کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جنسیس رقیبی جدی برای بی‌ام‌و

13 شهريور 1396 ساعت 17:54

گروه اقتصادی: بی‌ام‌و سری 5 برای سال‌های متوالی به عنوان شاخص استاندارد میان سدان‌های اسپورت اجرائی مورد توجه قرار داشت. و مسلما زمانی که یک محصول چنین امتیازی به دست می آورد، تعداد صفرهای روی برچسب قیمت نیز افزایش خواهد یافت.


لوکس جنسیس تا کنون محصولات خوبی را در برابر خودروسازان برجسته‌ای مانند کادیلاک و ولوو از خود ارائه داده و اینک وقت آن است محصولات دست لوکس‌ساز کره، با خودروهای طلایی و فوق استاندارد صنعت اتومبیل رخ به رخ شوند.جنسیس G80 اسپورت در بسیاری از ویژگی‌ها با بی‌ام‌و 540I شباهت دارد و به مراتب از آن ارزان‌تر است. این نکته می‌تواند برای جنسیس برگ برنده باشد، اما جنسیس باید قدرتی برابر برای رقابت با بی‌ام‌و ارائه دهد تا بتواند نگرش خریداران را در برتری بی‌ام‌و تغییر دهد.

جنسیس رقیبی جدی برای بی‌ام‌و

تجربه بی‌ام‌و بارها مورد استفاده قرار گرفته و در این فرآیند تصفیه و خالص‌تر شده است. سری 5 نسل جدید، کمی اسپورت و اجرائی تر نشان می‌دهد. طراحی و معماری این خودروها از برادران بزرگ و لوکس‌تر سری 7 قرض گرفته شده است. به همین دلیل سری 5 نیز از ویژگی‌های لوکس و شاخص‌های دیگر برادر بزرگترش بی‌نصیب نمانده است.

جنسیس رقیبی جدی برای بی‌ام‌و

در مدل بی‌ام‌و شاهد درهای نرم، چرم ناپای چهل تکه با دوخت‌های درشت، سامانه کنترل آب و هوای در 4 منطقه، خوشبو کننده هوا، سایبان پنجره عقب، گرم‌کن فرمان، ماساژور صندلی‌های جلو و سامانه تهویه هوای مطبوع هستیم. کنترل‌گرهای کابین دارای پوشش‌های سرامیکی هستند تا نظر شما را جلب کرده و گران بودن خودرو را به رختان بکشند. همچنین فضای زیادی برای سرنشینان و محموله‌های خودرو وجود دارد. سخت می‌توان تصور کرد سرنشینان در یک بی‌ام‌و 540i در تنگی و سختی مسیر خود را طی کنند.

جنسیس رقیبی جدی برای بی‌ام‌و

تکنولوژی‌ها نیز در این خودرو سرگیجه‌آورند. گزینه‌های دسترسی در خودرو کاملا زیادند که می‌توان به انواع شارژهای بدون سیم و معمولی و پورت‌های USB اشاره کرد. کاربران اپل نیز می‌توانند از سامانه بدون سیم کارپلی نیز بهره گیرند. بی‌ام‌و از اولین خودروسازانی است که از یکپارچگی تلفن‌های هوشمند پشتیبانی کرد. سامانه اطلاعات و سرگرمی این خودرو، محتویات سودمند و مورد نیاز کاربران را روی صفحه نمایش لمسی با کیفیت ارائه می‌دهد. با وجود 26 حسگر و 4 دوربین، سری 5 جدید قابلیت‌های رانندگی خودکار بیشتری از سری 7 دارد. اگرچه این سیستم اساساً همان گزینه‌ای است و می‌تواند خودرو را بین لاین‌ها نگه داشته و رانندگی را در بزرگراه‌ها بر عهده بگیرد، این توانایی را هم دارد که بتواند مسافت‌های طولانی را بدون دخالت راننده طی کند. حسگرهای به‌کار رفته در سری 5 جدید بیشتر از سری 7 بوده بنابراین بهتر می‌تواند خودروهای دیگر را تشخیص دهد؛ اما همین سیستم به شما اجازه می‌دهد که دست‌های خودتان را برای فواصل بیشتری از روی فرمان بردارید.

اما رفتن به درون یک جنسیس درست پس از راندن ی یک تجربه فوق‌العاده در رانندگی شگفت‌انگیز است. زیر درب موتور این خودرو یک موتور توربوشارژ 3.3 لیتری V6 وجود دارد که چیزی حدود 365 اسب‌بخار توان تولید می‌کند و باید گفت از از بی‌ام‌و قدرتمندتر ظاهر شده است. همین توان بیشتر باعث می‌شود تا خریداران خودروهای اسپورت توجه بیشتری را به جنسیس نشان دهند. خودرویی با سامانه انتقال 8 سرعته خودکار که حالات رانندگی کمتری نسبت به بی‌ام‌و داشته و از تکنولوژی‌های ویژه برای توسعه مصرف سوخت استفاده نمی‌کند.

جنسیس رقیبی جدی برای بی‌ام‌و

طراحان این برند رکاب‌های جانبی اسپورت‌تر و رینگ‌های آلیاژی 19 اینچی با تِم کروم تیره را برای G80 اسپورت در نظر گرفته‌اند. احتمالا آن را بزرگتر از بی‌ام‌و خواهید یافت اما بازیگوشی و چابکی آن از رقیب آلمانی کمتر است.

جنسیس رقیبی جدی برای بی‌ام‌و

در داخل خودرو نیز شاید نتوانید همچون بی‌ام‌و از نگاه فناوری ذوق کنید، اما قطعا فضای پا (برای سرنشینان جلو) و سر بیشتری نسبت به بی‌ام‌و خواهید داشت. اما در فضای پا برای سرنشینان عقب این خودروهای آلمانی هستند که خودروهای کره‌ای را شکست می‌دهند.

جنسیس رقیبی جدی برای بی‌ام‌و

از برجسته‌ترین تغییرات G80 2018 می‌توان به سپرهای اصلاح شده و جلوپنجره‌ی بازنگری شده اشاره کرد.اما درفضای کابین تغییرات زیادی در نسل جدید رخ داده‌اند و ساعت آنالوگ، دوربین دید عقب و کنسول جلو به‌روز شده‌اند. همچنین پوشش‌های جدیدی روی بلندگوها به‌کار رفته و پورت USB اضافی نیز در خودرو دیده می شود.بی‌ام‌و در بسیاری نقاط مانند فضای حمل بار، بهره وری مصرف سوخت، شتاب‌گیری سریع و چالاکی برتری های خود را به رقیب کره‌ای نشان می‌دهد اما جنسیس نیز در گزینه‌هایی مانند قیمت، قدرت و گشتاور شایستگی‌های بیشتری از خود نشان داده است و به همین دلیل می‌تواند رقیب سرسختی برای برای آلمانی‌ها به شمار آید.


کد مطلب: 136166

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/136166/جنسیس-رقیبی-جدی-بی-ام-و

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir