به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۶/۱۶ ساعت ۱۰:۲۸
کد مطلب : ۱۳۶۳۳۹

آغاز مرحله یک‌شانزدهم جام حذفی

گروه ورزشي: از امروز پنجشنبه، مسابقات جام حذفی با حضور تیم های لیگ برتری در مرحله سوم از سر گرفته می شود.
به گزارش "ورزش سه"، مسابقات جام حذفی در سال جاری با فرمتی متفاوت نسبت به گذشته دنبال می‌شود. در سال های گذشته تیم‌ها در دو طبقه قرار می‌گرفتند و می‌توانستند دیدارهای بعدی خود را پیش بینی کنند؛ اما از امسال پس از هر مرحله قرعه کشی صورت می‌گیرد و این موضوع باعث می‌شود که احتمال برخورد تیم‌هایی نظیر استقلال و پرسپولیس را در پیش داشته باشیم. در حال حاضر دو مرحله از مسابقات جام حذفی پایان یافته و روز آینده سومین مرحله از این مسابقات با حضور تیم های لیگ برتری از سر گرفته می شود. طی امروز و دو روز آینده 16 مسابقه برگزار می شود که 4 دیدار از این مسابقات امروز برگزار خواهد شد:

پدیده – تراکتورسازی؛ ساعت 18:15 (ورزشگاه ثامن)
در یکی از مسابقات جام حذفی شاگردان مهاجری در مشهد میزبان تیم تراکتورسازی خواهند بود. پدیده شروع خوبی در مسابقات لیگ هفدهم داشته و با پیروزی مقابل استقلال با روحیه و کسب رتبه چهارمی به تعطیلات رفته. این تیم که در سال جدید به دنبال کسب سهمیه آسیایی است، بی شک نسبت به سال های گذشته حضوری جدی تر در مسابقات جام حذفی خواهد داشت؛ از طرفی دیگر باید در مقابل تراکتوری قرار بگیرد که اگرچه شرایط خوب سال‌های گذشته را ندارد؛ ولی با تکیه بر نتایج دو هفته پایانی لیگ و همینطور مربی خود که همیشه در جام حذفی عملکرد خوبی داشته، با عطش قهرمانی و بازگشت به آسیا به مسابقات جام حذفی پا خواهد گذاشت.

سپاهان – صنعت نفت آبادان؛ 18:45 (ورزشگاه نقش جهان)
طلایی پوشان با زلاتکو کرانچار هنوز به شرایط ایده آل خود نرسیده اند؛ این تیم در پایان هفته پنجم 6 امتیازی شده و در میانه های جدول قرار گرفته؛ رتبه ای که به هیچ وجه رضایت هواداران این تیم را در پی ندارد. کرانچار و سپاهان برای بازگشت به آسیا نگاه ویژه ای به رقابت های جام حذفی خواهند داشت و قطعا روز آینده با تمام قوا در ورزشگاه نقش جهان به دنبال اولین پیروزی فصل خواهند بود. ضمن اینکه پیروزی در این دیدار می تواند، نقش مهمی در ایجاد هماهنگی و اعتماد به نفس شاگردان کرانچار داشته باشد. از طرفی دیگر اما فراز کمالوند چندان رغبتی به جام حذفی از خود نشان نداده و اگر برخورد جدی سازمان لیگ نبود، از حضور در مسابقات انصراف می داد. آنها با جوانان خود پا به نقش جهان خواهند گذاشت  تا علاوه بر میدان دادن به بازیکنانی که کمتر فرصت حضور در زمین مسابقه را پیدا می کنند، شانس خود برای رسیدن به مرحله بعدی را امتهان کنند.

استقلال خوزستان- میعاد مغان اردبیل؛ ساعت 20 (ورزشگاه غدیر)
شاگردان ویسی روز آینده یکی از ساده ترین دیدارهای جام حذفی را برگزار می کنند؛ آنها در خانه میزبان تیم ناشناس میعاد مغان اردبیل خواهند بود و به نظر کار آسانی مقابل این حریف در پیش خواهند داشت.

داماش گیلان – سیراف کنگان؛ ساعت 17:45 (ورزشگاه عضدی) 
دیدار دیگر  امروز در ورزشگاه عضدی برگزار می شود. چند سالی از حضور داماشی ها در لیگ برتر ایران می گذرد و حالا آنها به تیمی درجه سوم تبدیل شده اند که باید در مقابل حریفی ناشناس تر از خودشان قرار بگیرند. بی شک قرار گرفتن در مقابل برنده ی این دیدار، آرزوی تیم هایی خواهد بود که از این مرحله به سلامت عبور خواهند کرد.

روزهای جمعه و شنبه
دیدارهای جام حذفی در روزهای جمعه و شنبه نیز ادامه خواهد یافت. استقلال در کرمان به مصاف گل گهر سیرجان می رود؛ دیداری که نتیجه آن تاثیر مستقیمی در سرنوشت منصوریان خواهد داشت. دو تیم ملوان بندرانزلی حساس ترین و هیجانی ترین دیدار این مرحله را شنبه برگزار می کنند و دیدار پرسپولس برابر نفت نیز به دلیل اینکه شاگردان برانکو فردا باید در بازی معوقه خود به مصاف گسترش فولاد تبریز بروند، با تاخیر برگزار خواهد شد و زمان آن هنوز مشخص نیست.