به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۵/۲۶ ساعت ۱۳:۳۳
کد مطلب : ۱۳۵۲۴۵
سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی:

سیاست‌ عوام‌فریبانه دیگر جواب نمی‌دهد

گروه سیاسی: سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به اتحاد استراتژیکی اصلاح طلبان در انتخاب دکتر روحانی به عنوان رئیس جمهور، گفت: قطعا دولت دوازدهم موفق تر از دولت قبل عمل خواهد کرد.
سیاست‌ عوام‌فریبانه دیگر جواب نمی‌دهد
به گزارش ایسنا منطقه گیلان، حسین مرعشی در همایش فصلی حزب کارگزاران استان گیلان که در مجتمع خاتم الانبیاء(ص) رشت برگزار شد، با بیان اینکه گیلان از استان های پیشتاز در انتخابات گذشته بوده است، اظهار کرد: آمار و ارقام نشان داد که گیلانی ها نسبت به سرنوشت ایران و نظام جمهوری اسلامی حساسیت کافی دارند و با آگاهی در صحنه حضور داشتند.سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی به تبیین برداشت خود از انتخابات‌های سال های اخیر پرداخت و افزود: امام خمینی(ره) به عنوان معمار نظام جمهوری اسلامی، یک کار ریشه ای، اساسی و مهم انجام داد و آن نهادینه کردن نقش مردم در نظام بود. طی چهار سال اخیر می توانیم این معجزه نقش آفرینی مردم را به خوبی ببینیم و در آینده نیز می توانیم به این نقش تکیه کنیم.
وی انتخابات ۹۲ را یک نقطه عطف و انتخابات ۹۴ را تبدیل این نقطه به یک مسیر دانست و تصریح کرد: اگر نقش کارساز مردم در انتخابات سال ۹۲ نبود، دستاورد انتخابات ۹۶ که امیدهای بسیاری را در ایران زنده کرد، نداشتیم.مرعشی حضور مردم در صحنه را تبلور سیاست امام دانست و گفت: امام نقش مردم را در قانون اساسی نهادینه کرد و امروز ما باید قدر این مردم آگاه را بدانیم که کشور را از بن بست نجات دادند و هیچ محدودیتی نتوانست مانع از نقش آفرینی مردم شود. در واقع مردم نظام را در همان مسیری که امام و رهبری مدافع و حافظ آن هستند، جلو می برند.سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی ضمن قدردانی از نقش آفرینی موثر جبهه بزرگ اصلاحات در انتخابات ۲۹ اردیبهشت، عنوان کرد: احزاب و شخصیت‌ها به وظیفه خودشان عمل کردند و در کنار هم اجازه ندادیم صهیونیست‌ها، ارتجاع عرب و افراطیون روی کار آمده در آمریکا با استفاده از شرایط منطقه، ایران را در یک مسیر خطرناک قرار دهند.
وی با بیان اینکه امروز صهیونیست‌ها و کشورهای عربی از عزت ایران عصبانی هستند، تاکید کرد: ایران اسلامی در یک منطقه آشوب زده با عظمت و وقار مراسم تحلیف ریاست جمهوری را انجام داد و این نتیجه انتخاب مردم بود که خستگی را از کشور به در و نظام را سرافراز کرد.مرعشی ادامه داد: رئیس جمهور با جلب حمایت مقام معظم رهبری و همه نهادهای نظام از کیان کشور به خوبی دفاع می کند و قطعا جمهوری اسلامی ایران با تدابیر دکتر روحانی و با راهنمایی‌های رهبر انقلاب این فرصت را به رئیس جمهور آمریکا نخواهد داد که ایران را به نقطه بد گذشته بازگرداند و برجام را نادیده بگیرد. اکنون زمان انزوای ایران نیست زیرا در ایران به برکت انتخابات خرد، عقل، منطق و مصلحت حاکم شده است.
سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به اتحاد استراتژیکی اصلاح طلبان در انتخاب دکتر روحانی به عنوان رئیس جمهور، متذکر شد: قطعا دولت دوازدهم موفق تر از دولت قبل عمل خواهد کرد و از انتخاب خود پشیمان نیستیم و بدان افتخار می کنیم.وی با تصریح بر اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان میراث یک انقلاب بزرگ مردمی و اسلامی باید باقی بماند، اضافه کرد: باید امنیت در کشور برقرار باشد، چارچوب ها حفظ شود و روند توسعه و سازندگی استمرار پیدا کند.
