به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۱۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۶/۰۱ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب : ۱۳۵۵۵۱

نجفی، رسما شهردار تهران شد

گروه جامعه: در اولين جلسه رسمي شوراي پنجم شهر تهران، محمدعلی نجفی با کسب 21 رای به عنوان شهردار تهران انتخاب شد.
اعضای شورای شهر پنجم امروز پس از پایان مراسم تحلیف و برگزاری انتخابات هیات رئیسه، در اولین دستور اولین جلسه شورای شهر پنجم، محمدعلی نجفی را با 21 رای به عنوان شهردار تهران انتخاب کردند.
شورای شهر پنجم تهران، نجفی را برای صدور حکم به عنوان شهردار تهران به وزارت کشور معرفی می‌کند. همچنین اعضای شورای شهر  امروز برای تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل با مترو به حرم مطهر می‌روند.
 
شهردار تهران کیست؟
محمدعلی نجفی (متولد ۲۳ دی۱۳۳۰، تهران) مدرس دانشگاه ایرانی، مشاور امور اقتصادی رئیس جمهور ایران، عضو شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری و عضو شورای سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی جمهوری اسلامی ایران است. نجفی دبیر سابق ستاد هماهنگی اقتصادی، سرپرست سابق وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران و از بنیان‌گذاران حزب کارگزاران سازندگی، عضو هیئت علمی  دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف  و رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

نجفی از ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۴  وزیر فرهنگ و آموزش عالی و از ۱۳۶۷ تا ۱۳۷۶  وزیر آموزش و پرورش ایران بود. او در دولت بعد به ریاست  سازمان برنامه و بودجه رسید. در ۱۳۸۶ به عضویت در سومین دوره شورای شهر تهران درآمد و در ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ به دنبال انتصاب به عنوان معاونت رئیس جمهور از این سمت استعفا کرد.

نجفی در دولت نخست روحانی  معاون رئیس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور بود. در ۱۰ بهمن ۱۳۹۲، نجفی از ریاست سازمان میراث فرهنگی استعفا کرد و حسن روحانی وی را به عنوان مشاور رئیس جمهور و دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران منصوب کرد.  در کارنامه محمدعلی نجفی چندین دوره وزارت در وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و آموزش عالی به چشم می‌خورد. نجفی در تاریخ ۲۹ مرداد ۱۳۹۳  پس از رای آوردن استیضاح رضا فرجی‌دانا از وزارت علوم، سرپرست وزارت علوم شد و ۹۵ روز در این سمت بود.