به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۵/۲۴ ساعت ۱۲:۰۳
کد مطلب : ۱۳۵۱۳۴
انتظار برای اجرای عدالت فرهنگی

وزیر ارشاد دست مافیا را قطع کند

گروه فرهنگی: رئیس جامعه صنفی تهیه‌کنندگان سینما معتقد است؛ وزیر آینده وزارت ارشاد باید بودجه‌های سازمان سینمایی را برای امور زیربنایی مورد استفاده قرار دهد و از مشاوران ثابت که برای خود باند و رانت ایجاد می‌کنند، استفاده نکند.
وزیر ارشاد دست مافیا را قطع کند
سیدضیاء هاشمی (رئیس جامعه صنفی تهیه‌کنندگان سینما) در گفتگو باایلنا؛ با اشاره به اینکه شناخت خوبی از سیدعباس صالحی دارم، افزود: اینکه وزیر پیشنهادى براى وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى گذشته‌اى شفاف و پیشنه مشخصى دارد و برآمده از بدنه فرهنگى کشور است، و سیاسی و امنیتی نیست، جای شکر دارد.هاشمی با تاکید بر اینکه صالحی دنبال جوسازى و هیاهوى تو خالى نیست، افزود: روش کاری سید‌عباس صالحی اعتدال است و به دیپلماسی فرهنگی اعتقاد دارد. او به دنبال شفاف‌سازی در همه فعالیت‌های وزارت ارشاد است.
وی ادامه داد: صالحی معتقد است باید با هم‌اندیشى و گفتگو مشکلات را مرتفع ساخت. او سعى دارد از نزدیک با تمام بانیان فرهنگ تعامل و تفاهم داشته باشد و اینکه می‌گوید به دنبال عدالت فرهنگى است یعنی دارد بذر امید می‌کارد و انشاالله در عمل کار او به بار نشیند. او آنچه اهالى فرهنگ و هنر در دل دارند را بر زبان مى‌آورد و این مایه مباهات است. هاشمی ادامه داد: با نگاهى اجمالى به عملکرد ایشان در زمان مسئولیت پیشین؛ در حوزه کتاب و نشر اتفاق‌هاى خوبى را شاهد هستیم. واگذارى برخى امور به صنوف، پیگیرى و سامان دادن دیون و معوقات آن حوزه جاى تقدیر دارد.
هاشمی با اشاره به اینکه صالحی با سینما و تئاتر آشناست، گفت: وزیرى که در جوانى فیلم بن هور را دیده و تماشای فیلم سینمایى و تئاتر در خانواده‌اش محبوبیت دارد و خودش مخاطب سینماست، مى‌تواند برای سینما خوب باشد زیرا آنچه درخصوص سینما باید انجام شود برایش ملموس‌تر خواهد بود. رئیس جامعه صنفی تهیه‌کنندگان سینما با اشاره به برنامه‌هایی که باید در سینما در اولویت باشد، گفت: سیدعباس صالحی جسارت این را دارد که در سازمان سینمایى و زیرمجموعه‌هایش تغیراتى بنیادین و رو به جلو براى آینده‌اى روشن ایجاد کند.
 وی ادامه داد: وزیر ارشاد آینده باید تعامل نزدیک و بى‌واسطه با اهل فن داشته باشد و از مشاوران ثابت و همیشگى که تنها به دنبال ایجاد راهکارهایى براى کسب منابع و منافع به نفع خود و عده‌اى خاص هستند، استفاده نکند.هاشمی توجه به امور زیربنایی در سینما را مهم دانست و افزود: تصمیم‌گیرى و صرفه بودجه‌هاى وزارتخانه براى امور زیربنایى با هدف و نفع همه سینماى ایران باید صورت بگیرد نه فقط براى رضایت افرادى مشخص و در این راه باید از دست‌اندرکاران و پیشکسوتان اصلى و بدنه سینما که کارنامه موفقی دارند، استفاده عملی شود البته این کار باید به شرط قطع ید آن دسته که به عنوان نماینده حافظ منافع مافیاى خاص همیشه و همه جا فعالیت دارند، صورت بگیرد. وی ادامه داد: ما و همکارانمان براى سینماى ایران و آنچه تعالى و عزت همه فرهنگ و هنر هفتم است؛ با تمام توان تا زمانى که حرف و عمل مسئولان یکى باشد، کنارشان هستیم و یاری‌شان می‌کنیم.