کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کیهان؛ تریبون دیکتاتور کره‌شمالی در ایران!

20 شهريور 1396 ساعت 15:58


گروه سیاسی: سایت انصاف‌نیوز نوشت: روزنامه‌ی کیهان گزارش فرمان «اون» دیکتاتور کشور منزوی و عقب افتاده‌ی کره شمالی برای «تقویت توانایی اتمی کره‌شمالی» که در «در جشن سالگرد تأسیس کره‌شمالی» صادر شده است را به صفحه‌ی اول خود آورده است. متن منتشر شده در روزنامه‌ی کیهان که حاوی عبارت‌های اغراق آمیزی درباره‌ی کره شمالی است و با آرزوهای این روزنامه درباره‌ی ایران همسانی دارد، در پی می‌آید:
 

رهبر کره شمالی در شصت و نهمین سالگرد تأسیس کره، از دانشمندان هسته‌ای کشورش خواست تا برای تقویت نیروها و قابلیت‌های هسته‌ای این کشور تلاش کنند.
خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد که «کیم جونگ اون» رهبر این کشور به دانشمندان هسته‌ای کشورش دستور داده تا تلاش‌های خود را برای توسعه قابلیت‌های اتمی، افزایش دهند.
رهبر کره شمالی در جشن شصت و نهمین سالگرد تاسیس کره شمالی که با حضور دانشمندان هسته‌ای، مقامات ارشد نظامی و دانشمندانی که در ساخت «بمب هیدروژنی» نقش داشتند برگزار شد تاکید کرد که «دانشمندان باید تحقیقات علمی را با هدف افزایش قدرت هسته‌ای کره شمالی افزایش دهند.» کیم جونگ اون در این مراسم با تمجید از سازندگان بمب هسته‌ای اخیر گفت: «آزمایش این بمب هیدروژنی پیروزی بزرگی بود که مردم کره به بهای خونشان توانستند آن را به دست آورند.»
کره شمالی از ابتدای امسال تاکنون موشک‌های بالستیک زیادی را آزمایش کرده است، ششمین و آخرین آزمایش هسته‌ای پیونگ‌یانگ که چند روز پیش انجام گرفت علاوه بر اینکه بازارهای مالی را در ژاپن و کره‌جنوبی به شدت تحت تاثیر قرار‌داد، خشم توأم با نگرانی آمریکا و متحدانش را برانگیخته است.
خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام نکرده که این جشن چه زمانی برگزار شده اما تحلیلگران بر این باورند که به احتمال بسیار این جشن روز شنبه گذشته برگزار شده است. براساس تصاویر منتشر شده توسط این خبرگزاری، رهبر جوان این کشور با لبخند در سالن تئاتر کره شمالی به همراه دو دانشمند هسته‌ای این کشور که یکی از آنها ریاست موسسه تسلیحات هسته‌ای کره شمالی را برعهده داشته و دیگری نیز معاون حزب حاکم کارگر در اداره صنعت تجهیزات کره شمالی است، در این جشن حضور یافته است. کارشناسان نظامی بر این باورند که کره شمالی به تولید سلاح‌های اتمی که قادر به هدف قراردادن آمریکا باشد نزدیک شده است. همین مسئله باعث واکنش و تکاپوی جدی کشورهای غربی و همسایگان کره شمالی شده است چرا که پیونگ یانگ آنان را در یک موقعیت بینابینی قرار‌داده است. این کشورها نمی‌دانند از در صلح و مذاکره برآیند یا حالت تخاصم در پیش گیرند، زیرا در هر دو صورت کره شمالی به آزمایش‌های هسته‌ای و افزایش توان هسته‌ای خود مشغول است.
آمریکا دو راه بیشتر ندارد
خبرگزاری دولتی کره شمالی در ادامه اعلام کرد که آمریکا دو راه بیشتر ندارد، یا کره شمالی هسته‌ای را بپذیرد و یا در انتظار پایانی رقت‌بار بماند. به گزارش فارس، این خبرگزاری همچنین اعلام کرده که آمریکا اصرار دارد حالا زمان افزایش فشار است و نه گفت‌وگو با کره شمالی و به همین دلیل هم به تحریم‌ها و فشار متوسل شده است. به نظر می‌رسد که کاخ سفید هنوز هشدارهای پیونگ‌یانگ را که به واسطه آزمایش بمب هیدروژنی اخیر مطرح شد، خیلی جدی نگرفته است.
خبرگزاری دولتی کره شمالی در ادامه اعلام کرد، دولت ترامپ اغلب ادعا می‌کند که کره شمالی یک کشور سرکش است و آمریکا در حال بررسی راهی برای متوقف کردن تمام تجارت‌ با این کشور است. با این وجود، سیاست‌گذاران آمریکا هنوز دلیل شکست‌های مکرر خود در بن‌بست یک دهه‌ای با کره شمالی را پیدا نکرده‌اند.
پاسخ به فرانسه
کره شمالی در واکنش به سخنان اخیر «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، که خواستار اقدام سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا علیه کره شمالی شده بود هم اعلام کرد «اگر واقعا داشتن سلاح هسته‌ای تا این اندازه بد است پس چرا فرانسه آن را کنار نمی‌گذارد که تازه هیچ تهدیدی هم متوجه آن نیست.»
رئیس‌جمهوری فرانسه، بعد از آخرین آزمایش هسته‌ای کره شمالی، از سازمان ملل خواسته بود هر چه سریع‌تر علیه کره شمالی اقدام کند. «ماکرون» از اتحادیه اروپا نیز خواسته بود «پاسخی روشن و متحد» به اقدامات کره شمالی بدهد.
کره شمالی با صدور بیانیه‌ای به اظهارات «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل علیه کره شمالی هم پاسخ داد و گفت «هیلی» بهای سنگینی پرداخت خواهد کرد. خبرگزاری کره‌شمالی به شدت از اظهارات هیلی در فشار به سازمان ملل برای تحریم فروش نفت به پیونگ‌یانگ در پی آزمایش هسته‌ای هفته پیش این کشور انتقاد کرد. آمریکا روز جمعه از شورای امنیت خواست تا تحریم نفتی را علیه کره شمالی اعمال کند، صادرات منسوجات این کشور را ممنوع کرده و مانع از استخدام نیروی کار کره شمالی در کشورهای خارجی شود.


کد مطلب: 136547

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/136547/کیهان-تریبون-دیکتاتور-کره-شمالی-ایران

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir