به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۵/۲۵ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب : ۱۳۵۲۰۴

گزارش AFC از پرسپولیس در لیگ آسیا

گروه ورزشی: سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی به حضور پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی آسیا پرداخت.
گزارش AFC از پرسپولیس در لیگ آسیا
به گزارش ایسنا، در ادامه معرفی تیم های حاضر در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، سایت AFC به سراغ تیم پرسپولیس رفته است. در گزارش سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا از پرسپولیس می‌خوانیم: "هیچوقت نمی توان جایگاه پرسپولیس به عنوان یکی از تیم های پرطرفدار ایران و آسیا را زیر سوال برد ولی تعجب برانگیز است تیمی با  این جایگاه در رقابت‌های قاره ای عملکرد چندان خوبی نداشته است. پرسپولیس در سال 1963 تاسیس شد و تیمی بوده که اغلب بهترین بازیکنان ایران را در خود جای داده است. بازیکنانی چون علی دایی، علی کریمی، مهدی مهدوی‌کیا و خداداد عزیزی که همگی بعنوان مرد سال آسیا انتخاب شدند.
با این حال حتی این نام های بزرگ هم نتوانستند پرسپولیس دادبه موفقیت در سطح قاره برسانند.
حضور پرسپولیس در جمع 8 تیم برتر آسیا که در سال 2017 رخ داد، اولین حضور این تیم در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا است که از سال 2002 تاسیس شده است.پرسپولیس در اولین دوره لیگ قهرمانان آسیا حاضر بود ولی نتوانست از مرحله گروهی صعود کند. بعد از آن تا سال 2009 طول کشید تا این تیم بار دیگر در لیگ قهرمانان حاضر شود. در آن سالها تیم های چون سپاهان و صبا باتری از ایران در آسیا حضور داشتند.در سال 2009 بنیادکار ازبکستان بود که در مرحله یک هشتم نهایی توانست پرسپولیس را شکست دهد و حذف کند. دو سال بعد سرخ ها در گروه خود در قعر جدول قرار گرفتند و در ادامه و در سال بعد این الاتحاد عربستان بود که سرخ ها را از آسیا حذف کرد.در سالها 2013 و 2014 پرسپولیس غایب بود و در سال بعد باز هم حذف در یک هشتم نهایی به دست الهلال برای این تیم رخ داد. امسال بالاخره پرسپولیس طلسم شکنی کرد و توانست از یک هشتم نهایی فراتر برود و با گلهای طارمی به پیروزی برسد و حریف الاهلی عربستان شود.
پرسپولیس در مرحله گروهی شرایط دشواری داشت و رقابت سختی با الهلال، الریان و الوحده برای صعود از گروه داشت که در نهایت در روز آخر توانست جشن صعود از گروه بگیرد. در بازی آخر گروه هت تریک مهدی طارمی باعث شد پرسپولیس به مرحله بعد برسد. در مرحله بعد پرسپولیس به مصاف لخویا رفت و بعد از تساوی در بازی رفت در بازی برگشت با گل به خودی مدافع اسپانیایی‌ یعنی چیکو فلورس به برتری رسید تا به این مرحله برسد.
سرمربی: برانکو ایوانکوویچ
برانکو سابقه زیادی در فوتبال ایران دارد. او دستیار بلاژویچ در تیم ملی فوتبال ایران بود و بعد از ناکامی در رسیدن به جام جهانی 2002 جانشین او شد و توانست با ایران به جام جهانی برسد. او بعد از مربیگری در کرواسی، عربستان و چین به ایران و باشگاه پرسپولیس برگشت.
ستاره: مهدی طارمی
مهدی طارمی جانشین مهاجمان بزرگی در پرسپولیس شده است. این بازیکن 24 ساله در این فصل در 8 بازی لیگ قهرمانان 6 گل به ثمر رسانده تا دومین گلزن برتر آسیا باشد. او زوج آزمون در تیم ملی ایران نیز است و عملکرد خوب او باعث توجه تیم های خارجی به او شده‌ است".