به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۵/۲۶ ساعت ۱۳:۳۸
کد مطلب : ۱۳۵۲۴۹

امام: امیدواریم شاهد رفع حصر باشیم

گروه سیاسی: مدیر عامل بنیاد باران گفت: امیدواریم که شاهد آزادی و رفع حصر هرچه سریع‌تر و پایان این شکاف بین نیروهای انقلاب و درد کشیدگان نظام باشیم.
به گزارش ایلنا، در اولین کنگره حزب مجمع ایثارگران اصلاح‌طلب، جواد امام ضمن تشکر از نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر و فعالان سیاسی و زندانیان قبل از انقلاب از جمله دکتر اکرمی که یادگار دوران رجایی است و همچنین با تقدیر از شخصیت بهزاد نبوی گفت: از همه کسانی که در عرصه سیاست کمر خم کرده‌اند تشکر جدی دارم.او با یادآوری اینکه روح امام قبل از ورود آزادگان پر کشید، گفت امروز شاهد محصوریت یاران انقلاب هستیم و متاسفانه متوجه شدیم به همین دلیل حجت‌الاسلام کروبی به اعتراض اعتصاب غذا کرده است. امام از  میرحسین موسوی و زهرا رهنورد نیز یاد کرد و گفت: امیدواریم که شاهد آزادی و رفع حصر هرچه سریع‌تر و پایان این شکاف بین نیروهای انقلاب و درد کشیدگان نظام باشیم.مدیر عامل بنیاد باران گفت: جمعی از ایثارگران جنگ به منظور حفظ میراث امام در دفاع از آرمان‌های اصیل جمهوری اسلامی اعم از استقلال و آزادی و دین متعهد شدند و این بار نه برای بیرون راندن دشمن متجاوز بلکه برای اعتلای ایران جمع شده است.

امام تاکید کرد:‌ در تداوم این تلاش‌ها ایثارگران پس از ارزیابی عملکرد گذشته و مشورت با بزرگان اصلاح‌طلب تصمیم گرفتند فعالیت‌های خود را در قالب حزب سازماندهی کنند. شخصیت‌هایی از قبیل آیت‌الله هاشمی ممنوع‌الخروج از قلب‌ها و جناب آقای سید محمد خاتمی و جناب آقای ناطق نوری همواره ما را حمایت کردند و یکی از مشوقان اصلی ما یادگار حضرت امام سید حسن خمینی بوده است.او خاطرنشان کرد: متاسفانه تاکنون یک جریان خاص کلیه مفاهیم ایثارگری را در انحصار خود گرفته و با تشکیل گروه‌هایی سعی در بیرون راندن اصلاح‌طلبان از این عرصه را داشته است. آرمان مشترک مجمع ایثارگران تحقق جامعه‌ای برخوردار از عدالت و آزادی و معنویت است. ما قصد داریم با عمل به نص قرآنی امر به معروف و نهی از منکر که چیزی جز توجه به منافع ایران نیست این حرکت را به شیوه‌ای اصلاح‌طلبانه پیش بگیریم.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اگرچه اخذ موافقت ماده ده احزاب فراز و فرودهایی داشت اما پس از دو سال به ثمر نشست. با ورود اعضای لیست امید به مجلس این حزب به تصویب رسید و هیات مرکزی این حزب با تشکیل سه کمیته به تدوین اساسنامه و جذب نیرو پرداخت و نتیجه مورد تصویب قرار گرفت. برای رشد و هم‌افزایی جلسات متعددی برای تحلیل کارشناسانه موضوعات جامعه انجام شد و با انجام ملاقات‌هایی با دوستان و مشوقان حضور ایثارگران بهره‌هایی بردیم و هم اکنون سیصد نفر عضو داریم.امام گفت: امروز از این تریبون به نمایندگی از مجمع ایثارگران از رهبری درخواست می‌کنیم یاران انقلاب را از این وضعیت خارج کنند و اگر تضمینی هست، تصمیم ایثارگران است که توانستند از این آب و خاک پاسداری کنند و ما باید از این دستاورد‌ها حفاظت کنیم.
او در پایان گفت : عزیزان فکر نمی‌کنم سکوت ما برای آزادگی و اعتلای کشور و پاسداری از این مرام و خون شهدا بهره‌ای داشته باشد. ما آمده‌ایم برای کشورمان و برای تک تک عزیزان و هم ‌طنان خود و پای دستاورد‌های جنگ ایستاده‌ایم. امروز نباید شاهد حصر و بند و ممنوع‌التصویری باشیم. امروز عاجزانه از دلسوزانی که میتوانند مرجع این اقدامات باشند می‌خواهیم به این وضعیت پایان دهند.