به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۶/۲۱ ساعت ۱۱:۵۶
کد مطلب : ۱۳۶۵۷۵
سفر کاپ آرزوها به بیش از ۵۰ کشور

"جام" جهانی به ایران نمی‌آید!

گروه ورزشی: کاپ جام جهانی فوتبال در بیش از ۵۰ کشور دنیا به نمایش درخواهد آمد از جمله ازبکستان، امارات و پاکستان. اما "جام 2018" به ایران صدرنشین قاره کهن نخواهد آمد.
"جام" جهانی به ایران نمی‌آید!

به گزارش ایسنا، بیست و یکمین دوره جام جهانی فوتبال، تابستان در کشور روسیه برگزار می‌شود و ۳۲ تیم برتر جهان در 8 گروه چهار تیمی به مصاف هم خواهند رفت. مانند گذشته کاپ جام جهانی بعد از آن که در شهرهای کشور میزبان به گردش درآمد، به برخی کشورهای جهان سفر می‌کند تا مردم کشورهای مختلف نیز نظاره‌گر آن باشند.اسپانسر تور جام جهانی شرکت آمریکایی کوکاکولا است و به نظر می‌رسد این شرکت مسئول انتخاب کشورهایی است که کاپ جام جهانی قرار است در آن‌ها به گردش درآید. در حالی که اکثر کشورهای همسایه ایران میزبان کاپ بزرگ‌ترین رویداد فوتبالی جهان خواهند بود، نام ایران در بین این کشورها دیده نمی‌شود.

هم‌اکنون کاپ جام‌جهانی در شهرهای روسیه به گردش درآمده و قرار است سفر ۹ ماهه خود را از کشور تایلند آغاز کند.این جام قرار است به کشورهایی چون لائوس، ماکائو، تونگا، جزایر سلیمان، پاپوآ گینه‌نو، برونئی، پاکستان، امارات، اتیوپی، کنیا، تانزانیا، آفریقای جنوبی، موزامبیک، اردن، مصر، چین، ایتالیا، فرانسه، آلمان، نروژ، جزایر فارو، ایسلند، ژاپن، اوگاندا، نیجریه، کیپ‌ورده، غنا، کامرون، شیلی، آرژانتین، کلمبیا، کاستاریکا، گوآتمالا، مکزیک، آمریکا، مغولستان، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ازبکستان، ترکمنستان، ارمنستان، گرجستان، آذربایجان، مالت، اتریش، بلاروس، بلغارستان، قبرس، اراضی اشغالی و رام‌الله فلسطین نیز برود.