به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۶/۱۸ ساعت ۰۰:۳۲
کد مطلب : ۱۳۶۳۸۳

مصر خواستار محاکمه جنایتکاران میانمار شد

گروه بین الملل: شیخ الازهر مصر در بیانیه‎ای اعلام کرد که از نهادهای بین‎المللی و جمعیت‌های حقوق بشری می‎خواهیم که با جنایتکاران میانماری همانند جنایتکاران جنگی برخورد و محاکمه کنند.
«احمد الطیب» در بیانیه‌ای خطاب به برادران مسلمان روهینگیا در میانمار اعلام کرد که «در برابر دشمن ظالم و زورگو مقاومت کنید و ما با شما هستیم.» وی در ادامه افزود: از سازمان‎های بین المللی و نهادهای حقوق بشری می‎خواهیم که با مرتکبان جنایت‎ها علیه اقلیت مسلمان روهینگیا در میانمار مانند جنایتکاران جنگی برخورد کنند.

شیخ الازهر تاکید کرد که همه مشنورهای بین المللی که به حمایت از حقوق بشر تعهد دادند، بی ارزش شده است.
به گزارش اسکای نیوز، در ادامه بیانیه آمده است که اگر وجدان جهانی بیدار بود، اکنون شاهد صحنه‌‌های غیر انسانی و وحشیانه در میانمار نبودیم. وی درباره رهبران بودایی میانمار گفت: رهبران دینی میانمار با عناصر افراطی برای اجرایی شدن عملیات کشتار جمعی و پاکسازی نژادی علیه شهروندان مسلمان متحد شدند.

شیخ الازهر مصر خاطر نشان کرد: متاسفیم از مواضع دوگانه کسانی که جایزه صلح نوبل را با یک دستشان دریافت می کنند و با دست دیگر  از همه جنایت‎هایی که صلح را از بین می‎برد، استقبال می‎کنند. سازمان ملل در بیانیه‎ای اعلام کرد که تعداد کشته‎های مسلمانان روهینگیا در میانمار بیش از هزار نفر است. منابع وابسته به سازمان ملل متحد چند روز گذشته اعلام کرده بودند که در پی حملات خشونت‌بار ارتش میانمار به مسلمانان روهینگیا حدود 38 هزار روهینگیایی تا روز 31 آگوست از مرز گذشته و وارد بنگلادش شده‌اند.