مرعشی با اشاره به وضعیت افغانستان و عراق، نظام‌های ارتجاع و عقب مانده افراطی را بدتر از سلطنت دانست و یادآور شد: اگر همت جمهوری اسلامی ایران نبود، امروز عراق در اختیار داعش قرار داشت و ما یک همسایه خشن و خون آشام داشتیم لذا برگزاری انتخابات در ایران در منطقه آشوب زده خاورمیانه مایه افتخار ماست.سخنگوی حزب کارگزاران حمایت از دولت دکتر روحانی را به معنی عدم اختلاف نظر و دیدگاه ندانست و تصریح کرد: نباید اجازه دهیم این اختلاف‌ها منجر به شکستن نظام سیاسی کشور شود. باید با خویشتنداری و واقع گرایی خودمان را آماده خدمت کنیم، زیرا این کشور، این نظام و این مردم لایق شرایط مناسب‌تری هستند.
وی خواستار جدی گرفتن توسعه کشور و خدمت به مردم ایران شد و افزود: ایران معتدل و پیشرفته محل جولان افراد تنگ نظر و افراطی نیست. مادامی که جامعه از فقر و عقب ماندگی رنج می برد نمی‌توانیم به تداوم مسیر مردم سالاری امید داشته باشیم، زیرا مشکلات مردم دستاویز شعار و وعده و وعیدها می شود.مرعشی با بیان اینکه ایران در گذشته ۱.۲ درصد تولید ناخالص جهان را داشت که امروز به ۰.۶ درصد رسیده است، عنوان کرد: رشد اقتصادی جهان از متوسط رشد اقتصادی ایران بیشتر بوده و طی بیست سال گذشته حجم اقتصاد جهان از ۲۶ هزار میلیارد دلار به ۷۵ هزار میلیارد دلار ارتقا پیدا کرده که نشان دهنده رشد ۱۱۰ درصدی است، اما اقتصاد ایران تنها ۲۰ درصد رشد داشته و سهم ما تقلیل پیدا کرده است لذا بخش خصوصی و بخش دولتی باید عقب ماندگی ها را جبران کنند و ایران باید در معرض سازندگی، رشد و توسعه قرار بگیرد.
سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به پیشرفت اقتصادی ترکیه، کره جنوبی و هند، خاطرنشان کرد: نباید وقتمان را صرف مسائل حاشیه‌ای کنیم و حاشیه جای اصل را بگیرد. انتظار ما از حزب کارگزاران تنها فعالیت تشکیلاتی نیست بلکه باید دیدگاه‌های روشنی نسبت به آینده کشور داشته باشیم و به فرهنگ توسعه و سازندگی بیشتر بپردازیم. مردم باید ماحصل فعالیت اصلاح طلبان را لمس کنند، زیرا سیاست‌های عوام فریبانه دیگر جواب نمی‌دهد.وی هاشمی رفسنجانی را فردی مسئولیت پذیر دانست و گفت: آنچه در دنیا تجربه می شود متعلق به همه بشریت است و نباید با روش‌های غلط کارها را از مسیر درست خودش منحرف کنیم. اصلاح طلبان و کارگزاران باید مدافع سیاست‌های امتحان شده در دنیا باشند.
مرعشی با تاکید بر توسعه تکنولوژی در کشور، گفت: ضریب بازیافت نفت در ایران ۲۵ درصد است؛ در حالی که این ضریب در عربستان ۶۲ درصد و در نروژ ۹۵ درصد می باشد. ضریب بازیافت یعنی از هر ۱۰۰ بشکه نفت، ۷۵ بشکه در ایران از دست می‌رود و لذا هر یک درصد افزایش این ضریب، ۲۵ میلیارد دلار ثروت ملی را افزایش خواهد داد. وی با بیان اینکه راهی جز ادامه مسیر انتخابات ۹۲ و ۹۶ نداریم، تاکید کرد: این مسیر، مسیر تعامل با همه نهادهای موثر نظام است که مسئله مردم را دارند. امروز مردم یارانه نمی‌خواهند بلکه نیازمند اقتصادی پویا، شکوفا و رقابتی هستند که دولت وظیفه دارد این شرایط را ایجاد کند.