به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۶/۱۳ ساعت ۱۲:۱۸
کد مطلب : ۱۳۶۱۴۹

هشدار وزیر دفاع آمریکا به کره شمالی

گروه بين‌الملل: وزیر دفاع آمریکا به کره شمالی هشدار داده‌است در صورتی که دست به هرگونه تهدیدی علیه آمریکا یا متحدان آن بزند با واکنش بسیار شدیدی مواجه خواهد شد.
کره شمالی روز یک‌شنبه شـشمین آزمایش هسته‌ای خود را انجام داد که پیونگ‌یانگ می‌گوید یک «بمب هیدروژنی» بود. جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا و ژنرال جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آن کشور، ۱۲ شهریور ماه در جمع خبرنگاران حاضر شدند. این دو مقام ارشد نظامی می‌گویند هرگونه تهدیدی از طرف کره شمالی با «واکنش عظیم نظامی» روبه‌رو خواهد شد. وزیر دفاع آمریکا می‌گوید «هر تهدیدی، علیه خاک آمریکا یا مناطق تحت حاکمیت آن، از جمله [جزیره] گوام، یا متحدان ما، با یک واکنش گسترده نظامی روبه‌رو خواهد شد. واکنشی که هم موثر خواهد بود و هم منکوب‌کننده.»

متیس می‌گوید «ما به دنبال نابودی کامل کشوری، برای مثال کره شمالی، نیستیم». او در عین حال افزوده است «اما اگر بخواهیم گزینه‌های بسیاری داریم». این اظهارات پس از واکنش رئیس‌جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ، مطرح شده‌است. آقای ترامپ گفته است مماشات با کره شمالی نتیجه‌ای ندارد. او در عین حال در حساب کاربری خود در توئیتر نوشته‌است کشورش در حال بررسی گزینه توقف تجارت با هر کشوری است که با کره شمالی داد و ستد تجاری دارد.