کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

«طلاق» از شناسنامه حذف می شود؟

18 مرداد 1396 ساعت 15:31

گروه جامعه: سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اینکه 25 میلیون کارت ملی هوشمند صادر شده است، از مردم خواست تا برای تعویض کارت ملی سریع‌تر اقدام کنند.


به گزارش ایسنا، سیف‌الله ابوترابی در مورد آخرین وضعیت صدور کارت ملی هوشمند اظهار کرد: تاکنون بیش از 25 میلیون کارت ملی هوشمند برای هموطنان صادر شده و به دست آنها رسیده است. همچنین دو میلیون کارت نیز پس از درخواست هموطنان صادر شده و در دفاتر موجود است و افراد باید به آدرسی که به آنها اعلام شده مراجعه کنند تا کارت خود را تحویل بگیرند. ضمن اینکه این کار باید زودتر انجام شود زیرا اگر دیر اقدام کنند ممکن است با پایان مهلت، کارت آنها خود به خود باطل شود.  سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور ادامه داد: برنامه ما این است که تا پایان سال 97 صدور کارت ملی هوشمند را به پایان برسانیم و از طرف دیگر کارت‌های ملی فعلی تنها تا پایان سال اعتبار دارند، بنابراین هموطنانی که تاکنون اقدام به تعویض کارت خود نکرده‌اند، هرچه زودتر باید این کار را انجام بدهند.
 
ابوترابی افزود: هموطنان این کار را به ماه‌های آخر سال موکول نکنند تا بتوانند به راحتی کارت ملی هوشمند خود را دریافت کنند. ضمن اینکه برای تسریع در روند صدور کارت، فرآیند صدور از مرحله تکمیل مدارک تا تحویل کارت را به یک ماه کاهش داده‌ایم.  سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در مورد موضوع حذف عنوان "طلاق" در شناسنامه بانوان نیز گفت: حذف عنوان طلاق به اصلاح قانون نیاز دارد و مجلس در این زمینه باید عمل کند. در حال حاضر صرفا طلاق‌های "باین غیرمنقوله" یا زمانی که فرد مطلقه دوشیزه باشد امکان حذف از شناسنامه را دارد.  ابوترابی عنوان کرد: برای این کار بعضی از نماینده‌ها پیشنهادی داده‌اند که گویا در مجلس پذیرفته نشده است و همانطور که گفتم این مساله مربوط به قانون است و سازمان ثبت احوال نباید اقدامی در این راستا انجام بدهد.


کد مطلب: 134877

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/134877/طلاق-شناسنامه-حذف-می-شود

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir