به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۰۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۵/۱۵ ساعت ۲۰:۱۷
کد مطلب : ۱۳۴۷۱۱

ویزای تضمینی انگلیس

بدون شک تمام ایرانیانی که جزو کاربران فعال فضای مجازی محسوب می‌شوند، لااقل یک‌بار به بنرهای تبلیغاتی و یا صفحه‌هایی که در آن‌ها عباراتی نظیر «ویزای تضمینی انگلیس»، «ویزای تحصیلی انگلیس»، «مهاجرت به انگلیس» و... نقش بسته‌اند، برخورده‌اند. اما در پس اکثر این تبلیغات، با صفحاتی مواجه می‌شوید که یا محتوای آن‌ها هیچ ربطی به موضوع موردنظر ندارند، و یا آن‌طور که باید و شاید، اطلاعات‌شان کامل نیست؛ بگذریم که ممکن است نیت‌های دیگری نظیر کلاه‌برداری هم در پس این تبلیغات رنگارنگ و درشت هیکل وجود داشته باشد! اما بهتر است که از موضوع اصلی دور نشویم و کمی به معضلات ویزای انگلیس بپردازیم.


 
نکته اولی که متقاضیان این ویزا باید به آن توجه کنند، سخت‌گیری بسیار زیاد انگلیسی‌ها برای صدور اجازه ورود به کشورشان است! این بدان معناست که راه اخذ ویزای انگلیس، بسیار پرپیچ‌وخم و صعب‌العبور است. اگرچه این سخت‌گیری‌ها برای ویزاهایی با سقف 6 ماه که معمولاً جهت سفرهای توریستی و دوره‌های تجاری و تحصیلی کوتاه‌مدت صادر می‌شوند، تا حدودی کاهش می‌یابند، اما بدون هیچ گونه تعارفی باید به متقاضیان سفر به انگلیس خاطر نشان کرد که تقریباً تمام آن‌ها، شانس بسیار کمی برای اخذ ویزاهای طولانی مدت دارند! تا چه رسد به اجازه مهاجرت به انگلیس!...

دولت انگلیس، بیش از هر چیز به گردش حساب‌های بانکی و املاک و دارایی‌هایی متقاضی ویزا توجه نشان می‌دهد؛ یعنی باید بندهایی در ایران داشته باشید که شما را به کشور متصل کند و دولت انگلیس متقاعد شود که شما قبل از پایان تاریخ ویزا، این کشور را ترک خواهید کرد. با این حال روال کار به این صورت است که شما ابتدا باید نوع ویزای درخواستی خود را مشخص کنید که کارشناسان ویزا در مورد این موضوع به شما مشاوره خواهند داد. پس از آن باید به سامانه آنلاین سفارت انگلیس در تهران که در واقع دفتری موسوم به VFS global است مراجعه کنید.


 
این دفتر چیزی شبیه به پلیس 10+ خودمان است و از زمان تعطیلی سفارت انگلیس در تهران، خدمات ویزای این کشور را ارائه می‌کند. روال کار به این صورت است که باید مدارک‌تان را در سایت بارگذاری کنید و سپس هزینه ویزای موردنظر خود را پرداخت کنید و منتظر باز شدن وقت سفارت انگلیس باشید. زمانی که برای این مرحله باید صرف کنید کاملاً غیرقابل پیش‌بینی است؛ در جواب سرال «چرا؟»ی شما، اسکای ویزا به سادگی می‌گوید:

پاسخ سؤال بسیار مهم فوق، به عوامل متعددی بستگی دارد که می‌توان در میان آن‌ها به برخی گزینه‌های شاخص‌تر اشاره کرد:  نرخ تقاضای ویزا در بعضی زمان‌ها از سال، سیاست‌گذاری دولت کشور موردنظر در مورد صدور ویزا و مدت زمان موردنیاز برای تکمیل مدارک...

پس از اخذ وقت سفارت، مدارک اصلی را تکمیل می‌کنید و در زمان اخذ وقت به دفتر VFS تهران مراجعه می‌کنید. خبری از مصاحبه حضوری نیست و سفارت انگلیس تنها مدارک شما را بررسی می‌کند؛ از این رو، تکمیل و ترجمه صحیح مدارک، مهم‌ترین بخش در مراحل اخذ ویزای انگلیس است. پس از تحویل حضوری مدارک و انگشت‌نگاری و چهره‌نگاری در دفتر VFS تهران، باید منتظر پاسخ سفارت انگلیس باشید و این مهم شاید دو تا پنج هفته به طول بینجامد.