کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

انگلیس:

سوچی خشونت‌ها را متوقف کند

ایسنا , 12 شهريور 1396 ساعت 10:22

گروه بین الملل: وزیر امور خارجه انگلیس ابراز امیدواری کرد، رهبر دوفاکتوی میانمار از توانایی‌های خود برای پایان دادن به خشونت‌ها علیه مسلمانان روهینجا استفاده کند.


به گزارش خبرگزاری رویترز، بوریس، رییس دستگاه دیپلماسی انگلیس خواهان آن شد که آنگ سان سوچی، رهبر دموکراسی‌خواه میانمار در راستای توقف خشونت‌ها علیه مسلمانان در روهینجا اقدام کند. وزیر امور خارجه انگلیس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: آنگ سان سوچی به درستی به عنوان یکی از الهام‌بخش‌ترین چهره‌های عصر ما است اما متأسفانه وضعیت روهینجا اعتبار میانمار را خدشه‌دار می‌کند. جانسون خاطرنشان کرد: امید دارم که او اکنون بتواند از تمام توانایی‌های خود برای متحد کردن کشورش در راستای توقف خشونت و پایان یافتن تبعیضی که مسلمانان و سایرین را تحت تأثیر قرار می‌دهد، استفاده کند.

در یکی از مرگ‌بارترین خشونت‌ها علیه اقلیت مسلمان در چند دهه گذشته، دولت میانمار اعلام کرد، هفته گذشته بیش از ۲۶۰۰ خانه متعلق به مسلمانان روهنیجا در مناطق با اکثریت روهینجایی شمال ‌غرب این کشور به آتش کشیده شد. مقامات میانمار گروه اسلامی "ارتش رهایی‌بخش آرکان روهینجا" را برای آتش زدن این خانه‌ها متهم کرده‌اند. این گروه مسئولیت حمله‌های هماهنگ شده هفته گذشته به پایگاه‌های امنیتی را که باعث درگیری و ضدحمله نظامی گسترده شد، به عهده گرفته است. این در حالی است که روهینجایی‌ها می‌گویند یک عملیات نظامی برای سوزاندن و قتل آنان از جانب ارتش میانمار ترتیب داده شده تا آنان را مجبور به ترک این کشور کنند.


کد مطلب: 136020

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/136020/سوچی-خشونت-ها-متوقف-کند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir