به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۶/۱۷ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : ۱۳۶۳۶۹

میانمار؛افزایش شمار مسلمانان کشته‌شده

گروه بین الملل: سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد که شمار افرادی که بر اثر خشونت‎ها در روهینگیا کشته شده‎اند از مرز هزار نفر گذشته است.
سازمان ملل روز چهارشنبه در گزارشی اعلام کرد که شمار مسلمانانی که از روز 20 آگوست روهینگیا را به مقصد بنگلادش ترک کردند به عدد 146 هزار نفر رسیده است. سازمان ملل نیز اخیرا با انتشار گزارشی اعلام کرد که 124 هزار نفر از مسلمانان روهینگیا در میانمار بر اثر اقدامات خشونت آمیز به بنگلادش فرار کرده‎اند. سایت «تلگراف» در گزارشی با اشاره به حمله وحشیانه نیروهای نظامی میانمار به محل زندگی مسلمانان روهینگیا به نقل از شاهدان نوشت: ارتش میانمار ضمن آتش‌زدن خانه‌های مسلمانان، دیوانه‌وار کودکان را سربریدند و افراد زیادی را زنده در آتش سوزاندند.
 
تلگراف با بیان اینکه هم‌اکنون یک نسل‌کشی تمام عیار در میانمار در جریان است افزود: آنگونه که شاهدان حوادث اخیر در استان راخین گزارش می‌دهند نیروهای نظامی میانمار روز جمعه هفته گذشته به مکان زندگی مسلمانان یورش بردند و گروهی از مردان زنده در آتش سوزاندند. در همین حال دزموند توتو در پیامی ضمن درخواست از آنگ سان سوچی برای پایان دادن به خشونت نظامیان میانمار علیه مسلمانان روهینگیا گفت: پاکسازی نژادی در منطقه راخین من را مجبور به اظهارنظر درباره "سوچی" کرد. وی ضمن ابراز ناراحتی از حوادث روی داده در میانمار اظهار داشت: من اکنون به سن بازنشستگی رسیدم اما نمی‎توانم نسبت به حوادث سکوت کنم.