به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۵/۲۶ ساعت ۱۳:۳۴
کد مطلب : ۱۳۵۲۴۷

روحاني مصلحت‌اندیشی را انتخاب کرده

گروه سیاسی: یک عضو حزب اتحاد ملت گفت: درست است که لیست وزرای پیشنهادی با صحبت‌های رئیس جمهور و معاون اول فاصله دارد اما باید به آن احترام گذاشت.
روحاني مصلحت‌اندیشی را انتخاب کرده
علی تاجرنیا در گفت‌وگو با  ایلنا، درباره وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهور به مجلس، گفت: نمی‌توان این موضوع را انکار کرد که لیستی که ارائه شد طبق آن‌چه که آقای جهانگیری و روحانی درباره جوانگرایی گفته بودند، نیست و احساس می‌شود که این امر به طور جدی لحاظ نشده است.او ادامه داد: ما شاهد حضور افرادی هستیم که آنطور که باید و شاید در ارتباط با بحث اعتقادی به برنامه‌های رئیس‌جمهور و اهتمام داشتن و جدیت به قول خود روحانی گیوه‌ ورکشیده نیستند.این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: درست است که ما چهره‌های جوان و تکراری کمتر می‌بینیم اما این کافی نیست و وسعت تغییرات باید بیش از این می‌شد.
تاجرنیا با اشاره به برخی از وزارتخانه‌های سیاسی که نقش عمده‌ای در پیشبرد برنامه‌های دولت دارند، عنوان کرد: احساس می‌شود در وزارت‌خانه‌های سیاسی که نقش موثری در دولت و کشور دارند تغییرات کم بوده و یا اگر هم صورت گرفته بر اساس محافظه‌کاری است.او ادامه داد: به نوعی سعی شده که در موازنه مولفه‌هایی که مدنظر بوده بین چالش و شعارها، مصلحت را در چینش کابینه مشاهده کنیم.
تاجرنیا ادامه داد: رئیس‌جمهور مصلحت‌اندیشی را انتخاب کرده است فکر می‌کنم با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایی که در کشور وجود دارد می‌توانستیم تغییرات بیشتری را در کابینه رویت کنیم و روحانی می‌توانست کابینه جسور‌تری معرفی کندآن هم در شرایطی که مجلس با دولت همراه است. در هرحال باید به کابینه احترام بگذاریم و امیدوارم مجلس نقش نظارتی خود را به خوبی ایفا کند.این عضو اتحاد ملت در پاسخ به سوالی درباره عدم حضور وزیر زن در بین وزرای پیشنهادی گفت: این بزرگ‌ترین نقص کابینه است که هیچ زنی در آن وجود ندارد آن هم برای دولتی که نگاه برابر به فرصت‌ها دارد و به دور از مسائل چالشی و جنسیتی فکر می‌کند. فکر می‌کنم با توجه به حمایت‌های خوبی که از سوی اقوام و مذاهب صورت گرفته آقای رئیس‌جمهور باید به این نکته هم در چینش وزرا توجه می‌کرد.