به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۵/۲۲ ساعت ۱۲:۰۸
کد مطلب : ۱۳۵۰۴۷

غافلگیری‌ فیلم ترسناک در گیشه امریکا

گروه فرهنگی: فیلم ترسناک «آنابل: خلقت» جدیدترین محصول «برادران وارنر» از روز جمعه در بیش از 3500 سالن سینما اکران شده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان یکشنبه با 38 میلیون دلار فروش افتتاحیه، پرفروش‌ترین فیلم گیشه آخر هفته امریکا شود.
در حالی‌که در روزهای اخیر، افزایش تنش‌ها میان کره شمالی و امریکا به ناآرام شدن جو سیاسی این دو کشور دامن زده، علاقه‌مندان سینمای وحشت در امریکا با استقبال گسترده از اولین مقدمه «آنابل»، کارشناسان گیشه را شگفت‌زده کرده‌اند. برای فیلمی که با بودجه 15 میلیون دلار تهیه و تولید شده است، این میزان استقبال غیرمنتظره از سوی مخاطبان موفقیتی چشمگیر برای سازندگانش به شمار می‌رود.  
 
غافلگیری‌های یک فیلم ترسناک در گیشه امریکا

همزمان شماری از استودیوهای رقیب، فروش افتتاحیه محصول جدید وارنرها را تا 40 میلیون دلار هم پیش‌بینی کرده‌اند. پیش از این، اغلب کارشناسان گیشه تصورشان بر این بود این محصول بتواند در سه روز نخست افتتاحیه خود به فروشی برابر با 25 میلیون دلار دست پیدا کند.به علاوه، «آنابل: خلقت» (Annabelle: Creation) جدیدترین محصول جهان سینمایی «احضار» (Conjuring) به شمار می‌رود. فروش افتتاحیه فیلم نخست «آنابل» که در سال 2014 و همزمان با فیلم «دختر گمشده» دیوید فینچر روی پرده رفت، به بیش از 37 میلیون دلار رسید و با اختلافی ناچیز (5 میلیون دلار)، بعد از فیلم فینچر در رتبه دوم جدول پرفروش‌ها قرار گرفت. همچنین، دو فیلم «احضار» و «احضار 2» به ترتیب، با 41.9 میلیون دلار و 40.4 میلیون دلار فروش افتتاحیه، در صف موفق‌ترین تولیدات ژانر وحشت در سال‌های اخیر قرار گرفتند.

اولین مقدمه «آنابل» به کارگردانی دیوید اف. سندبرگ و با بازی استفانی سیگمن، تالیتا بیتمن، آنتونی لاپاگلیا و میراندا اوتو مقابل دوربین رفته است. این فیلم 109 دقیقه‌ای روایتگر داستان عروسک‌سازی است که خلقتش عده‌ای کودک یتیم را دچار وحشت و هراس می‌کند. واکنش منتقدان هم تا اینجا رضایت‌بخش بوده است. از میان 68 نقد منتشر شده در وبسایت «راتن تومیتوز»، میانگین آرای مثبت به 69 درصد رسیده که می‌تواند کمک موثری در افزایش فروش فیلم تا پایان تعطیلات آخر هفته باشد.در حالی‌که فروش بلیت‌های گیشه آخر هفته این بار در قبضه «آنابل: خلقت» است، فانتزی «برج تاریک» به عنوان صدرنشین گیشه هفته پیش، احتمالا با 7.6 میلیون دلار فروش آخر هفته به رتبه چهارم جدول پرفروش‌ها سقوط خواهد کرد. به این ترتیب، کل فروش داخلی این فیلم بعد از دو هفته اکران در سینماهای امریکای شمالی به 33 میلیون دلار خواهد رسید.

از سوی دیگر، درام جنگی «دانکرک» در رقابتی نزدیک با انیمیشن خانوادگی «عملیات آجیلی 2» که در بیش از 4 هزار سالن سینما افتتاح شده، برای کسب جایگاه دوم مبارزه می‌کند. پیش‌بینی می‌شود فروش هر دو فیلم به حدود 10 میلیون دلار برسد. فیلم اول «عملیات آجیلی» در سه روز نخست افتتاحیه بیش از 19 میلیون دلار فروخت و با نزدیک به 130 میلیون دلار فروش جهانی به کار خود پایان داد.اگر پیش‌بینی‌ها درست از آب در بیاید، فروش داخلی جدیدترین ساخته کریس نولان نیز بعد از سه هفته اکران باید از مرز 150 میلیون دلار عبور کند.