به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۱۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۵/۲۱ ساعت ۱۱:۱۶
کد مطلب : ۱۳۴۹۸۹

4 برادر قربانی مخدرهای صنعتی شدند

گروه حوادث_رسانه ها: روزنامه خراسان نوشت: ماجرای تلخ برادرانی که قربانی موادمخدر صنعتی شده بودند، مادر داغدار را برای نجات آخرین فرزندش از قصاص نفس، در برابر تصمیمی سخت قرار داد چراکه دو فرزند او در سال های گذشته قربانی سوءمصرف مواد شده بودند و هم اکنون نیز یکی دیگر از فرزندان معتادش به دست فرزند معتاد دیگر به قتل رسیده بود و حالا مادر داغدار باید برای قصاص و یا نجات آخرین فرزندش از مرگ، تصمیم سختی می گرفت تا این که ... .
 
از ماجرای «برادرکشی به خاطر هیچ!» حاکی است: دقایق اولیه بامداد بیست و چهارم تیر گذشته بود که صدای زنگ تلفن همراه، خواب را از چشمان قاضی ویژه قتل عمد گرفت. مأمور انتظامی به قاضی کاظم میرزایی گفت: جوان 35ساله ای با اصابت ضربه چاقو به ناحیه گردن در منزل نقلی واقع در منطقه نوده مشهد به قتل رسیده است. چند سوال تلفنی مقام قضایی از مأمور انتظامی مشخص کرد که جنایت مذکور در پی اختلافات خانوادگی رخ داده است، بنابراین قاضی شعبه 211دادسرای عمومی و انقلاب مشهد با صدور دستورات تلفنی برای بازداشت تنها برادر مقتول، عازم محل جنایت شد. صدای آژیر خودروهای کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی و خودروی حامل قاضی ویژه قتل عمد، سکوت هولناک نیمه شب را درهم می شکست که عوامل بررسی صحنه جرم نیز وارد منطقه نوده شدند و بدین ترتیب، تحقیقات میدانی درباره این جنایت آغاز شد.
 
خانواده مقتول که هنوز باور نداشتند با صحنه ای دردناک رو به رو شده اند، در شوک به سر می بردند! مادر داغدار که نمی توانست به چهره فرزند خون آلودش نگاه کند، به قاضی ویژه قتل عمد گفت: بعد از مرگ همسرم، تلاش کردم تا فرزندانم را با هر سختی بود بزرگ  کنم، در این میان همواره درگیری هایی بین فرزندانم رخ می داد و آن ها به خاطر موادمخدر با هم نزاع می کردند ولی هیچ گاه تصور نمی کردم که روزی با چنین صحنه دردناکی رو به رو شوم! پسر بزرگم (متهم) از همسرش جدا شده بود و در کنار ما زندگی می کرد، به همین خاطر با پسر کوچکترم که مجرد بود بر سر موادمخدر درگیر شدند که این حادثه رخ داد.
 
در همین حال خواهر متهم نیز گفت: برادرم (مقتول) فردی عصبی بود و گاهی مادرم را هم اذیت می‌کرد. دو برادرم همواره به خاطر مسائل بی ارزش و پوچ با یکدیگر مشاجره می کردند ولی فکر نمی کردم برادر بزرگ ترم با چاقو برادر کوچک ترم را به قتل برساند.
 
گزارش خراسان حاکی است: متهم 43ساله  این پرونده نیز با اشاره به این که از مدتی قبل داروهای متادون استفاده می کند، با اعتراف صریح به جنایت، گفت: من و برادرم همیشه به خاطر موضوعات بی‌اهمیت با هم درگیری داشتیم. تا این که او باز هم به خاطر مصرف موادمخدر با من درگیر شد، من هم با چاقو ضربه ای به گردنش زدم!
 
