به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۶/۲۰ ساعت ۱۳:۵۱
کد مطلب : ۱۳۶۵۳۸

متهم به‌قتل بنیتا: اتهام قتل را قبول ندارم

گروه حوادث: متهم ردیف اول پرونده بنیتا در جلسه دادگاه گفت: اتهام قتل را قبول ندارم.
دادگاه علنی متهمان پرونده بنیتا
 "محمد.و" متهم ردیف اول در جایگاه حاضر شد تا به اتهامات خود پاسخ دهد.
وی گفت: ۲۷سال سن دارم و موتور ساز هستم.اهل تهران و ساکن پاکدشت هستم. بار اول و دوم و سوم در سال ۹۱ به اتهام فروش مواد مخدر دستگیر شدم و به حبس و زندان محکوم شدم بار سوم به علت فروش مشروبات و درگیری دستگیر شدم و شلاق هم خوردم. 
قاضی دادگاه خطاب به متهم افزود: با توجه به شکایت اولیای دم و نظریه پزشکی قانونی و علت فوت و بازسازی صحنه جرم با حضور شما و پلیس اگاهی و کشف اموال مسروقه و اظهارات همدستان و صدور کیفرخواست؛ متهم به قتل عمدی بنیتا و مباشرت در سرقت مقرون به ازار و ایراد صدمه عمدی بدنی به پدر طفل در حین سرقت خودرو و مباشرت در ادم ربایی هستید.
متهم گفت: قتل را قبول ندارم؛ اقای قاضی صبح روزی که احمد و مهدی امدند که از من مواد بخرند، در پارک پامچال صبحانه خوردیم و گفتم که باید صبر کنید دوستم بیاید که به شما مواد بدهم ‌ در این فاصله رفتیم به سمت مشیریه. احمد به سمت ارایشگاه رفت و من به همراه محمد به سمت خانه عمه ام رفتم. مهدی به من گفت که قفل موتور باز است سرقت کنیم که قفل جک داشت و نتوانستیم سرقت کنیم.
متهم به قتل بنیتا ادامه داد: مهدی به من گفت محمد خودروی پراید روشن است سوار شو و برو.وقتی اقدام به سرقت کردم پدر بنیتا خودش را روی ماشین انداخت که ترسیدم و دنده عقب گرفتم که از روی خودرو افتاد.
وی گفت: در حین فرار آینه ماشین با جسمی برخورد کرد و شکست که حالا متوجه شدم مادر بنیتا بوده است. من تا زمانی که مهدی زنگ نزده بود متوحه کودک نشدم. من گفتم ماشین را داخل کیانشهر رها کنم اما مهدی گفت نه ماشین را به پاکدشت بیاور و با سرعت از محل رفتم که چهاراه قیامدشت مهدی را پیدا کردم داخل خودرو نشست و چند تکه از وسایل را از داشبورد سرقت کرد. 
این متهم افزود: ۵۰ متر دور شدیم مهدی گفت بچه را تحویل اژانس بده که گفتم اژانس بچه را نمی برد.
قاضی خطاب به متهم گفت: اظهارات شما در بازپرسی، اگاهی و کیفرخواست تناقص دارد.
متهم افزود: در ان روزها حال مساعدی نداشتم.
قاضی پرسید برای رها کردن ماشین چه کردید؟ که متهم گفت: شیشه سمت راننده اندازه یک بند انگشت باز بود و من ماشین قفل و در محل رها کردم که حتی ابزار فروشی هم دید.
قاضی خطاب به متهم تاکید کرد: حاشیه نرو.در حالی که شما در اظهارات قبلی خود گفته اید ضبط ماشین مسروقه را باز کردید.چرا بچه را رها کردید؟
متهم افزود: من بچه را داخل خودرو و در کنار ابزار فروشی و در یک محله مسکونی رها کردم و گفتم محله ای شلوغ است و حتما یک نفر به سراغ بچه می آید.
قاضی پرسید ایا بچه بیدار بود؟ متهم گفت: بله به من نگاه می کرد و بیدار بود سویچ ماشین را باز کردم تا کولر روشن شود ولی ماشین خاموش بود.
 
