به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۴۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۵/۲۶ ساعت ۱۵:۴۰
کد مطلب : ۱۳۵۲۶۶

10 روش برای حفظ سلامتی و شادابی در حین اسباب کشی

اسباب کشی دارید؟ یک نفس عمیق بکشید! در حالی که اسباب کشی یک کار بسیار پر استرس است، راه های امتحان شده و اثبات شده ای وجود دارد که میزان استرس را به حداقل رسانده و شادی را برای شما به ارمغان می آورد. از کلاس های یوگا گرفته تا استراتژی های ساده حمل بار و اسباب کشی

1- از تکنیکهای استرس زدایی زیر استفاده کنید

اول و مهمتر اینکه در حین جا به جایی مراقب سلامت خود باشید.
زمان برای انجام تمرینات ورزشی بگذارید. می تواند این تمرینات، یوگا، بدنسازی، دویدن، فوتبال و یا هر ورزش مورد علاقه دیگر شما باشد، که بهتر است چند روز در هفته انجام دهید تا پر تحرک باشید.
نفس عمیق به طور علمی ثابت شده است که باعث کاهش چشمگیر استرس می شود. سعی کنید دم نفس خود را برای 5 ثانیه از بینی گرفته و بازدم را برای 6 ثانیه از دهان خارج کنید. این کار را حداقل 10 بار انجام دهید.
با خودتان خوش رفتار باشید، حتی یک بار در ماه، زمانی را برای تفریح و سرگرم کردن خودتان با یک کار جدید و متنوع قرار دهید. ساده ترین نوع آن شرکت در مهمانی، رفتن به ناهار یا شام با دوستان، ماساژ و یا موارد مشابه مورد علاقه شما می باشد.
خاموش کنید. فقط چند دقیقه در روز تلویزیون و موبایل خود را خاموش کنید و به هیچ چیز فکر نکنید و فقط ریلکس کنید.
هر شب قبل از خواب کتاب بخوانید تا ذهن خود را از فکر اسباب کشی رها سازید با این کار خواب ارام تری خواهید داشت.
 
2- لیستی از کارها تهیه کنید

فرایند اسباب کشی به همراه هزاران کار برای انجام می باشد. هرگز فکر نکنید که شما می توانید همه آن هارا به خاطر بسپارید و به موقع انجام دهید، این بزرگترین اشتباه شماست. زمانی که صحبت از جا به جایی منزل می شود ، حتی دقیق ترین آدم ها هم نیاز به تهیه لیست کارها دارند. برای اینکه مطمئن شوید از تمامی کارها مطلع هستید نگاهی به مقاله از 6 هفته قبل از جا به جایی چه کار هایی باید انجام داد بیاندازید. در این مقاله تمامی کار هایی که از 6 هفته قبل می بایست انجام دهید آورده شده و به شما کمک می کند تا از استرس و بی اطلاعی رها شوید.
 
3- عجله در حمل اثاثیه نکنید (اگر امکان دارد)
اگر شما زمان برای جا به جایی دارید و می توانید به دلخواه خود انتخاب زمانی داشته باشید، شدیدا توصیه می شود که هرگز عجله نکنید و زمان خود را کوتاه نکنید. و اگر زمان زیادی هم برای شروع داشتید هم برای شروع عجله نکنید، و البته به این معنا نیست که تا دقیقه 90 صبر کرده و بعد اقدام به بسته بندی و حمل کنید. به این معناست که تمامی کار ها را سر فرصت انجام دهید. شما می توانید با یک برنامه ریزی دقیق هفته به هفته جلو روید و کار بسته بندی را به اتمام برسانید.
 
4- برای خودتان زمان بگذارید
در حین انجام کار های اسباب کشی هرگز فراموش نکنید که مراقب خودتان هم باشید . یعنی در بین روز به کار های خودتان هم حتما برسید ، این کار می تواند یک وقت با دکتر باشد، برای یک معاینه یا کلاس یوگا یا هر چیز دیگر باشد. سعی کنید به نیاز های خود رسیدگی کنید.
 
