به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۶/۱۳ ساعت ۱۴:۱۰
کد مطلب : ۱۳۶۱۵۷
​جلالی‌زاده: از روحانی گله مندیم

بعداز40 سال هنوز وزیر اهل سنت نداریم

گروه سیاسی: رئیس ستاد انتخابات روحانی در استان کردستان گفت: حداقل انتظار این است که وزرا معاونان و مشاوران خود را از سایر اقوام و مذاهب انتخاب کنند.
بعداز40 سال هنوز وزیر اهل سنت نداریم
جلال جلالی‌زاده درباره کابینه دوازدهم و انتخاب افراد به عنوان وزرای مردم گفت: ابتدا باید بگویم یکی از ایراداتی که به دولت یازدهم گرفته می‌شد آن بود که وزرای آن از توان اجرایی لازم برخوردار نبودند. باتوجه به پیشینه دولت یازدهم، مردم این بار توقع داشتند که افراد شایسته، توانمند و مقتدر زمام امور را به دست بگیرند که می‌توان گفت این اتفاق تاحدی رخ داد و تا حدودی هم خیر. وی با بیان این مطلب که افراد خوش فکر، شایسته و صاحب‌نظر که در دوره‌های گذشته نیز حضور داشته‌اند، عنوان کرد: اگر به دنبال تحول و توسعه هستیم افرادی باید بر سر کار باشند که خیال مردم از هر جهت راحت باشد.

جلالی‌زاده با اشاره به این که رئیس جمهور قولی مبنی بر حضور افراد از اقوام و مذاهب مختلف در دولت را داده بود اما تاکنون آن طور که باید و شاید عملی نشده است، گفت: از آقای روحانی گله‌مند هستیم، رئیس‌جمهور منتخب یعنی رئیس‌جمهور همه ملت او باید به دور از مسائل نژادی و مذهبی افراد را معرفی کند. نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در ادامه توضیح داد: ۴۰ سال است که از انقلاب اسلامی ما می‌گذرد اما هنوز نتوانسته‌ایم یک استاندار، فرماندار و یا یک وزیر از سایر اقوام و مذاهب داشته باشیم. نگاه به مسائل کشور باید بر اساس توسعه و عدالت باشد . وی ادامه داد: آقای جهانگیری خودشان قول استفاده از ظرفیت سایر اقوام و مذاهب را دادند اما تاکنون چنین نشد. حداقل انتظار این است که  وزرا معاونان و مشاوران خود را از سایر اقوام و مذاهب انتخاب کنند. جلالی زاده تاکید کرد: آقای روحانی در آزمون بزرگی قرار دارد ایشان باید مقابل بی عدالتی ایستادگی کند و به مردم نشان دهد قصدی جز خدمت به آن‌ها ندارد.
مرجع : ایلنا