کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

واكنش لاریجانی به سلفي با موگريني

17 مرداد 1396 ساعت 10:43


گروه سياسي: رئیس مجلس در نطق پیش از دستور خود به تمام حاشیه‌های پیش آمده در مراسم تحلیف پاسخ گفت و تأکید کرد: چند سالی است آفتی گریبان‌گیر کشور شده است و موضوعاتی که مربوط به امنیت و منافع ملی است به سرعت به موضوعات جناحی تبدیل می‌شود.


علي لاريجاني رئيس مجلس در نطق پيش از دستور خود ضمن تبريك روز خبرنگار گفت: اين روز را تبريك مي‎گويم و اميدوارم تلاش هاي آنها در توسعه كشور و ايجاد وفاق در افكار عمومي جهت حل مشكلات كشور، عامل پيشرفت كشور شود. او ادامه داد: از ميهمان عزيز كه در مراسم تحليف حضور به عمل آوردند تشكر مي‎كنم. حضور 500 نفر از مقامات عالي‎رتبه در مجلس نوعي ارج نهادن به مردم سلااري ديني بود و دلالت از چند امر داشت. يكي حكايت از احترامي است كه دولت ها به ايران دارند و علي رغم  تبليغات مستمر قدرتمندان، درخشندگي ملت ايران منجر به تعلق خاطر آنها را به ملت ما شده است.

لاريجاني با تأكيد بر مردمسالاري ديني در كشور،‌ تأكيد كرد: حضور مقامات خارجي در مراسم تحليف همچنين نشان دهنده مردم سالاري ديني در ايران است، علي رغم اينكه بسياري از كشورها از نعمت مشاركت مردم در سرنوشت خود بي‌بهره‌اند،‌ ايران بعد از انقلاب توانست نظامي مردم سالار را ايجاد كند و اين حضور احترام به راي مردم و ارزش جمهوري اسلامي بود. رئيس مجلس افزود: علي رغم دسيسه هاي  آمريكا و حرافي هاي آمريكا و برخي كشور كه فرياد مي زدند ايران منزوي در جهان است حضور اين تعداد چشم گير مقامات خارجي نشان داد كه دولت ها بي اعتنا به  دسيسه ها، علاقمند به ايران هستند و نشان دادند پروژه منزوي سازي ايران چقدر پوچ و بيراه است.

او معتقد است: در ادامه لفاظي هاي آمريكا براي محدود سازي فعاليت اقتصادي ايران،  اين حضور نمايانگر علاقه كشورها به داشتن رابطه تجاري با ايران بود و نشان داد تحريم هاي آمريكا چقدر بي مقدار است.‌ نكته پنجم اينكه از همه قسمت هاي آمريكا،‌ اروپا و ... در اين اجلاس شركت نمودند که حكايت از آن داشت كه حمايت از ملت و دولت ما جنبه منطقه اي ندارد. لاريجاني در اين بخش از صحبت‌هايش با بيان اين نكته كه «احترام كشورهاي مختلف به ايران دستاوردي براي ايران بود كه با برخي از حاشيه سازي ها تلاش شد اين دستاورد ديده نشود»، تصريح كرد: متاسفانه چند سالي است كه آفتي گريبانگير كشور شده است و موضوعاتي كه مربوط به امنيت و منافع ملي است به سرعت به موضوعات جناحي تبديل شده، موجب خسارت مي شود و تلاش مي شود اقدامات پر ارزش با حاشيه سازي ضايع شود. اين اجلاس هم از اين آسيب مصون نبود.

او مثال زد: مثلا نام چند كشور كوچك را برجسته كردند و آن را بزرگنمايي كردند! آيا مقامات عاليه از چين،‌ آذربايجان، هند،‌ تركيه،‌ برزيل،‌ تونس،‌ عمان،‌ دانمارك، ايتاليا، اسپانيا و بسياري از ديگر كشورها موضوعي قابل پنهان کردن است؟ چرا ارزش كار و احترام برخي از كشورهاي مهم را بي جهت،‌ كم مقدار نشان مي‌دهيد؟ مقامات عالي رتبه كشورها براي حضور خود در يك كشور، محاسبات زيادي مي كنند و علي رغم تمام تلاش هاي آمريكا و برخي از كشورها حضور آنها نشانه دوستي و شكست آشكار پروژه منزوي سازي ايران بود.

لاريجاني با اشاره به سلفي نمايندگان با موگريني،‌ گفت: تصوير برداري چند نماينده با يكي از ميهمانان هر چند نوعي سهل انگاري بود اما تبديل آن به يك موضوع اساسي و نديدن اين همه اثرات مهم اجلاس در امنيت ملي كشور، نشان دهنده درست انديشي و نگاه ملي در آن نهفته نيست. البته حضور 500 مهمان خارجي در اين مراسم ما را با محدوديت جا مواجه کرده بود كه نتوانستيم از همه بزرگان كشور دعوت نماييم و عذر ما را انشاالله مي پذيرند. البته جفا است كه اين محدوديت جا را با مسائل قومي و مذهبي مرتبط نمايند.


کد مطلب: 134804

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/134804/واكنش-لاریجانی-سلفي-موگريني

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir