به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۶/۱۵ ساعت ۱۵:۳۶
کد مطلب : ۱۳۶۳۰۹

نوزاد ۳۲ روزه قربانی جدید قصور پزشکی

گروه حوادث_رسانه ها:روزنامه جام جم نوشت:نوزاد ۳۲ روزه که برای انجام عمل روده به یکی از بیمارستان‌های تهران منتقل شده بود، به‌دلیل اقدامات درمانی نامناسب فوت شد.چند روز پیش مردی با حضور در شعبه ششم بازپرسی دادسرای جنایی تهران از مرگ پسر ۳۲ روزه‌اش به نام صدرا در یکی از بیمارستان‌های تهران خبر داد و از پزشک معالج و کادردرمانی شکایت کرد.شاکی به قاضی محسن مدیرروستا گفت: پسرم ۳۲ روز از تولدش می‌گذشت. او بعد از تولد در یکی از بیمارستان‌های شهر ارومیه تحت عمل جراحی روده قرار گرفت. اما حالش خوب نبود تا این‌که از خانم دکتری که در یکی از بیمارستان‌های تهران کار می‌کرد، نظر مشورتی گرفتیم که پسرم را دوباره عمل کنیم یا نه؟

وی افزود: او زمانی که وضع پسرم را بررسی کرد، متوجه شد طی عمل قبلی، قسمتی از روده او بیرون زده است. در ادامه فرزندم را برای بستری شدن و عمل جراحی به بیمارستانی در شمال تهران منتقل کردیم.شاکی ادامه داد: او چند روزی بستری بود تا این‌که ۱۷ تیر امسال برای عمل جراحی به اتاق عمل منتقل شد. او دو ساعت بعد از آنجا خارج شد. دکتر جراح با دیدن من و همسرم به ما گفت عمل به تاخیر افتاده و باید فرزندم همچنان بستری بماند تا چند روز دیگر عمل جراحی انجام شود. پسرم در بخش مراقبت‌های ویژه کودکان بستری شد. پزشک و دیگر مسئولان بیمارستان با ما حرفی نزدند تا این‌که نیم ساعتی که سپری شد یکی از پرستاران اعلام کرد پسرم به اتاق عمل منتقل شده و فوت کرده است.

وی گفت: اما مسئولان اتاق عمل این موضوع را رد کردند و مسئولان بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان نیز اعلام کردند او براثر ایست قلبی فوت شده است. همین باعث شد به مرگ فرزندم مشکوک شویم، چون که قلب فرزندم سالم بود. از پزشک معالج و کادر درمانی به‌خاطر مرگ او شکایت داریم.همزمان با شکایت این پدر داغدیده، تحقیقات آغاز شد تا این‌که دیروز پزشکی‌قانونی درباره مرگ این نوزاد نظر داد که وی براثر نارسایی تنفسی متعاقب پارگی ریه و ورود هوا و خون به داخل فضای جنبی به‌دنبال اقدامات درمانی انجام شده، فوت کرده است.با مشخص شدن این موضوع روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد.