به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۶/۱۴ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب : ۱۳۶۱۹۲

شباهت‌های تیم‌هاي ملی ایران و پرتغال

گروه ورزشی: نشریه sportsman در گزارشی درباره تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران و موفقیت‌های آن در طول چند سال اخیر نوشت. این نشریه عملکرد تیم ایران را همانند عملکرد تیم ملی پرتغال در یورو 2016 دانسته است.
شباهت‌های تیم‌هاي ملی ایران و پرتغال
به‌ گزارش ‌ایسنا، تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران امشب در ساعت 19:30 آخرین دیدار خود را در انتخابی جام جهانی 2018 روسیه برابر سوریه برگزار خواهد کرد. نشریه انگلیسی زبان ‌sportsman در گزارشی درباره تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران، نوشت: "ایران روزگاری در سال 1995 در رده یکصد و هشتم رنکینگ فیفا قرار داشت ولی در حال‌ حاضر آنها در رده بیست و چهارم قرار دارد. پیشرفت ایران از تیمی ضعیف در فوتبال به تیمی صاحب سبک و یکی از قدرتمندترین تیم‌های آسیا فوق‌العاده‌ بوده است. آنها اکنون برای اولین بار در تاریخ دو صعود پی در پی به جام جهانی را تجربه می‌کنند. هدایت تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران بر عهده کارلوس کی‌روش، سرمربی سابق رئال مادرید و مربی سابق منچستریونایتد است. او در طول چند سال حضور در ایران موفق شده است نتایج خوبی را کسب کند و از پنج صعود ایران به جام جهانی دو صعود را او رقم زده است.
تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در جام جهانی قبلی در گروهی که آرژانتین، نیجریه و بوسنی و هرزگوین حضور داشتند عملکرد قابل قبولی داشت، اما این عملکرد برای صعود به جام جهانی کافی نبود. مربی پرتغالی هر چند که به خاطر اختلاف با فدراسیون فوتبال ایران تصمیم به کناره‌گیری از سمت خود گرفت ولی بار دیگر به تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران بازگشت تا این بار صعود به جام جهانی روسیه را تجربه کند.ایران در انتخابی جام جهانی 2018 روسیه از همان ابتدا با قدرت ظاهر شد و توانست زودتر از تمامی تیم‌های آسیایی جواز حضور در جام جهانی  را به دست آورد. هر چند که دو بازی برای ایران باقی‌ مانده بود ملی‌پوشان ایرانی با پیروزی دو بر صفر برابر ازبکستان در حالی به جام جهانی 2018 راه یافتند که دوازده بازی پیاپی است که دروازه‌ ایران از نشده و هیچ تیمی در آسیا نتوانسته است به تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران گل بزند.
با این حال همه تیم‌ ‌ملی ایران در دفاع کردن خلاصه نمی‌شود. زوج سردار آزمون و مهدی طارمی در خط حمله تاثیر بسزایی در گلزنی های ایران داشته است و باید این دو را زوجی موفق در فوتبال ایران بدانیم.عملکرد ایران در این دوره را می‌توان با عملکرد تیم‌ ‌ملی فوتبال پرتغال در یورو 2016 مقایسه کرد. جایی که پرتغالی‌ها هم کم گل می‌زند ولی موثر بودند و این برای موفقیت در تورنمنت‌ها موثر است.تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در حال‌ حاضر با کنار زدن ژاپن، استرالیا و کره جنوبی بهترین تیم آسیا است. آن هم در شرایطی که در همین چند سال پیش آنها شرایط چندان خوبی نداشتند. هیچ کس نمی گوید که قرار است تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در جام جهانی برنده شود اما رکورد 12 بازی بدون گل خورده این را گوشزد می‌کند که ایران قرار است کاری خاص در جام جهانی روسیه انجام دهد.