به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۵:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۵/۲۶ ساعت ۱۳:۴۹
کد مطلب : ۱۳۵۲۵۶

پزشکیان: کابینه را اصلاح‌طلب نمی‌دانم

گروه سياسي: نایب رییس مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا طبق ادعای برخی کابینه معرفی شده را کابینه ای اصلاح طلب می دانید؟ ضمن رد این ادعا گفت: این کابینه را اصلاح طلب نمی دانم و هرکسی میتواند نظر خودش را داشته باشد.
مسعود پزشکیان افزود: به نظر من اقای روحانی این کابینه را طبق سلیقه خودش چیده است و از هر گروه و جناحی وزیر معرفی کرده است. وي در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا این کابینه می بتوانند مطابق خواست 24 میلیون رای عمل کنند؟ گفت:  نه. این کابینه به تنهایی نمی تواند کاری انجام دهد. اگر انسجام کشور حفظ نشود و در همه کشور عدالت را رعایت نکنیم هرچقدر هم قدرت داشته باشیم چیزی درست نمی شود.

او همچنین افزود: مدیریت کشور باید بر اساس عدالت گام بردارد و این عدالت  درچارچوب علم، کارشناسی، تجربه و مشارکت همه امکان پذیر است. نمی توانیم فقط یک جناح و گروه سیاسی را به میدان بیاوریم و بعد انتظار داشته باشیم بقیه جناح ها و قومیت ها هرچیزی را که می گوییم بپذیرند.

پزشکیان ادامه داد: هرچقدر هم که حرفمان درست باشد آنها نمی توانند ان حرف را قبول کنند چون همه جریانات و قومت ها و جناح ها میخواهند در قدرت شریک باشند و در جامعه بازی داده شوند و در امور مشارکت کنند. نماینده مردم تبریز در مجلس تصریح کرد: انها هم میخواهند در جامعه دیده شوند و حضورشان معنی دار شود اگر این معنا را در جامعه ایجاد نکنیم قطعا با مشکل مواجه خواهیم شد.

نایب رییس اول مجلس خاطرنشان کرد: به نظر من این کابینه ای نیست که بتواند این انتظارات را برآورده کند. پزشکیان درباره اینکه به نظر او چند نفر از کاببنه رای می آورند گفت: من به کابینه رای می دهم و فکر میکنم بالای 90 درصد آن رای می آورد ولی به عنوان هیات رییسه مجلس نمی توانم روی هوا و بدون بررسی دقیق حرفی بزنیم چون تحلیل روشنی در این باره ندارم. این حرف حتی به درد حدس هم نمی خورد. من یک فرد دانشگاهی هستم و می دانم حدس زدن هم روشی دارد که من برای حدس زدن روش آن را اعمال نکرده ام.

خاتم حاتمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۵/۲۶ ۱۶:۰۶
ضمن ارادت به دکتر پزشکیان باید بگم اشتباه است رای اعتماد به وزرای ضعیف به بهانه امکان معرفی وزیر ضعیفتر
شاید وزیر بعدی قوی تر باشد (355121)