بنابراین گزارش، با اعترافات متهم در مراحل بازجویی، قاضی میرزایی دستور داد تا مرد 43ساله صحنه جنایت خود را مقابل دوربین قوه قضاییه بازسازی کند. این گونه بود که «متهم به برادرکشی» در حالی که حلقه های قانون بر دستانش خودنمایی می کرد، توسط کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی به محل ارتکاب جرم هدایت شد. او پس از تفهیم مواد قانونی از سوی قاضی میرزایی مبنی بر این که مواظب اظهارات خود باشد و حقیقت ماجرا را بیان کند، به معرفی کامل خود پرداخت و گفت: اولین بار 16سال بیشتر نداشتم که طعم مواد مخدر را چشیدم و این گونه روزگارم را به تباهی کشاندم. با آن که دو برادر دیگرم نیز به خاطر سوءمصرف موادمخدر صنعتی جان خود را از دست دادند اما من از این «مرگ ها» درس عبرت نگرفتم و به خلافکاری هایم ادامه دادم تا جایی که دیگر چیزی برای باختن در مسیر اعتیاد نداشتم و بارها به زندان افتادم! همسرم که آخرین سرمایه  زندگی ام بود را نیز از دست دادم و باز هم به آغوش مادرم بازگشتم!متهم به قتل افزود: برادر کوچک تر از من هم معتاد بود و ما همواره با یکدیگر بر سر مسائل بی ارزش درگیر می شدیم. او شب قبل از حادثه، مواد مخدر مرا به دوستان معتادش داده بود. وقتی شب بعد (هنگام وقوع حادثه) سر همین موضوع با هم جر و بحث کردیم، برادرم عصبانی شد و گفت من باید خودم را بکشم تا از شر شما راحت شوم! او سپس طنابی را به لوله گاز وصل کرد تا خودکشی کند اما پایین افتاد و اتفاقی رخ نداد. او در حالی که به شدت عصبانی شد، به طرف من حمله ور شد و با مشت به صورتم کوبید! همین موضوع موجب درگیری بین ما شد، به طوری که من هم از شدت عصبانیت چاقوی میوه خوری را از روی اپن آشپزخانه برداشتم و او را به دیوار چسباندم و چاقو را در گردنش فرو کردم! وقتی خون آلود روی زمین افتاد و خرناس کشید، فهمیدم که دیگر آخرین نفس هایش را می‌کشد. این بود که از برادرزاده ام خواستم با اورژانس تماس بگیرد، من هم به پلیس 110 زنگ زدم!
 
این گزارش حاکی است: در آغاز بازسازی صحنه جنایت، کارآگاه نجفی (افسر پرونده) نیز خلاصه ای از اعترافات متهم و محتویات پرونده را تشریح کرد و در پایان، قاضی کاظم میرزایی با صدور قرار بازداشت موقت، متهم را به زندان فرستاد تا پرونده «برادرکشی به خاطر هیچ!» مراحل دیگر رسیدگی در دستگاه قضایی را طی کند.
 
به گزارش خراسان، هنوز کیفرخواست رسیدگی به این پرونده در شعبه 211 دادسرای مشهد ادامه داشت که مادر متهم با حضور در شعبه بازپرسی تصمیم سختی گرفت. او که دیگر فرزندانش را به خاطر موادمخدر صنعتی از دست داده بود و اینک مقابل آخرین پسرش قرار داشت تا تقاضای قصاص کند یا رضایت بدهد؟
 
به مقام قضایی گفت: موادمخدر صنعتی زندگی همه ما را نابود کرد و فرزندانم را از من گرفت، اگرچه این تصمیم بسیار سخت است اما حالا که از دو فرزند پسر باقی مانده، یکی از آن ها به قتل رسید دیگر نمی توانم شاهد اجرای حکم قصاص نفس درباره آخرین پسرم باشم! بنابراین آمده ام تا از خونخواهی پسرم گذشت کنم با این امید که روزی این فرزند 43ساله ام راه درست زندگی را بیابد و بداند که موادمخدر صنعتی قاتل سه برادرش شد و او نیز آخرین قربانی مواد مخدر بود که با گذشت من، به زندگی بازگشت! و شاید این موضوع درس عبرتی باشد برای همه آنانی که ... .
 
با اعلام رضایت مادر داغدار، چهارمین قربانی موادمخدر از مرگ نجات یافت و این پرونده برای اعمال مجازات های قانونی دیگر از جنبه عمومی جرم در دست بررسی قرار گرفت.