کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کابوس آرژانتینی‌ها به واقعیت تبدیل می‌شود؟

جام جهانی 2018 بدون لیونل مسی؟

15 شهريور 1396 ساعت 13:48

گروه ورزشی: تیم ملی آرژانتین با تساوی صبح امروز مقابل ونزوئلا، حالا بیش از همیشه خطر عدم صعود به جام جهانی را حس می‌کند.


پس از تساوی 0-0 مقابل اروگوئه، انتظار می‌رفت که آلبی سلسته در این دیدار کار دشواری پیش رو نداشته باشد؛ ولی آنها این بار نیز در خانه متوقف شدند و شرایط را برای خود بسیار دشوار کرده اند. آرژانتین در 16 بازی مقدماتی جام جهانی 16 گل به ثمر رسانده است. تنها بولیوی کمتر از آنها گل زده است. با توجه به خط حمله قدرتمند، این نتایج کمی شوکه کننده است. حتی بعد از تغییر سرمربی هم تغییری در این روند ایجاد نشده است. به نظر می‌رسد آرژانتین هنوز به تاکتیک‌های سامپائولی عادت ندارد و به همین علت است که نتوانسته نتایج خوبی کسب کند. آنها در 15 بازی اخیرشان، 34 گل به ثمر رسانده اند که آمار بسیار ضعیفی محسوب می‌شود.

 

 اگر سامپائولی تا به اینجا متوجه سختی و دشواری این کار نشده، مطمئنا از امروز به بعد به خوبی، دشواری کار را درک کرده است. آرژانتین فعلی فوتبالی کند و با محوریت حرکات لیونل مسی انجام می دهد و این دقیقا خلاف آن چیزی است که سامپائولی می خواهد.
 
آگوئرو مرتکب چه اشتباهی شده است؟
رکورد گلزنی آگوئرو 33 گل در 82 بازی ملی است. وقتی او به میدان می‌آید، حداقل در چند موقعیت دخالت دارد و شرایط خوبی ایجاد می‌کند. او خوب پاس می‌دهد و غریزه گلزنی بالایی دارد.  هر چند وقتی که آرژانتین به گل نیاز دارد، مثل بازی با اروگوئه، سامپائولی کوره‌آ و پاستوره را به میدان فرستاد. تمام این مدت آگوئرو روی نیمکت نشسته بود و بازی را تماشا می‌کرد.
به نظر می رسد از وقتی که او از دختر دیگو مارادونا جدا شده، اوضاع در تیم ملی هم برایش بدتر شده است. این حاشیه بزرگ به علاوه عدم وجود شور و انگیزه در او باعث شد که خیلی راحت نیمکت نشین شود. او برای سیتی در 255 بازی 170 گل زده و امضایش را در تاریخ باشگاه ثبت کرده است؛ ولی در تیم ملی، درخششی بدین شکل نداشته و همچنان به او اعتماد نمی‌شود.
 
آیا مسی و دیبالا می‌توانند کنار هم بازی کنند؟
لیونل مسی و پائولو دیبالا... این سوال که آیا این دو جادوگر چپ پا می‌توانند کنار هم بازی کنند و به سبک بازی هم می‌خورند یا نه، بارها شنیده شده است و در دو بازی اخیر، آنهایی که به این قضیه شک داشتند، به خوبی متوجه شدند. سامپائولی از سیستم 3-4-3 استفاده می‌کند که با این سیستم به خوبی می‌توان از حضور دو بازی ساز در زمین استفاده کرد؛ ولی در هر دو دیدار مقابل اروگوئه و ونزوئلا، ارتباط بین بازیکنان به خصوص دیبالا و مسی بسیار ضعیف بود و هر چند که نبوغ در هر دو بازیکن دیده می‌شود؛ ولی ارتباط بین آنها تعریف چندانی ندارد.
 
  با این حال، پس از صحبت از تمام تاکتیک ها و نقاط قوت و ضعف دو تیم، هنوز یک موضوع هست که می‌تواند برای آرژانتین از تمامی این موارد دشوارتر و سخت تر باشد و هیچگاه پیش از این، تا این اندازه به واقعیت نزدیک نشده بود و آن، بازی نکردن لیونل مسی در جام جهانی 2018 است. هواداران آرژانتین تا ماه اکتبر و مشخص شدن تکلیف، روزهای دشواری پیش رو دارند. آرژانتین ماه آینده دو دیدار بسیار حساسی دارد که یکی از آنها عملا سرنوشت صعود این تیم را رقم خواهد زد؛ دیدار خانگی مقابل پرو که هم امتیاز با آلبی سلسته در رتبه چهارم جدول منطقه آمریکای جنوبی قرار دارد و اگر آرژانتین نتواند در این دیدار به پیروزی برسد، باید برای رفتن به پلی آف آماده شود.


کد مطلب: 136300

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/136300/جام-جهانی-2018-بدون-لیونل-مسی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir