به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۶/۰۲ ساعت ۱۸:۳۴
کد مطلب : ۱۳۵۵۹۹
پسر 10 ساله داعشی، ترامپ را تهدید کرد

داعش، آمريكا و اسپانيا را تهدید کرد

گروه بين‌الملل: گروه خلافه الاسلامي موسوم به داعش ویدیوی تبلیغاتی جدیدی منتشر کرد که در آن یک پسر بچه ۱۰ ساله که پسر یکی از سربازان سابق آمریکاست، دونالد ترامپ را تهدید می‌کند.
داعش، آمريكا و اسپانيا را تهدید کرد
به نوشته روزنامه دیلی میل،‌ این پسر بچه که گفته می‌شود پدرش از سربازن آمریکایی بوده و در جنگ عراق حضور داشته است، به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا می‌گوید که این نبرد در "سرزمین شما به پایان می‌رسد". در این ویدیو که در رقه سوریه فیلمبرداری شده است، پسر بچه مذکور همچنین می‌گوید که ترامپ "بازیچه دست یهودیان" است. براساس گزارش "گروه اطلاعاتی سایت"، این پسر معروف به "یوسف" دو سال پیش به همراه مادرش به سوریه رفت. در این ویدیو او به حملات هوایی مداوم علیه تروریست‌های داعشی اشاره کرد و مدعی شد که این نبرد به غرب کشیده می‌شود. مدیر گروه اطلاعاتی سایت در پیامی توئیتری نوشت: کودکان برای داعش ابزارهای تبلیغاتی قدرتمندی هستند و این روند تا زمانی که آنها بالغ شوند و به عنوان سرباز بجنگند،‌ ادامه دارد. در ویدیوی دیگری، نیروهای داعشی عوامل حملات بارسلون را ستوده و گفتند که این مبارزه علیه اسپانیا تا "آخر دنیا" ادامه خواهد داشت.

داعش: باز هم به اسپانیا حمله می‌کنیم
 
داعش همچنين با انتشار یک نوار ویدئویی اسپانیا را به انجام حملات تروریستی بیشتر تهدید کرد.
داعش در این نوار ویدئویی که به زبان اسپانیایی منتشر شده تاکید کرد که اندلس بار دیگر به بخشی از سرزمین‌های خلافت تبدیل خواهد شد.  در این نوار ویدئویی شخصی به نام ابو لیث القرطبی که به زبان اسپانیایی با لهجه عربی صحبت می‌کند،‌ گفت:‌ ما متعهد می‌شویم تا انتقام خون مسلمانانی که به دست دادگاه‌های تفتیش عقاید کاتولیک کشته شدند را از مسیحیان بگیریم.

منابع در نیروهای پلیس اسپانیا اعلام کردند که هویت القرطبی مشخص شده و نام وی "محمد یاسین احرام بیریز"  22 ساله بوده که مادر وی اسپانیایی و پدرش مراکشی است. وی پیش‌تر به اتهام دست داشتن در اقدامات تروریستی محکوم شده بود. شخص دیگری نیز در این نوار ویدئویی که صورت خود را پوشانده در حالیکه سلاح بر دوش دارد سخن می‌گوید. نام وی "ابوسلمان الاندلسی" بوده و در خصوص عاملان حملات اخیر در کاتالونیا سخن می‌گوید. وی تأکید کرد که جنگ تا روز قیامت ادامه خواهد داشت.