به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۵/۲۵ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب : ۱۳۵۱۸۰

400 كشته در سیل سیرالئون

گروه حوادث: در پی سیل و رانش زمین در سیرالئون، گروه های نجات تاکنون اجساد حدود 400 نفر از قربانیان را یافته اند و پیش بینی می شود شمار آنان به 500 تن برسد.
400 كشته در سیل سیرالئون
به گزارش رویترز، نیروهای امداد و نجات تاکنون اجساد حدود 400 نفر از قربانیان سیل و رانش زمین در حومه «فری تاون» پایتخت سیرالئون را یافته اند.در حالیکه سردخانه های پایتخت سیرالئون جای کافی ندارند، پیش بینی می شود تعداد اجسادی که از میان گل و لای یافت می شود به بیش از 500 تن برسد.برای پوشاندن اجساد از کیسه هایی استفاده می شود که سازمان پزشکان بدون مرز در سال های 2014 تا 2016 برای قربانیان بیماری ابولا که تعدادشان به 4 هزار نفر می رسید در اختیار این کشور قرار داده بود.«ارنست بای کروما» رئیس جمهوری این کشور آفریقایی از ساکنان مناطق سیل زده خواسته است که منطقه را برای جستجو توسط نیروهای ارتش و گروه های امداد و نجات تخلیه کنند.

جمعیت صلیب سرخ سیرالئون با اعلام اینکه دستکم 3 هزار نفر بی خانمان و 600 تن دیگر مفقود شده اند، از شیوع بیماری وبا و حصبه ابراز نگرانی کرد. حادثه سیل و رانش زمین در حومه فری تاون پایتخت سیرالئون صبح روز دوشنبه (به وقت محلی) روی داد و شدت حادثه به حدی بود که هیچ اثری از منازل مسکونی بر روی زمین باقی نگذاشته است.معاون رئیس جمهوری سیرالئون بیشترین خسارت ها را در منازل مسکونی که به صورت غیر قانونی ساخته شده اعلام کرد.کمبود امکانات بیمارستانی برای مجروحان و حتی سردخانه برای قربانیان این حادثه در حدی است که براساس تصاویر منتشر شده در برخی رسانه ها، نزدیکان قربانیان اجساد آنان را در کیسه های برنج حمل می کنند. سیرالئون با حدود 7 میلیون و 500 هزار نفر جمعیت در غرب قاره آفریقا واقع شده است.