به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۶/۱۲ ساعت ۱۱:۰۳
کد مطلب : ۱۳۶۰۵۳

مقدماتی جام جهانی 2018 در آفريقا

گروه ورزشي: تیم پرستاره ساحل عاج در 26 بازی خود در رقابت های مقدماتی جام جهانی شکست نخورده است و نوار شکست ناپذیری این تیم برای 12 سال قطع نشده است.
ساحل عاج شنبه شب در رقابت های مقدماتی جام جهانی در منطقه آفریقا عملکرد تاثیرگذاری داشت.

در گروه C، فیل ها با نتیجه سه بر صفر گابن را مغلوب کردند. گابن امریک اوبامیانگ بزرگترین بازیکن خود را در اختیار نداشت و اکنون در آستانه حذف از گردونه رقابت ها قرار گرفته است. در حالی که ساحل عاج شانس زیادی برای صعود دارد. مارک ویلموتس سرمربی ساحل عاج برای این دیدار سالومون کالو بازیکن باتجربه تیم را دعوت کرده بود. گروینیو نیز در جناح مقابل وظیفه پشتیبانی از سیدو دومبیا و مکس گرادل را به عهده داشت. بعد از گلزنی گرادل در نخستین دقایق نیمه دوم، گروینیو در دقایق پایانی دو پاس گل به دومبیا داد تا ساحل عاج هفت امتیازی شود.

در گروه B، زامبیا نیز با پیروزی سه بر یک برابر الجزایر رویای صعود به جام جهانی روسیه را زنده نگاه داشت. الجزایر احتمالا نخستین تیم قدرتمند قاره آفریقا خواهد بود که از صعود به جام جهانی باز می ماند، مشروط برآنکه نیجریه در دیدار روز دوشنبه کامرون را شکست دهد. زامبیا در حال حاضر چهار امتیازی است و با اختلاف پنج امتیاز کمتر از عقاب ها در رده دوم گروه ایستاه است. در صورتی که نیجریه نتواند به برتری برسد، شانس صعود خواهد داشت.

در گروه D، سنگال مقابل بورکینافاسو در خانه به تساوی بدون گل دست یافت و صعود این تیم با مشکل مواجه شد. در این بازی کالیدو کولیبالی مدافع سنگال در دقیقه 84 با دریافت دومین کارت زرد اخراج شد.
با توجه به شکست آفریقای جنوبی در دیدار روز جمعه مقابل کیپ ورده، سنگال فرصت صعود به صدر گروه را داشت. در حال حاضر بورکینافاسو با پنج امتیاز صدرنشین است. سنگال و آفریقای جنوبی هر کدام با چهار امتیاز به ترتیب در رده های دوم و سوم ایستاده اند. کیپ ورده سه امتیازی است.

نتایج ديشب دیدارها در آفریقا
گروه D
سنگال صفر- بورکینافاسو صفر
گروه C
گابون صفر- ساحل عاج 3
گروه بی
زامبیا 3 - الجزایر یک

فردا دوشنبه نیز دو دیدار برگزار می شود:
گروه B
کامرون- نیجریه
گروه E
لیبی- گینه