به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۲۲
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۶/۰۶ ساعت ۲۲:۲۰
کد مطلب : ۱۳۵۷۷۹

دکتر یزدی ترکیب شرافت و سیاست بود

گروه سیاسی: ابراهیم یزدی نماد سیاست ورزی مسالمت آمیز و تمثال فعالیت در کوچکترین و ممکن ترین روزنه های دموکراسی بود و با توجع تسلط کم نظیرش بر تاریخ معاصر و دیدن وقایع خرد و‌کلان بسیار، هیچگاه ناامید نشد
همه از خداوندگار آمدن گرفته ایم و به سوی او روانیم ...
در اندوه وفات کسی نشسته ایم که سالها باید چرخ گردون بچرخد تا چنین سرمایه ی انسانی، سیاسی و اجتماعی در این سرزمین بار دیگر ظهور یابد و بالیدن گیرد.

دکتر ابراهیم یزدی از آن نسل سیاستمدارانی بود که در آزمون ترکیب مؤلفه ی اخلاقی و متافیزیکی «شرافت» با مقوله ی زمینی و ناقدسی « سیاست » ، سربلند بیرون آمدند ، نسلی از سیاستمداران که هر ایامی که یکی از آنان به نزد پروردگار می شتابد،باید خون گریست چرا که اندک کسانی مانده اند که سیاست ورزی شرافتمندانه را پیشه کرده اند. ابراهیم یزدی نماد سیاست ورزی مسالمت آمیز و تمثال فعالیت در کوچکترین و ممکن ترین روزنه های دموکراسی بود و با توجع تسلط کم نظیرش بر تاریخ معاصر و دیدن وقایع خرد و‌کلان بسیار، هیچگاه ناامید نشد و قبای ژنده ی سیّاس بودن را هیچگاه بر درگاه شب تیره ننهاد و با تمام توان در پی باز کردن درِ ورود به مردمسالاری در این مُلک بود. ضمن تسلیت به خویش و همه ی دلسوزان این آب و خاک و نیز خانواده ی مرحوم دکتر ابراهیم یزدی، از خداوند متعال خواهانیم با بزرگان درگاهش محشورش نماید.

جلال جلالی زاده (نماینده پیشین مجلس)
محمدآزاد جلالی زاده (فعال سیاسی)