به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۶/۰۶ ساعت ۰۱:۴۵
کد مطلب : ۱۳۵۷۴۲
دکتر ابراهیم یزدی در سن ۸۶ سالگی در ازمیر ترکیه درگذشت

ارتحال دبیرکل «نهضت آزادی ایران»

ارتحال دبیرکل «نهضت آزادی ایران»
 
ابراهیم یزدی
گروه سیاسی: دکتر ابراهیم یزدی؛ دبیر کل نهضت ازادی  ایران، وزیر خارجه دولت موقت و سیاستمدار باسابقه کشورمان شامگاه یکشنبه در سن ۸۶ سالگی پس از دوره‌ای بیماری در شهر ازمیر ترکیه درگذشت.
محمد توسلي، رييس دفتر سياسي  نهضت آزادي در اطلاعیه ای نوشت:

منَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ  فَمِنهُم مَن قَضى نَحبَهُ وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبديلًا

دکتر ابراهیم یزدی دبیرکل نهضت آزادی ایران، یکی از خدمتگزاران عرصه فرهنگ و سیاست ایران، در واپسین ساعات یکشنبه شب پنجم شهریور ماه  در شهر ازمیر ترکیه دار فانی را وداع گفت و به لقاء پروردگار شتافت.

ما این حادثه مؤلمه را به خانواده محترم، یاران و دوستداران و ملت شریف ایران تسلیت می گوییم. متعاقبا مراسم تشییع آن زنده یاد را به اطلاع خواهیم رساند. روحشان شاد و راهشان مستدام باد.
محمد توسلی
رئیس دفتر سیاسی نهضت آزادی ایران

یزدی یکی از مشاوران امام خمینی(ره) در دوران تبعید در نوفل‌شاتوی فرانسه بود. او دارای مدرک دکترای داروسازی از دانشگاه تهران بود.
وی پس از انقلاب اسلامی در ابتدا به عضویت شورای انقلاب درآمد و سپس با شروع دولت موقت به عنوان معاون نخست‌وزیر در امور انقلاب و بعد از استعفای وزیر امور خارجه در سمت وزارت امور خارجه فعالیت کرد.
ابراهیم یزدی یکی از اعضای تیم مذاکره‌کننده ایرانی با آمریکایی‌ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود.
مدیر؛ سردبیر و تحریریه بهار درگذشت این ازادیخواه ایرانی را به بازماندگان و همه دوستداران راه او تسلیت می گویند. خدایش رحمت کند.