به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۵/۲۶ ساعت ۱۴:۰۸
کد مطلب : ۱۳۵۲۶۲

جزئیات جنایت 2 سر بریده در تهران

 گروه حوادث: جزئیاتی از پرونده هولناک 2 سر بریده در تهران اعلام شد. 

در اواسط مردادماه جاري، از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 خبر کشف سرهای بریده شده متعلق به انسان در محوطه ای خاکی در خیابان شیخ بهایی – پائین تر از اتوبان همت به کلانتری 125 یوسف آباد اعلام شد. با حضور مأمورین در محل و انجام بررسی اولیه مشخص شد که سرهای پیدا شده متعلق به آقا و خانمی حدودا 30 الی 40 ساله است که آثار شلیک گلوله به سر هر دو نفر آنها مشهود بوده و قاتل یا قاتلین به منظور عدم شناسایی هویت این زن و مرد جوان اقدام به سوزاندن آنها کرده اند. بلافاصله موضوع به پلیس آگاهی تهران بزرگ و دادسرای امور جنایی تهران اعلام و تیم بررسی صحنه جنایت اداره دهم و قاضی کشیک ویژه قتل در محل کشف سرهای بریده شده حاضر شدند.با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمـد و به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. 

آغاز تحقیقات و شکار تصویر خودرو عامل جنایت
با آغاز اقدامات پلیسی، کارآگاهان اداره دهم با بررسی تصاویر دوربین های مداربسته محدوده محل کشف سرهای بریده شده موفق به شناسایی یک دستگاه خودرو شاسی بلند شدند که ساعاتی قبل از کشف سرها در نزدیکی محل توقف داشته و دقایقی پس از پیاده شدن راننده از ماشین، آتش در محل کشف سرهای بریده شده شعله ور شده است.
کشف قسمت های دیگری از اعضای زن مقتول
در شرایطی که در طول مدت زمان آغاز رسیدگی به این پرونده هیچگونه طرح شکایتی مبنی بر فقدان آقا و خانم جوان با مشخصات مورد نظر کارآگاهان در هیچکدام از مراکز انتظامی و کلانتری ها ثبت نشده بود، کارآگاهان در ادامه تحقیقات خود موفق به کشف قسمت های دیگری از بقایای متعلق به جسد زنی شدند که در بررسی های تکمیلی اطمینان پیدا کردند که اعضای بدن کشف شده در محل بازیافت منطقه کهریزک متعلق به بدن یکی از مقتولین پرونده است.
شناسایی و دستگیری عامل جنایت
کارآگاهان اداره دهم با انجام اقدامات شبانه روزی موفق به شناسایی پیرمردی 75 ساله در منطقه امیرآباد شدند که بنا بر اظهارات همسایگانش با همسر، پسر و عروسش زندگی می کند اما از چند روز پیش و به صورت ناگهانی پسر و عروسش به نام های بهرام ( 38 ساله ) و نسرین ( 35 ساله ) دیگر در محل زندگی شان مشاهده نشدند.
تحقیقات در خصوص علت غیبت بهرام و نسرین در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت اما پیرمرد در اظهارات اولیه  همچنان مدعی آن بود که بهرام و همسرش نسرین در حدود 10 روز پیش از خانه خارج شده و از آنزمان تاکنون دیگر اطلاعی از آنها ندارد.
با توجه به شواهد به دست آمده در خصوص احتمال اطلاع این پیرمرد از جنایت و با هماهنگی بازپرس پرونده، کارآگاهان به محل سکونت این پیرمرد مراجعه کرده و در اولین مرحله موفق به شناسایی یک دستگاه خودرو سواری شاسی بلند دقیقا مشابه خودرو شاسی بلند شناسایی شده در تصاویر دوربین های مداربسته محدوده کشف سرهای بریده شدند.
با توجه به قوی شدن احتمالات در خصوص ارتکاب جنایت توسط ناپدری بهرام، بازرسی از محل سکونت این شخص در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و با حضور تیم های تخصصی و تشخیص هویت پلیس آگاهی در محل، آثار وقوع جنایت در محل کشف و پیرمرد ( ناپدری بهرام ) به ناچار لب به اعتراف گشود و در ساعت 18 روز چهارشنبه 25 مرداد به قتل بهرام و همسرش اعتراف کرد.
اعترافات متهم به قتل
متهم در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: از مدت‌ها قبل با بهرام اختلاف داشتیم چون او معتاد شدید به شیشه و کراک بود و تمام وسایل زندگی را می‌برد و می‌فروخت؛ قالی، طلا، نقره، وسایل زینتی، هر چیزی که در خانه قابل فروش بود را می‌برد و می‌فروخت؛ ما بچه دار نمی‌شدیم و بهرام فرزند خواهر همسرم بود که ما از کودکی او را به خانه خود آورده و بزرگ کرده بودیم.
وی در ادامه اعترافتش افزود: [از چند روز پیش از جنایت] تنش و درگیری مابین ما بیشتر شد [طوری که بهرام] حتی همسرم را کتک زد [به همین علت] همسرم را روز یکشنبه مورخه 8 مرداد به خانه خواهرش فرستادم و من با بهرام و همسرش در خانه تنها شدیم. [روز یکشنبه مورخه 8 مرداد بهرام] دوباره شروع به فحاشی و شکستن در و ضربه به دیوار کرد؛ رفت داخل آشپزخانه؛ می‌خواست برگردد به اتاق خودش که من در را باز کردم و سریع تیراندازی کردم؛ افتاد روی زمین؛ رفتم جلو و تیر دوم را به سرش زدم.
متهم در توضیح بیشتر تصریح کرد:‌ زن بهرام با شنیدن صدای تیراندازی آمده بود که ببیند چه شده؛ تا از لای در بیرون آمد با تیر به سینه‌اش زدم. رفت و افتاد روی تخت؛ وقتی رفتم داخل دیدم روی تخت افتاده که تیر دوم را به سرش زدم و کارش تمام شد. سپس با اره [برقی] که از قبل در خانه بود شروع کردم به ....؛ از روز جنایت در خانه تنها هستم و موضوع را به هیچ کس نگفتم و از آن روز همسرم هنوز به منزل نیامده است ....
سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: با اعتراف صریح متهم به ارتکاب هر 2 جنایت، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس محترم پرونده صادر و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.