کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

استیو بنن، پس از کناره گیری از کاخ سفید؛

دوران ریاست‌جمهوری ترامپ به پایان رسیده است!

28 مرداد 1396 ساعت 12:13

گروه بين‌الملل: مشاور سابق کاخ سفید گفت: دوره ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ که ما برای آن جنگیدیم و پیروز هم شدیم، به پایان رسیده است.


استیو بنن، پس از کناره گیری از سمت خود در مصاحبه با ویکلی استاندارد گفت: دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ که ما برای آن جنگیدیم و پیروز هم شدیم، به پایان رسیده است. این نشریه آمریکایی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: با کناره گیری بنن از سمت خود در کاخ سفید- فردی که به شکل گیری برنامه موسوم به برنامه ناسیونالیست-پوپولیست که ترامپ در مبارزات انتخاباتی خود از آن بهره گرفت، کمک کرده بود- مرحله جدیدی از ریاست جمهوری ترامپ آغاز می شود.   
 

بنن روز جمعه، کمی پس از تایید کناره گیری اش بر پایان یافتن دوره ریاست جمهوری ترامپ تاکید کرد و گفت: «هنوز کارهای زیادی وجود دارد که باید انجام شود و دستاوردهای زیادی از ریاست جمهوری ترامپ حاصل می شود. اما دوره این ریاست جمهوری به پایان رسیده است. اوضاع تغییر خواهد کرد و همه جور مبارزه ای انجام خواهد شد. روزهای خوب و روزهای بدی پیش رو قرار دارند اما این ریاست جمهوری پایان یافته است.»  
بنن گفت به سرکار خود در پایگاه اینترنتی بریت بارت که تا پیش از پیوستن به ستاد انتخاباتی ترامپ در اوت گذشته به عنوان مدیر اجرایی آن فعالیت داشت، باز خواهد گشت.  گرچه نفوذ بنن بر رئیس جمهور فراز و نشیب هایی داشت اما جایگاه او در حلقه نزدیکان ترامپ همواره متزلزل بوده است. در میان مشاوران ارشدی که به منظور برنامه ریزی برای ترامپ با بنن رقابت داشتند، می توان به ایوانکا، دختر ترامپ، و جارد، داماد او، اشاره کرد.  
 
بنن می گوید کناره گیری اش داوطلبانه بوده و قصد داشته است این کار را در 14 اوت، همزمان با اولین سالگرد پیوستنش به ستاد انتخاباتی ترامپ به عنوان مدیر اجرایی، انجام دهد. وی گفت: در هفتم اوت با جان کلی، رئیس کارکنان کاخ سفید و رئیس جمهور صحبت کردم و گفتم از چهاردهم همان ماه از کار کناره گیری خواهم کرد اما به علت جنجالی که آخر هفته گذشته در شارلوتسویل به راه افتاد و جنجال های سیاسی ناشی از آن ترامپ، کلی و او موافقت کردند کناره گیری اش چند روزی به تعویق افتد.  
 
ممکن است بنن استعفا داده باشد اما از زمانی که کلی رئیس کارکنان کاخ سفید شد، بدیهی بود که مدت زمان ماندن بنن در بال (ضلع) غربی کاخ سفید رو به اتمام است. بنن معتقد است کناره گیری اش به منزله شکستی برای او محسوب نمی شود بلکه در واقع به معنی شکست تفکری است که وی رئیس جمهور را وادار به قبول آن کرد، همانگونه که در سخنرانی سالیانه تحریک آمیز ترامپ منعکس بود. بنن یکی از نویسندگان آن سخنرانی و البته گله مند بود که میانه روهایی مانند ایوانکا و جارد لحن آن را ملایم کرده بودند. 
 
بنن با بیان اینکه اکنون انجام دادن برخی کارها به ویژه کارهای بزرگی که برای انجام شدن آنها تلاش زیادی شده بود، بسیار دشوارتر شده است، دموکرات های بال غربی کاخ سفید را عامل برهم خوردن برنامه اش معرفی کرد اما خشم خود را از تشکیلات واشنگتن به ویژه جمهوریخواهانی که به اعتقاد وی عمدا در کمک به ترامپ برای دستیابی به پیروزی های معنی دار قصور کردند، پنهان نکرد. وی با تاکید بر این که اوضاع روز به روز برای ترامپ بدتر خواهد شد، گفت: زمانی بر این باور بوده است که ریاست جمهوری ترامپ که اکنون رو به پایان است، با موفقیت همراه خواهد بود.  
 
این مقام سابق کاخ سفید افزود: «جمهوریخواهان هیچ علاقه ای به موفقیت ترامپ ندارند. آنها نه پوپولیست اند و نه ملی گرا، آنها هیچ علاقه ای به برنامه های ترامپ ندارند. هیچ. تلاش هایی که درباره اوباماکر [برنامه بهداشت و سلامت اوباما] انجام شد، از روی بی میلی بود، در واقع هیچ علاقه ای به زیرساخت ها وجود نداشت و دیدگاه آنها درباره مالیات ها همان دیدگاه معمول جمهوریخواهان خواهد بود. بنن معتقد است، افرادی که اکنون تلاش می کنند بر ترامپ اعمال نفوذ کنند، امیدوارند بتوانند وی را به سمت مسیری کاملا متفاوت سوق دهند. وی گفت: «به اعتقاد من آنها تلاش می کنند، وی را به سمت میانه روی هدایت کنند.»
 
بنن با تاکید بر این که ترامپ با کمک وی تحولی بزرگ در سیاست های آمریکا ایجاد کرده است، گفت: از نظر وی جنگ تازه شروع می شود. وی گفت: «اکنون من آزادم. من بار دیگر سلاحم را در اختیار دارم. من برای شکست دادن مخالفان تلاش می کنم. تردیدی وجود ندارد. من اکنون به بریت بارت بر می گردم.» بنن به ویکلی استاندارد گفت: بدون قید و بندهای کاخ سفید می تواند موثرتر باشد و با دموکرات ها بهتر بجنگد.


کد مطلب: 135338

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/135338/دوران-ریاست-جمهوری-ترامپ-پایان-رسیده

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir