کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تأکید بر تشدید فشار علیه کره شمالی

ایسنا , 14 شهريور 1396 ساعت 9:21

گروه بین الملل: رئیس جمهور آمریکا و صدراعظم آلمان ساعاتی پس از نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل، در یک گفت‌وگوی تلفنی ضمن محکوم کردن آزمایش هسته‌ای اخیر کره شمالی، بر ضرورت تشدید تحریم‌ها علیه این کشور تأکید کردند.


خبرگزاری رویترز گزارش داد، بر پایه اعلام سخنگوی دولت برلین، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در این گفت‌وگوی تلفنی آزمایش اخیر یک بمب هیدروژنی توسط کره شمالی را اقدامی غیرقابل پذیرش توصیف کردند و از شورای امنیت خواستند سریع‌تر بر سر تشدید تحریم‌های پیونگ‌یانگ توافق کند. آنها همزمان خواستار تشدید فشارهای جامعه جهانی بر کره شمالی شده‌اند. رئیس‌جمهور آمریکا پیشتر تصریح کرده بود که سیاست مماشات با پیونگ‌یانگ ثمری نخواهد داشت. دونالد ترامپ همچنین یادآور شد که توقف تجارت با کشورهایی که با کره شمالی داد و ستد دارند، در دست بررسی است.

کره شمالی در دو ماه گذشته، دو موشک قاره پیما، سه موشک میان‌برد و و نیز یک بمب هیدروژنی آزمایش کرده که مورد اخیر ششمین و قدرمندترین بمب اتمی آزمایش شده توسط این کشور بود که ادعا شده برای موشک‌های دوربرد طراحی شده است. در این زمینه پس از نشست اضطراری روز دوشنبه شورای امنیت، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل خبر داد که کشورش قطعنامه‌ای را در مورد کره شمالی به رایزنی خواهد گذاشت تا دوشنبه آینده در مورد آن رأی‌گیری شود. در حالی که روسیه ضمن محکوم کردن اقدام کره شمالی همچنان بر حل این بحران از طریق دیپلماتیک تأکید می‌کند، نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت: تنها تحریم‌هایی قدرتمندتر ما را قادر می‌کند که بحران را از راه دیپلماتیک حل کنیم. در این میان، آنگلا مرکل که کشورش حامی تشدید تحریم‌ها علیه کره شمالی است، در گفت‌وگو با رئیس‌جمهور آمریکا گفته است که برای اعمال تحریم‌های سخت‌تر علیه کره شمالی از سوی اتحادیه اروپا هم تلاش می‌کند؛ با این هدف که پیونگ‌یانگ به اجتناب از نقض قوانین بین‌المللی و دستیابی به راه‌حلی صلح‌آمیز برای این مناقشه متقاعد شود. کره شمالی از سال ۲۰۰۶ تاکنون موضوع هفت بسته تحریمی سازمان ملل در ارتباط با برنامه‌های هسته‌ای و موشک‌های بالیستیک خود بوده است.


کد مطلب: 136178

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/136178/تأکید-تشدید-فشار-علیه-کره-شمالی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir