به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۶/۰۱ ساعت ۱۷:۱۰
کد مطلب : ۱۳۵۵۶۱

مراسم تکریم طبیب تورم برگزار شد

گروه اقتصادی: خزانه دار کل کشور گفت: در تمامی دستاوردهای اقتصادی دولت یازدهم که رئیس جمهوری و مسئولان اقتصادی از آن یاد می‌کنند، اقدامات طیب نیا نقش برجسته‌ای داشت.
مراسم تکریم طبیب تورم برگزار شد
به گزارش ایسنا، مراسم تکریم علی طیب نیا – وزیر پیشین امور اقتصادی و دارایی - و معارفه مسعود کرباسیان یکم شهریورماه در سالن مدرس ساختمان امور اقتصاد و دارایی با حضور معاون اول رئیس جمهوری، رئیس کل بانک مرکزی و معاونین و مدیران این وزارتخانه برگزار شد.اکرمی - خزانه دار کشور - در این مراسم اظهار کرد: برای ارزیابی عملکرد طیب نیا همین بس که هرجا مسئولان میخواهند گزارشی از عملکرد خود ارایه دهند، از خدمات طیب نیا یاد میکنند. تعابیری چون خاتمه رکودتورمی، پیروزی در جنگ اقتصادی، بازگشت ثبات، مهار تَورم و ... در اغلب سخنرانی ها به کار می‌رود و قسمت بزرگی از آن مهم به دلیل خدمات صادقانه طیب نیا محقق شده است. برای درک آنچه در ٤ سال گذشته رخ داد کافی است خاطرات خود از وضعیت کشور در سال ١٣٩١ و چشم انداز آن را به یاد بیاوریم.

وی ادامه داد: اقتصاد ایران وضعیت آشفته‌ای داشت و البته روشن است که تمامی این اقداماتی که انجام شد تا اقتصاد ایران به ثبات برسد به یک دستگاه منسوب نیست. ترکیبی از برخورداری از اعتماد مردم، هماهنگی قوای سه گانه و پشتوانه حمایت های مقام معظم رهبری بود که این شرایط را رقم زد، ولی به گواه ناظران طیب نیا نقشه برجسته ای در آنچه امروز در اقتصاد ایران رخ داد و در مسیر پیشرفت قرار گرفت، دارد.اکرمی ادامه داد: او با درک عمیق از دانش و تجربه جهانی کوشش بی وقفه‌ای برای اصلاحات به کار برد. با ادب و آرامش و خردمندی اصلاحات را تداوم بخشید. وزارت اقتصاد در دوره ای که طیب نیا بر سر کار بود بر مدار خرد اقدامات مهمی را برای اصلاحات اقتصادی آغاز کرد و تداوم داد.خزانه دار کشور همچنین در ادامه فهرستی از اقدامات طیب نیا در چهار سال گذشته را نام برد. رسانه‌ها به طیب‌نیا می‌گویند طبیب تورم ولی نقش طیب‌نیا از طبیب تَورم مهم تر بود او اصلاحاتی را پایه‌گذاری کرد که ادامه آنها ثبات را به اقتصاد ایران بازمی‌گرداند. طیب نیا ناملایمتی های بسیاری را تحمل کرد، ولی از راه خود باز نایستاد.