نماینده دادستان: درخواست اشد مجازات برای متهمان
نماینده دادستان گفت: برابر قانون و مطابق درخواست اولیای دم تقاضای قصاص در ملاء عام و اشد مجازات برای متهمان دارم.
شهریاری نماینده دادستان در ادامه قرائت کیفرخواست متهمان پرونده بنیتا افزود: متهم ردیف اول با توجه به ناتوان بودن کودک، اوج گرما، قرار دادن کودک در ماشین بدون عبور جریان هوا، و تحصیل مال نامشروع که تمامی این اعمال بنا بر اظهارات خودش در نهایت اگاهی انجام شده متهم به قتل عمدی است.
وی گفت: اتهامات متهم ردیف دوم سرقت مقرون به آزار، تحصیل مال نامشروع، معاونت در سرقت و خودداری از کمک به طفل شیرخواره است.
نماینده دادستان تاکید کرد: با توجه به ادله پرونده و تقاضای اولیای دم برای قصاص، برابر قانون از دادگاه تقاضای قصاص در ملاء عام و اشد مجازات برای متهمان دارم.
 
قرائت کیفرخواست متهمان پرونده بنیتا
نماینده دادستان کیفرخواست متهمان پرونده بنیتا را قرائت کرد.
قاضی محمدی کشکولی در آغاز جلسه دادگاه افزود: در این جلسه دادگاه طرفین پرونده، وکلا، افراد مطلع، نماینده حقوقی فرماندهی تهران بزرگ، ماموران نیروی انتظامی کلانتری پاکدشت حضور دارند.
وی در ادامه از نماینده دادستان خواست که کیفرخواست را ارائه کند.
قاضی محمد شهریاری سرپرست دادسرای جنایی تهران به عنوان نماینده دادستان در جایگاه قرار گرفت تا کیفرخواست متهمان را ارائه کند.
وی افزود: ساعت 10 صبح 29 تیر حسب تماس فردی به نام حسن قلعه نویی مبنی بر سرقت خودرو به همراه فرزند خردسالش،  پرونده ای در کلانتری تشکیل و تحقیقات پرونده آغاز شد.
شهریاری گفت:  آدم ربایی و قتل در این پرونده در پاکدشت به وقوع پیوسته اما پرونده به دلایل قانونی برای رسیدگی به دادسرای جرائم جنایی تهران ارجاع شد.
وی افزود:متهمانی در این پرونده به نامهای "محمد.و" و"مهدی.ش" دستگیر شده اند اما متهمی به نام "احمد" فعلا متواری است.
نماینده دادستان افزود: متهم ردیف اول"محمد.و" اتهاماتی چون شرب خمر و حمل مواد مخدر در پرونده خود دارد که در اظهارات خود اعلام کرده که روز حادثه در مسیر خودرو سرقتی بودم که به دوستانم گفتم ماشین پراید روشن است بیایید پیاده نرویم و ماشین را سرقت کردیم در حالی که یک کودک خردسال در ماشین گریه می کرد.
شهریاری ادامه داد: پس از بررسی خودرو مسروقه در مامازند جسد کودک 8 ماهه در خودرو کشف و به پزشکی قانونی منتقل شد که علت فوت گرمازدگی و عوارض ناشی از آن اعلام شد.
 
تقاضای والدین بنیتا: قصاص هر دو متهم
والدین بنیتا برای هر دو متهم تقاضای قصاص کردند.
حسن قلعه نویی و الهام سپهری فرد والدین بنیتای هشت ماهه از محضر دادگاه برای هر دو متهم تقاضای قصاص در ملاء عام کردند.
مادر بنیتا گفت: اصلا گذشت نمی کنم.
پدر بنیتا افزود: شکایت من هم مربوط به قتل عمد فرزندم است که تقاضای قصاص در ملاء عام دارم.
قلعه نویی همچنین  گفت: در حین سرقت خودرو به علت مقاومتی که برای ممانعت از سرقت به عمل اوردم خسارات بدنی به بنده وارد شده که گزارش آن در پرونده ثبت شده است.
پدر بنیتا افزود: مقداری پول و بخشی از اموال شخصی بنده هم از خودرو به سرقت رفته و از محضر دادگاه تقاضا دارم برابر قانون به خسارات وارده رسیدگی کند.
 
دادگاه علنی متهمان پرونده بنیتا
دادگاه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده بنیتا در شعبه 9 دادگاه کیفری و به ریاست قاضی محمدی کشکولی آغاز شد.
در این جلسه دادگاه قاضی محمدشهریاری نماینده دادستان، سه متهم پرونده، وکلای متهمان، خانواده بنیتا و وکلای آتها حضور دارند.
بنیتا کودک هشت ماه ای که 29 تیر امسال به همراه خودرو پدرش توسط سارقان ربوده شد و پس از 6 شبانه روز پلیس پیکر بیجان وی را در خودرو مسروقه کشف کرد.
پایان نخستین جلسه دادگاه متهمان پرونده بنیتا اعلام شد.
جلسه بعدی رسیدگی چهارشنبه 9 صبح است.