به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۷:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۶/۱۶ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب : ۱۳۶۳۴۵
پیام رئیس دولت اصلاحات در سومین کنگره حزب اتحاد ملت ایران قرائت شد

سخنان شكوري‌راد در کنگره حزب اتحاد

گروه سياسي: سومین کنگره سراسری حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در سالن امام علی (ع) با حضور فعالان سیاسی اصلاح‌طلب و اعضای این حزب و با قرائت پیام سید محمد خاتمی برگزار شد.
سخنان شكوري‌راد در کنگره حزب اتحاد
در این مراسم حجت‌الاسلام عبدالله نوری، بهزاد نبوی، حجت‌الاسلام سیدعبدالواحد موسوی لاری، محمدحسین شریف‌زادگان، محسن هاشمی رفسنجانی، محمدرضا خاتمی، رحیم عبادی، سید فرید موسوی، الهه کولایی، سیدفرید موسوی، غلامرضا ظریفیان، فیض‌الله عرب سرخی، مصطفی کواکبیان، ولی‌الله شجاع پوریان، هادی خانیکی، آذر منصوری، مرتضی مبلغ، فاطمه راکعی، محمدحسین مقیمی، جواد امام، حسین کاشفی، فیاض زاهد، محمد سلامتی، کامبیز نوروزی، نسیم چالاکی، سیدشهاب طباطبایی، حسین نقاشی، فرج کمیجانی، علی تاجرنیا، علی اعطا، آرش حسینی میلانی، محمدجواد حق شناس، علی شکوری‌راد، غلامرضا انصاری، محمد کیانوش‌راد، خلیلی اردکانی، سعید حجاریان، فیاض زاهد، سیدمحمود میرلوحی، محسن میردامادی، حجت‌الاسلام حسین انصاری‌راد، عبدالله رمضان‌زاده، عماد بهاور، مصطفی تاجزاده، علی محمد حاضری، سیدعماد خاتمی و حجت نظری حضور دارند.
در این کنگره دبیرکل، اعضای شورای مرکزی و هیات داوری حزب اتحاد به مدت دو سال انتخاب خواهند شد.
پیام سید محمد خاتمی در سومین کنگره حزب اتحاد ملت ایران توسط هادی خانیکی قرائت شد.
سخنان دكتر شكوري راد دبیرکل حزب
 
حزب زمانی موفق خواهد بود که حاصل کارش تربیت نیرو و کادرسازی باشد. نیروهایی که وقتی کار یا مسئولیتی را می پذیرند بهتر از سایرین از عهده آن برآیند. حزب در این رویکرد به جوانان، به زنان، به اقوام و نخبگان در ارتقای نقش‌ها و فعالیت‌های تشکیلاتی توجه ویژه خواهد داشت. همه باید از توانمندی احزاب استقبال کنند، چون توانمندی توانمندی جامعه و نظام سیاسی است. چنانچه دولت و حاکمیت درست بنگرند، خواهند دید که احزاب کمک کار آنها هستند، چرا که سازمان‌های سیاسی بدون آنکه بهره‌ای از دولت ببرند، وقت  و کنش خود را صرف آن میکنند که عیوب حکمروایی را بیابند و به آنان بازتاب دهند، انجام چنین کارهایی توسط دستگاههای رسمی و نهادهای ناظر معمولا با انگیزه کمتر، هزینه زیادتر و نتایج ناچیزتر به عمل می‌آید.
اما متأسفانه هنوز چنین نگاه جامعی در نظام سیاسی و اجرایی ما غلبه ندارد و همین امر موجب شده است که احزاب در ایران به آسانی رشد نکنند و جایگاه واقعی خود را به دست نیاورند. دولت آقای روحانی باید در این زمینه وسعت نظر بیشتری داشته باشد و با ایجاد فضای لازم برای فعالیت احزاب و تسهیل تعامل احزاب با دولت اقدام ماندگاری در این زمینه صورت دهد.
ما به عنوان رویکرد آتی حزب تلاش خواهیم کرد که در کنار پافشاری بر پیشبرد آزادی در همه عرصه‌ها، به پیشبرد و توسعه عدالت در همه ابعاد آن  بیشتر بپردازیم.
پس از گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی که یکی از شعارهای اصلی‌اش رفع استضعاف از ایران و جهان بود، هنوز محرومان و مستضعفان بخش بزرگی از جامعه ما را تشکیل می‌دهند و کار سیستماتیک برای رفع استضعاف صورت نگرفته و یا به نتیجه نرسیده است. مفهوم استضعاف را نباید به فقر مادی فرو کاست، هر چند جلوه ناپسند و ناسزای استضعاف در عدم برخورداری جامعه از عدالت اقتصادی و وجود شکاف‌ طبقاتی در جامعه است اما گستره مفهوم عدالت شمول وسیع‌تری دارد و باید به رفع استضعاف از جامعه با دید وسیع‌تری نگریست. اقشار و طبقات و گروه‌های مختلف جامعه، اقوام و پیروان مذاهب و صاحبان فرهنگ‌های متکثر در جامعه بزرگ ایران به شکل‌ها و شیوه‌های گوناگون دچار نابرخورداری و تبعیض‌های مختلف‌اند و متأسفانه با وجود همه کوشش‌ها هنوز ساز و کارها و اقدامات حمایتی رافع این استضعاف از جامعه نبوده است.
این کشور ساخته نمی‌شود مگر آن که از همه ظرفیت‌های آن بخوبی استفاده شود. مردان، زنان و جوانان از همه اقوام و مذاهب و اقلیت‌های دینی ظرفیت‌ها و فرصت‌های سازندگی کشور را تشکیل می‌دهند. از همه آنها باید به خوبی بهره جست و بخصوص برای آنان که در گذشته فرصت‌ها از آنان دریغ شده است. فرصت‌های جدید و جبرانی فراهم کرد. ملاک باید برای انتخاب افراد در سپردن کارها و مسئولیت‌ها، توانمندی، کارآمدی و انگیزه خدمت باشد و همه شهروندان باید از فرصت‌های برابر برخوردار باشند.
حزب اتحاد امیدوارانه به آینده می‌نگرد و مسیری را که برگزیده است بدون تردید می‌پیماید. رعایت و اجرای قانون اساسی به صورت کامل به ویژه فصل حقوق ملت که همچنان مورد بی مهری است در رأس مطالبات و برنامه های خواهد بود.
کنگره سوم حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با بهره‌گیری از نظرات اعضای محترم تحلیل جامعی را در قالب قطعنامه تحلیلی از وضعیت سیاسی و اجتماعی کشور و افق‌های پیش‌رو در زمینه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و روابط بین‌المللی ارائه خواهد کرد. ما برای اعتلای اسلام، برای سربلندی ایران و برای پیشبرد قدرت ملت همچنان بر کنش اصلاحات‌طلبانه و بر تقویت حزب پای خواهیم فشرد.