5- در هنگام بسته بندی به موسیقی گوش کنید
گوش کردن به موسیقی در هنگام بسته بندی نه تنها تمرکز شما را بالا می برد بلکه کار را برای شما جذاب تر کرده و استرس را به حداقل می رساند. با توجه به تحقیقات انجام شده ، قدرت موسیقی بسیار بالا بوده و می تواند مقدار چشمگیری از استرس را کاهش دهد. این تحقیقات همچنین ثابت کرده اند که گوش کردن به آهنگ باعث، کاهش فشار خون، کاهش هورمون استرس و همچنین کاهش ضربان قلب می شود. پس اگر شما قصد اسباب کشی دارید و دچار استرس شدید، حتما به آهنگ های مورد علاقه تان گوش کنید.
 
6- اول وسایل غیر ضروری و در انتها وسایل ضروری را بسته بندی کنید
با استفاده از استراتژی های بسته بندی از استرس جلوگیری کنید. به خاطر داشته باشید که شروع کردن از کدام وسایل برای بسته بندی هم اندازه نحوه بسته بندی آن ها مهم می باشد. پس از زمانی که شروع به بسته بندی اثاثیه می کنید به خاطر داشته باشید که از وسایل غیر ضروری شروع کنید. وسایل غیر ضروری برای بسته بندی می تواند شامل هرچیزی در خانه شما باشد که به آن تا بعد از اسباب کشی احتیاج ندارید، مثل، لویزیون، کتاب ها، آینه. و یک روز قبل از باربری می بایست یک کارتن جدا گانه از وسایل ضروری مثل حوله، شوینده و غیره آماده کنید چون بعد از جا به جایی و حمل بار به خانه جدید اولین چیزهایی می باشند که به آنها احتیاج دارید.
مطالعه کنید : راهنمایی در روز اسباب کشی
7- استخدام کارشناس بسته بندی ماهر

باربری ظریف بار مفتخر است که دارای بهترین و حرفه ای ترین تیم بسته بندی در ایران می باشد.
اگر شما می توانید برای کارشناس بسته بندی هزینه کنید به شما عمیقا پیشنهاد می کنیم تا این کار را انجام دهید، اگر چه گاهی بسته بندی توسط شما هزینه بر تر از استخدام کارگر بسته بندی می باشد. با داشتن کارهای زیاد برای انجام و دغدغه های کاری، اضافه شدن دغدغه بسته بندی اثاثیه منزل یک مشکل بزرگ به حساب می آید. اگر شما هم جزو افرادی هستید که با استخدام و استفاده از کارگر بسته بندی مخالف هستید نگاهی به مقاله مزایای استخدام کارگر بسته بندی بکنید.
8- پیدا کردن فردی برای مراقبت از بچه ها
باور کنید نگه داری از بچه در زمانی که مشغول بسته بندی و اسباب کشی هستید کار بسیار دشوار و نادرستی است. ما اکیدا به شما پیشنهاد می کنیم تا در زمان اسباب کشی حتما از پرستار بچه استفاده کنید یا از یکی از اقوام خود درخواست کنید تا بچه یا بچه های شما را نگه دارند. اینطوری فکرتان از بچه آزاد می شود و می توانید روی جمع آوری و بسته بندی تمرکز بیشتری داشته باشید.
9- مرخصی بگیرید (اگر امکان دارد)
اگر شما تمام زمانی که در اختیار دارید مربوط به آخر هفته شما می شود، پیشنهاد می کنیم چند روزی برای انجام کارهای جا به جایی و بسته بندی مرخصی بگیرید. به این ترتیب دیگر حس غرق شدن در کارها به شما دست نمی دهد چرا که نیازی نیست تا زمانی که از یک روز سخت کاری برمی گردید به جمع آوری و بسته بندی بپردازید.
10-غذاهای مقوی و سالم بخورید

باور می کنید یا نه، اما ثابت شده که بعضی از غذاها می تواند سطح قند خون را تنظیم و استرس را کاهش دهد. با توجه به مطالعات انجام شده این غذاها شامل : سبزیجات، سینه بوقلمون، جو دوسر، ماست، ماهی سالمون، پسته، بلو بری، شکلات تلخ، شیر، آجیل، و آووکادو می باشد. پس قبل از شروع لیست غذاها را آماده کرده و به خرید بروید.
البته که بهترین راه مقابله با استرس اسباب کشی واگذاری آن به یک اتوبار حرفه ای است. باربری ظریف بار با ارایه به روز ترین سرویس ها از جمله بسته بندی اثاثیه، کارشناس حمل بار، باربری، انبار موقت و چیدمان به صورت شبانه روزی و 24 ساعته آماده خدمت گذاری به مشتریان محترم می باشد.
مطالعه کنید: حفظ سلامت با اسباب کشی