به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۶:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۵/۱۷ ساعت ۱۰:۳۵
کد مطلب : ۱۳۴۸۰۰

مخفی شدن گروگان در سطل زباله

گروه حوادث_ رسانه ها: جام جم آنلاین نوشت: شش مرد جوان که با جعل عنوان مامور در پوشش ایست بازرسی از رانندگان در بزرگراه نیایش سرقت می‌کردند، بازداشت شدند. یکی از شاکیان بعد از فرار از دست متهمان برای یک ساعت در سطل زباله پنهان شده بود تا آنها به جانش سوءقصد نکنند.8 مرداد امسال مردی با حضور در شعبه هشتم بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران از شش مرد جوان که سرنشینان دو دستگاه خودروی پژو و سمند بودند به اتهام سرقت اموالش شکایت کرد.شاکی به قاضی رسولی گفت: شب هنگام با خودرویم به خانه باز می‌گشتم که حوالی بزرگراه نیایش دو خودروی پژو 206 و سمند که در کنارم حرکت می‌کردند سد راهم شدند.
 
وی افزود: آنها با ادعای این‌که مامور هستند و به آنها گزارش شده من مشروبات الکلی با خود حمل می‌کنم، مرا به زور از خودرو پیاده کردند. چند نفرشان خودرویم را بازرسی کرده و مقداری پول از داخل داشبورد برداشتند. حکم بازرسی از آنها خواستم که حکمی نشان ندادند. همانجا به آنها شک کردم. اما ماموران قلابی با زدن گاز اشک‌آور و کتک زدن من، دستبند و زنجیر طلایم را به زور گرفتند و مرا رها کرده و متواری شدند.بعد از این شکایت پرونده در دستور کار ماموران اداره پنجم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. این در حالی بود که ماموران متوجه شدند، متهمان فراری بعد از چند روز به‌طور اتفاقی شاکی را در خیابان دیده‌اند و در صدد بودند دوباره از او سرقت کنند که این‌بار ناکام ماندند و با تخریب خودروی وی متواری شدند. جست‌وجوها برای یافتن متهمان فراری ادامه داشت تا این‌که افراد دیگری نیز با حضور در پلیس‌آگاهی شکایت‌هایی مشابه مطرح کردند. بررسی‌ها نشان می‌داد تصاویر چهره‌نگاری به‌دست آمده از متهمان فراری با هم مطابقت دارد.
 
ماموران قلابی بعد از سد کردن راه رانندگان در بزرگراه نیایش و بازرسی خودروها با کلت رانندگان را به مرگ تهدید کرده و پول و گوشی تلفن همراه آنها را سرقت می‌کردند.این در حالی بود که چند روز پیش شاکی جدیدی به پلیس آگاهی آمد و از همان متهمان فراری به اتهام سرقت و آدم‌ربایی شکایت کرد.شاکی به افسر تحقیق گفت: سوار بر موتور در بزرگراه نیایش بودم که ماموران قلابی با سد کردن را هم مرا کتک زده و یکی از آنها موتورم را دزدید. با آنها درگیر شدم تا راهی برای فرار پیدا کنم و از مردم کمک بخواهم که نشد. آنها کتکم زدند و مرا به زور داخل خودروی پژوی خود انداختند و به سمت غرب تهران بردند. آنها در آنجا گوشی تلفن همراه و 500هزارتومان پولم را دزدیدند. آنها شروع به کتک زدن من کردند که از ماشین پیاده شده و فرار کردم.
 
وی افزود: در جریان فرار از دست متهمان، خود را داخل یک سطل زباله پنهان کردم. یک ساعتی آنجا ماندم تا مطمئن شدم آنها رفته‌اند، بعد از آنجا بیرون آمدم و به پلیس خبردادم و جان سالم به در بردم.در ادامه تجسس‌‌های پلیسی ، نیمه‌شب شنبه بسیجیان هنگام گشتزنی در بزرگراه نیایش به خودروی سمندی که پلاک نداشت و یک خودروی پژو آن را اسکورت می‌کرد، مشکوک شدند.خودروها توقیف و هر شش متهم بازداشت شدند. زمانی که آنها برای ادامه تحقیقات دراختیار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفتند معلوم شد این افراد همان ماموران قلابی هستند که تحت تعقیب پلیس قرار دارند.در حالی که متهمان منکر سرقت و آدم‌ربایی هستند، تحقیقات از آنها ادامه دارد.