به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۵/۲۰ ساعت ۱۲:۰۹
کد مطلب : ۱۳۴۹۵۳
شجاعی در کنگره مجمع زنان اصلاح‌طلب:

تفاوت زن و مرد نباید موجب تبعیض شود

احزاب زنان برای تخصصی کردن حرکت زنان
گروه سیاسی: دبیر کل مجمع زنان اصلاح طلب با اشاره به تبعیض‌های موجود میان زنان و مردان در جامعه، گفت: ما باید در جهت عدالت جنسیتی وارد میدان شویم. ما باور داریم بین زن و مرد تفاوت وجود دارد اما این تفاوت نباید موجب تبعیض شود.
تفاوت زن و مرد نباید موجب تبعیض شود
زهرا شجاعی در نخستین کنگره مجمع زنان اصلاح‌طلب با بیان اینکه زنان زیادی در تاریخ سیاسی ما وجود دارند که زحمات بسیاری را متحمل شده‌اند، گفت: امروز یادگار مرحوم آیت الله هاشمی که در جمع ما هستند و بانوی در حصر ما خانم دکتر رهنورد زحمات زیادی برای جامعه زنان کشیده‌اند. او ادامه داد: در اندیشه دینی ما سیاست مفهوم دیگری دارد. پیامبر مرد سیاست بود که مسیرش عدالت بود.

دبیر کل مجمع زنان اصلاح طلب با اشاره به منش حضرت علی علیه السلام در سیاست عنوان کرد: امیرالمومنین در کلام آخر خود می‌گوید به خدای کعبه رستگار شدم، این یعنی اینکه سیاست اجازه نداد از مسیر عدل خارج شد. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اظهار داشت: حضرت امام (ره) سیاست را مسیر اولیا می‌دانند و آن را به شیطانی و ربانی تقسیم می‌کند و معتقد بودند که سیاست باید دینی باشد. شجاعی تاکید کرد: ما باید شکل جدیدی از سیاست در این دوره نشان دهیم و تحزب این راه را هموار می‌کند.

او خاطر نشان کرد: جمعی کار کردن سبب می‌شود کار ما برکت پیدا کند از همین جهت است که تحزب شکل می‌گیرد تا راه علمی و دقیق برای سیاست پیماییم. معاون رییس‌ دولت اصلاحات افزود: در آموزه‌های دینی ما توصیه شده فرزند زمان خویش باشیم و تحزب می‌تواند نشان دهنده این راه باشد. احزاب می‌توانند سیاست را علمی پیش ببرند.

شجاعی خطاب به حضار گفت: همه شما می‌دانید که احزاب چه وظیفه‌ای دارد، احزاب سیاسی باید هدفشان تعالی جامعه باشد. اما احزاب زنانه چیست؟ ما به تفکیک جنسیتی در مسائل اجتماعی معتقد نیستیم اما ابتدا باید به این نکته توجه کرد که تبعیض وجود دارد یا خیر؟ دبیر کل مجمع زنان اصلاح‌طلب تاکید کرد: در جامعه ما تبعیض بین زنان و مردان وجود دارد که ما باید در جهت عدالت جنسیتی وارد میدان شویم. ما باور داریم بین زن و مرد تفاوت وجود دارد اما این تفاوت نباید بابت تبعیض شود.

او درباه مجمع زنان اصلاح طلب در بین احزاب سیاسی عنوان کرد: احزاب زنان با یک رویکرد تخصصی که در دنیای زنان دارند وارد عرصه سیاسی کشور شده‌اند. قصد ما این است در جهت آن عقب ماندگی که درتاریخ این سرزمین در جامعه زنان وجود دارد، گام برداریم. شجاعی تاکید کرد: احزاب زنان تفکیک جنسیتی نیست بلکه تخصصی کردن حرکت زنان است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: اوایل انقلاب از هر چهار زن یک زن سواد داشت اما در حال حاضر ۸۵ درصد زنان جامعه سواد دارند. سرمایه انسانی زنان جوشان و فعال است که اگر استفاده نشود باعث ناهنجاری می‌شود. او در ادامه به تشریح فعالیت‌های مجمع زنان اصلاح طلب پرداخت و گفت: تاکید ما بر این است که بر اساس رویکرد مادرانه زنان جامعه را به سمت آرامش و صلح سوق دهیم. دبیرکل مجمع زنان اصلاح‌طلب خاطر نشان کرد: ما بر آموزش و کادر سازی تاکید داریم و یکی از این احزاب نمونه حزب توده است که احزاب دیگر هم باید یاد بگیرند.

او افزود: این مجمع با سرمایه زنان از زمان دولت اصلاحات به کار خود ادامه می‌دهد. ما قصد داریم خدمت را جایگزین کسب قدرت، رفاقت را جایگزین رقابت، خرد ورزی را جایگزین جهل کنیم. گفتنی است که پیام سید محمد خاتمی توسط دبیر کل مجمع زنان اصلاح طلب توسط دبیر کل این مجمع قرات شد.
مرجع : ایلنا