به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۵/۲۳ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب : ۱۳۵۰۸۳

چشم چرانی خونین در مشهد

گروه حوادث_رسانه ها: روزنامه خراسان نوشت:عده کشی و قدرت نمایی نوقداره بندها که با انگیزه «چشم چرانی در محله!!» رخ داد در حالی با قتل جوان 21 ساله به پایان رسید که تناقض های زیادی در اعترافات ضارب متهم به قتل وجود دارد. شب هفدهم مرداد چند جوان به سمت یکی از خیابان های مشهد حرکت کردند تا با عده کشی محله ای، زهرچشمی از افرادی بگیرند که به خیال خودشان در محله آن ها چشم چرانی کرده اند. طولی نکشید که قدرت نمایی «نوقداره بندها» آغاز شد و چند جوان که سوار بر موتورسیکلت و خودرو بودند با یکدیگر درگیر شدند. در کشاکش این نزاع که با ناسزاگویی های تندی همراه بود برق تیغه چاقوهایی نیز در تاریکی شب درخشید و عده ای به سمت ابراهیم آباد گریختند.
 
دقایقی بعد در حالی که ادامه نزاع «نوقداره بندها» در منطقه ابراهیم آباد به اوج خود رسیده بود هر کدام از طرف های مقابل تلفنی دوستانشان را برای شرکت در نزاع دسته جمعی به محله مذکور فرا خواندند. هنوز دقایقی از نزاع سپری نشده بود که چند جوان نیز قلیان کشی را در قهوه خانه همان نزدیکی رها کردند و سوار بر موتورسیکلت به محل نزاع آمدند.در اثنای همین درگیری ناگهان تیغه زنگ زده چاقوی بزرگ آشپزخانه بر گردن جوان 21 ساله‌ای فرود آمد و او نقش بر زمین شد. اگرچه جوان مجروح بلافاصله به مرکز درمانی انتقال یافت اما به دلیل شدت خونریزی جان سپرد. بدین ترتیب تحقیقات کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی با صدور دستورهایی از سوی قاضی ویژه قتل عمد در این باره آغاز شد.
 
عقربه های ساعت وارد بامداد هجدهم مرداد شده بود که قاضی کاظم میرزایی پس از انجام بررسی های مقدماتی در مرکز درمانی، عازم محل وقوع نزاع شد و به تحقیقات میدانی خود ادامه داد. ساعاتی بعد ماموران انتظامی چهار تن از عوامل این نزاع خونین را دستگیر و به پلیس آگاهی هدایت کردند.یکی از دوستان مقتول دربازجویی ها به مقام قضایی گفت: عبدا... با فرد دیگری در حال صحبت بود که ناگهان «علی-ع» (متهم به قتل) از پشت سر و به صورت کلنگی ضربه چاقو را بر گردن او فرود آورد.
 
در همین هنگام عبدا... به من گفت آن پسر که دارد فرار می کند مرا زد! بلافاصله پسر خاله ام سوار بر خودرو به دنبال ضارب رفت و او را با خودرو به زمین انداخت ولی باز هم آن جوان 18 ساله در میان درگیری و با زخم هایی که داشت از محل فرار کرد. گزارش خراسان حاکی است متهم 18 ساله این پرونده درحالی که تناقضات زیادی در اعترافاتش داشت، درباره چگونگی وقوع ماجرا گفت: از قهوه خانه بیرون آمده بودم و به طرف منزلمان حرکت می‌کردم که چهار نفر سوار بر موتورسیکلت و خودرو جلوی مرا گرفتند و با من درگیر شدند.من هم چاقویی که چند سال استفاده نکرده بودم و آن شب در جیبم بود را بیرون کشیدم و در هوا چرخاندم ولی نمی دانم چاقویم چگونه به کسی اصابت کرده است اما وقتی از صحنه درگیری فرار کردم چند نفر از دوستان مقتول به من حمله کردند ولی من باز هم از چنگ آن ها گریختم و برای مداوای زخم هایم به مرکز درمانی رفتم ولی آن جا هم تعدادی از دوستان و آشنایان مقتول مرا کتک زدند. متهم به قتل، مدعی است که در نزاع منجر به قتل کس دیگری همراه او نبوده و به تنهایی از خودش دفاع کرده است. بنابر گزارش خراسان تحقیقات بیشتر درباره این پرونده جنایی در حالی با صدور دستورهای ویژه ای از سوی قاضی کاظم میرزایی ادامه دارد که قهوه خانه محل تجمع نوقداره بندها نیز با حکم قضایی پلمب شده است.