کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حمایت فوتبالیست‌ها از شجاعی و حاج‌صفی

15 مرداد 1396 ساعت 16:08


حمایت فوتبالیست‌های معروف از شجاعی و حاج صفی  چالشی که به مجلس رسید

گروه ورزشی- رسانه‌ها: روزنامه ایران نوشت: حضور مسعود شجاعی و احسان حاج‌صفی، بازیکنان ملی‌پوش ایرانی باشگاه پانیونیوس یونان در مقدماتی لیگ اروپا مقابل تیم مکابی رژیم صهیونیستی واکنش‌های گسترده‌ای در داخل و خارج ایران به همراه داشت. این دو بازیکن که در بازی رفت تیم‌شان را در سفر به اسرائیل همراهی نکرده بودند، در بازی برگشت و در حالی که مچ‌بندهایی به رنگ پرچم ایران به دست داشتند، با اصرار و اجبار باشگاه مقابل حریف به زمین رفتند.
 
 24 ساعت از بازی شجاعی و حاج صفی نگذشته بود که نهادهای عالی ورزش و فوتبال در ایران با انتشار بیانیه‌هایی جداگانه، این تصمیم 2 بازیکن ملی‌پوش را محکوم کردند. البته ماجرا به همین جا ختم نشد و صحبت از در نظر گرفتن محرومیت، حتی از پوشیدن پیراهن تیم ملی هم شد. همزمان با این اتفاقات، همبازی‌ها و ستاره‌های فوتبال ایران دست به کار شدند و موج حمایت از شجاعی و حاج صفی شکل گرفت. غالب این بازیکنان و پیشکسوت‌ها، صفحات شخصی خود را برای ابراز نظر بی پرده انتخاب کردند و از مسئولان خواستند که شرایط این دو بازیکن را درک کنند.
علی کریمی، بازیکن پیشین پرسپولیس و تیم ملی جزو اولین نفراتی بود که در پست حمایتی‌اش در اینستاگرام نوشت: «شما فقط تعهد به باشگاه‌تون رو انجام دادین، مهم نظر مردم نسبت به شماست، مرسی بابت زحمت‌هایی که سال‌ها برای تیم ملی کشیدین.» فرهاد مجیدی، کاپیتان محبوب پیشین استقلال هم نوشت: «مسعود و احسان تابع قوانین یک باشگاه خصوصی در یونان بودند اما با وجود این تا حد امکان اعتقادات فردی خودشان را در نظر داشتند و به همین خاطر در بازی رفت تیم‌شان را همراهی نکردند اما بازیکن حرفه‌ای در همه جای دنیا باید تابع قوانین باشد و حتماً همه تلاش‌شان را کردند و نتوانستند باشگاه را برای غیبت در بازی برگشت قانع کنند. لطفاً بی‌رحمانه قضاوت نکنیم و منصف باشیم.»
علاوه بر اینها امیر قلعه‌نویی، محمد نصرتی، علی کریمی 23 ساله بازیکن دیناموزاگرب و بسیاری از ملی‌پوشان و همبازیان شجاعی و حاج صفی از جمله مهدی طارمی، کمال کامیابی‌نیا، اشکان دژاگه، کریم انصاری‌فرد، رامین رضاییان، مرتضی پورعلی گنجی و علیرضا جهانبخش در پست‌هایی جداگانه، به حمایت از این 2 بازیکن پرداختند. طارمی نوشت: «می‌دونم که اصلاً راضی به این بازی نبودید ولی چون قرارداد دارین باید به قراردادتون پایبند باشید، مجبور به بازی شدین.»
حضور ایرانی‌ها در برابر حریفانی از رژیم صهیونیستی همیشه با حساسیت‌ها و حواشی زیادی همراه بوده است. پیش از این هم مهرداد میناوند در برابر چنین حریفی بازی کرد. میناوند با پیراهن اشتروم گراتس اتریش مقابل نماینده رژیم صهیونیستی به میدان رفت، چراکه قرارداد حرفه‌ای‌اش با این باشگاه حکم می‌کرد تا در این دیدار تیمش را همراهی کند.
ماجرا دیروز وارد فاز جدیدی شد و سیدکاظم دلخوش، عضو فراکسیون ورزش مجلس نیز درخصوص این موضوع اظهار داشت: «به هر حال ورزشکاران ما در عرصه‌های بین‌المللی باید حرمت مردم ایران را حفظ کنند، چرا که حمایت‌های مردمی است که ورزشکاران را در سطح جهانی به شهرت می‌رساند. البته ما نیز به عنوان فراکسیون ورزش مجلس قطعاً به این اتفاق رسیدگی خواهیم کرد، چرا که نه تنها فراکسیون ورزش، بلکه نمایندگان مجلس به عنوان نمایندگان مردم نسبت به این‌گونه اتفاقات بی‌تفاوت نخواهند بود.»تمام این اتفاقات در حالی می‌افتد که برخی ماجرا را از زاویه دیگری بررسی می‌کنند. اینکه پیش از این شعبان، درویش، ابوصالح، اغبریا، غنایم و ابوناهیه از جمله بازیکنان تیم ملی فوتبال فلسطین هستند که در لیگ اسرائیل بازی کرده‌اند.
بازتاب بیانیه فدراسیون فوتبال درباره لژیونرهای ایرانی در رسانه یونانی
بیانیه فدراسیون فوتبال در محکومیت اقدام مسعود شجاعی و احسان حاج‌صفی برای بازی برابر مکابی رژیم صهیونیستی مورد توجه معتبرترین رسانه ورزشی یونان قرار گرفته است. سایت رادیو ورزش یونان نوشت: «در حالی که وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی از حضور ملی‌پوشان ایرانی تیم پانیونیوس در بازی برابر مکابی در چارچوب لیگ اروپا قدردانی کرده است، فدراسیون فوتبال ایران خواهان عذرخواهی مسعود شجاعی و احسان حاج‌صفی شد.» در ادامه این خبر آمده است: «باید متذکر شویم که ایران، رژیم صهیونیستی را به‌ عنوان یک دولت مستقل به رسمیت نمی‌شناسد و به همین خاطر ملی‌پوشان ایرانی تیم پانیونیوس در بازی رفت برابر مکابی حضور نداشتند. مسعود شجاعی و احسان حاج‌صفی به خاطر فشار ایجاد شده از سوی باشگاه پانیونیوس پذیرفتند تا  در بازی برگشت برابر مکابی به میدان بروند.»/ روزنامه ایران 


کد مطلب: 134693

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/134693/حمایت-فوتبالیست-ها-شجاعی-حاج-صفی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir