به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۵/۱۸ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب : ۱۳۴۸۷۰
اظهارات پسر ناخلفی پس از کشتن بی رحمانه پدر و مادرش:

از كشتن مادرم پشیمانم اما پدرم نه!

گروه حوادث: روزنامه خراسان نوشت: پسر ناخلفی که پس از کشتن بی رحمانه پدر و مادرش، اجساد آنان را نیز داخل پراید به آتش کشید در آخرین جلسه دادگاه گفت از قتل مادرم پشیمانم اما پدرم نه!
 
 
ماجرای این جنایت هولناک در منطقه دوست آباد مشهد و در تاریخ بیست و یکم خرداد سال 1394 هنگامی فاش شد که حدود ساعت 4 بامداد اهالی ساکن در جاده قدیم قوچان با دیدن شعله های آتشی که از یک خودروی پراید در زیر درختان توت زبانه می کشید، بلافاصله موضوع را به آتش نشانی مشهد اطلاع دادند.دقایقی بعد خودروهای آتش نشان آژیرکشان به محل حادثه رسیدند و شعله های آتش را اطفا کردند اما ناگهان در میان دودهای غلیظی که از داخل پراید بیرون می آمد، اجساد سوخته زن و مردی میان سال در صندلی عقب نمایان شد و این گونه احتمال وقوع جنایتی هولناک قوت گرفت.
ماموران آتش نشانی با  دیدن این صحنه وحشتناک، ماجرا را به کلانتری کاظم آباد اطلاع دادند و بدین ترتیب با حضور ماموران انتظامی و قاضی علی اکبر صفائیان (قاضی ویژه قتل عمد در زمان وقوع حادثه) تحقیقات در این باره آغاز شد. بررسی های مقدماتی در حالی ادامه یافت که اجساد زن 49 ساله و مرد 52 ساله ای درون یک تخته پتو گذاشته شده و در صندلی عقب خودرو به آتش کشیده شده بود.

در تحقیقات میدانی مقام قضایی و کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی، تکه هایی از یک گلدان سفالی و شیشه نوشابه به همراه یک گوشی سوخته داخل خودرو کشف شد. هنوز هویت قربانیان این حادثه وحشتناک آشکار نشده بود که با توجه به سن و سال مقتولان احتمال وقوع جنایت خانوادگی قوت گرفت. در حالی که بررسی های کارآگاهان با دستورات ویژه قاضی صفائیان برای شناسایی عامل یا عاملان جنایت بر گوشی سوخته و شماره پلاک خودرو متمرکز شده بود، دختر جوانی هراسان وارد کلانتری شد و از گم شدن پدر و مادرش خبر داد.

دقایقی بعد او اجساد پدر و مادرش را شناسایی کرد و بدین ترتیب کارآگاهان برای یافتن سرنخی از ماجرای این جنایت، عازم منزل مقتولان در منطقه دوست آباد شدند. آثار باقی مانده از درگیری در منزل زوج میان سال نشان می‌داد که آنان در منزل خودشان به قتل رسیده اند و فردی اجساد آنان را داخل پراید به آتش کشیده است بنابراین کارآگاهان تنها پسر 32 ساله مقتولان را به عنوان تنها مظنون اصلی این حادثه با دستور قضایی بازداشت کردند و به پلیس آگاهی انتقال دادند.

این جوان ناخلف که ابتدا تلاش کرد هرگونه جرمی را انکار کند وقتی در برابر اسناد و مدارک مستند قرار گرفت گفت: به خاطر ارتکاب جرایم خطرناک دستگیر شده و هم اکنون با سپردن وثیقه آزاد است. او همچنین به قتل پدر و مادرش اشاره کرد و افزود: از درگیری های بین پدر و مادرم خسته شده بودم که آن ها را کشتم و اجسادشان را به آتش کشیدم تاچنین وانمود شود که خودروی پدرم به دلیل نامعلومی آتش گرفته و آنان داخل خودرو سوخته اند!

در پی اعترافات صریح متهم به قتل، این پرونده جنایی پس از صدور کیفرخواست به شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی ارسال شد و این جوان معتاد پای میز محاکمه ایستاد. در آخرین جلسه رسیدگی به این پرونده جنایی که روز دوشنبه گذشته به ریاست قاضی مجتبی علیزاده ومستشاری قاضی مصطفی بنده برگزار شد، جوان 32 ساله برای آخرین بار مقابل قضات با تجربه دادگاه کیفری یک ایستاد و در تشریح ماجرای قتل هولناک پدر و مادرش گفت: پدرم با من بدرفتاری می کرد، او مشروب می خورد و من از این وضعیت ناراحت بودم. شب وقوع حادثه در منزل خاله ام مهمان بودیم و من به خاطر این که چند روز همسرم در منزل نبود به خانه پدرم می رفتم.

آن شب وقتی در نیمه های شب از مهمانی به خانه پدرم بازگشتیم دوباره جر و بحث میان پدر و مادرم به خاطر اختلافات قبلی شروع شد، من هم که از این وضعیت بسیار ناراحت بودم پدرم را داخل خودرو با شیشه نوشابه به قتل رساندم و با سرو وضعی خون آلود به داخل خانه رفتم وقتی مادرم مرا در آن وضعیت دید دخالت کرد .در همین لحظه ناگهان گلدان سفالی را برداشتم و مادرم را نیز به قتل رساندم سپس اجساد آنان را با خودروی پراید پدرم به زیر درختان توت بردم و پراید را به آتش کشیدم! متهم این پرونده جنایی که دارای سابقه کیفری بود، ادامه داد: من و پدرم در یک شرکت توزیع مواد غذایی کار می کردیم ولی در لحظه جنایت من دارو خورده بودم و حالم اصلا خوب نبود!!

بنابراین گزارش، متهم 32 ساله این پرونده جنایی درحالی که جزئی ترین لحظات جنایت هولناک خود را مقابل قضات دادگاه کیفری یک تشریح می کرد،در پاسخ به سوال رئیس دادگاه که پرسید، اکنون از عمل خود پشیمان هستی یا نه؟ ادامه داد: نه! هرگز پشیمان نیستم اگر پدرم صد بار دیگر هم زنده شود باز هم او را می کشم وی برای مادرم متاسفم ! ولی حتی پس از آن که قضات دادگاه با اشاره به احادیث و آیات قرآن درباره احترام به پدر و مادر او را نصیحت و راهنمایی کردند، باز هم سکوت کرد و در آخرین دفاعیات خود گفت حرف دیگری برای گفتن ندارم!!اما او در حاشیه جلسه دادگاه عنوان کرد که به خاطر پرونده جرمی که قبلا مرتکب شده به تحمل 21 سال زندان محکوم شده است! شایان ذکر است: با پایان یافتن اظهارات متهم، وکیل مدافع وی نیز به دفاع از او پرداخت و لایحه دفاعیات خود را تقدیم قضات دادگاه کرد. با ختم جلسه رسیدگی به این پرونده جنایی، رئیس دادگاه اعلام کرد رای این پرونده جنایی در مهلت قانونی صادر و ابلاغ می شود.