسم تحلیف حسن روحانی نمایندگان صدها کشور در تهران حاضر شدند.این نشریه خبری افزود: حضور چهره‌های برجسته از کشورهای اروپایی ازجمله 'الستر برت' معاون وزیر خارجه انگلیس، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا و وزرایی از سوی روسیه، چین و هند نشان داد که تلاش برای انزوای ایران دست‌کم در حال حاضر شکست‌خورده است. ایندیپندنت نوشت: حسن روحانی در جریان این مراسم به شرکت‌کنندگان هشدار داد که آمریکا تلاش می‌کند تا در اجرای برجام کارشکنی کند. وی عنوان کرد: 'آنان که قصد پاره کردن برجام رادارند، بدانند که با این کار طومار عمر سیاسی خود را پاره خواهند کرد.'

این نشریه خبری افزود: رئیس‌جمهوری ایران پیش‌ازاین نیز در دیدار با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا، بیان داشت که حضور در این مراسم، نشان داد که دولت‌های غربی آمادگی دارند تا به‌رغم فشارهای آمریکا با ایران همکاری کنند.ایندیپندنت عنوان کرد: بر اساس گزارش‌های منتشرشده، جواد ظریف وزیر خارجه ایران در همین جلسه به هیئت اروپایی گفته است که ترامپ تلاش می‌کند تا نقض برجام را به‌پای ایران بگذارد و اروپا بایستی نسبت به این مساله هشیار باشد.این نشریه خبری در ادامه عنوان کرد که در جریان مراسم تحلیف ریاست جمهوری حسن روحانی، اسامی تمامی کشورهایی که در این مراسم شرکت داشتند قرائت شد.

ایندیپندنت نوشت: قطر که در جبهه مخالف ائتلاف به رهبری عربستان قرار دارد، هیئتی را به ریاست شیخ تمیم بن حامد الثانی امیر این کشور فرستاد. روسیه، کشوری که اخیراً هدف تحریم‌های جدید آمریکا قرارگرفته نیز اعلام کرد که 'دیمیتری روگوزین' معاون نخست‌وزیر و فرماندهان ارشد نظامی روسیه پس از مراسم تحلیف با مقامات ایرانی و ترکیه‌ای در رابطه با مساله سوریه گفت‌وگو خواهند کرد.این نشریه بابیان اینکه 'بسیاری از هیئت‌های شرکت‌کنندگان در این مراسم به دنبال فرصت‌های تجاری به وجود آمده در ایران پس از لغو تحریم‌ها علیه این کشور هستند' افزود: لرد لامونت فرستاده ویژه دولت انگلیس در امور تجارت با ایران و ریچارد بیکن رئیس گروه فرا حزبی پارلمانی انگلیس و ایران نیز در این مراسم حضور داشتند.

ایندیپندنت در ادامه گزارش خود، انعقاد قراردادهای تجاری ایران با بوئینگ، ایرباس و توتال را ثمره لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه کشورمان توصیف کرد.این نشریه خبری افزود: البته نگاه خصمانه دونالد ترامپ بر فضای همکاری‌های تجاری ایران سایه افکنده و دولت آمریکا بایستی هر 90 روز پایبندی ایران به توافق برجام را تصدیق کند. بااین‌حال این کشور مجبور شد تا برای دومین بار تائید کند که ایران به تعهداتش در چارچوب برجام پایبند بوده است. ایندیپندنت در پایان عنوان کرد: حضور چند صدنفره در مراسم تحلیف ریاست جمهوری روحانی بدین معنا نیست که خصومت دونالد ترامپ برای منزوی کردن ایران پایان خواهد یافت.


کد مطلب: 134653

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/134653/تلاش-انزوای-ایران-شکست-خورد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir