به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۱:۴۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۶/۱۶ ساعت ۱۷:۱۹
کد مطلب : ۱۳۶۳۵۰

حمله هوایی امروز به سوریه پيام داشت

حمله هوایی امروز به سوریه  پيام داشت
گروه بين‌الملل: رئیس پیشین اطلاعات ارتش رژیم اسراييل ادعا کرد حمله شب گذشته به سوریه یک اقدام عادی نبود زیرا پایگاهی را هدف قرار دادند که در آن موشک‌های نقطه‌زن، بمب‌های بشکه‌ای و البته تسلیحات شیمیایی تولید می‌شد.

«عاموس یادلین» با ادعای اینکه دولت سوریه این تسلیحات را علیه مردم به کار می‌برد، تاکید کرد این حمله، «بیانیه اخلاقی اسرائیل درباره جنایات دمشق» بود. این مقام نظامی پیشین اسراييلي این حمله را دارای سه پیام مهم دانست:
1-  اسرائیل هرگز اجازه نمی‌دهد سلاح‌های استراتژیک در سوریه تولید و ذخیره شود.
2-  اسرائیل خطوط قرمزش را خودش اجرا می‌کند حتی اگر قدرت‌های جهانی به نادیده گرفتن آنها ادامه دهند.
3-  حضور پدافند هوایی روسیه در سوریه هم مانع اقدامات اسرائیل علیه دولت دمشق نمی‌شود.
یادلین معتقد است اکنون بعد از حمله، بسیار مهم است که اسرائیل روی کنترل تنش‌ها تمرکز کرده و برای واکنش‌های ایران، حزب‌الله و احتمالا مخالفت روسیه آماده شود.

واكنش سوريه
سوریه از کشته شدن دو تن از نظامیان ارتش این کشور در حمله جنگنده‌های اسرائیلی به پایگاه‌های ارتش سوریه در نزدیکی حماه خبر داد.
به گزارش ایسنا، به نقل از اسکای نیوز، ارتش سوریه اعلام کرد دو تن از نظامیان این کشور در حمله جنگندهای ارتش رژیم صهیونیستی به پایگاهی نظامی در نزدیکی حماه کشته شدند.
در بیانیه ارتش سوریه آمده است: دشمن اسرائیلی در ساعت 2:42 بامداد امروز (پنجشنبه) از آسمان لبنان اقدام به هدفگیری یکی از پایگاه‌های نظامی ما در منطقه مصیاف در نزدیکی حماه کرد که در پی آن دو نظامی کشته شدند و خساراتی به این پایگاه وارد شد.
این در حالی است که رسانه‌های اسرائیلی مدعی شده‌اند که جنگنده‌های ارتش اسرائیل یک کارگاه ساخت و ذخیره موشک را در منطقه مصیاف سوریه هدف گرفته‌اند.
دیده بان حقوق بشر سوریه نیز که یک نهاد نزدیک به مخالفان سوریه است، مدعی شده یک مقر نظامی وابسته به مرکز تحقیقات ارتش سوریه و یک پایگاه نظامی هدف حمله راکت‌های جنگنده‌های ارتش اسرائیل قرار گرفته است. بنا بر گزارش دیدبان حقوق بشر، یک مرکز وابسته به ارتش سوریه نیز که از سوی آمریکا به فعالیت در زمینه تولید سلاح‌های شیمیایی متهم و تحریم شده نیز در این پایگاه نظامی قرار داشته که هدف حملات هوایی اسرائیل قرار گرفته است.