به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۶/۲۱ ساعت ۱۲:۰۶
کد مطلب : ۱۳۶۵۷۶
مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا

پرسپولیس - الاهلی؛ حساس‌ترین بازی فصل

گروه ورزشی: تکلیف دیگر تیم نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا، امشب در ابوظبی پس از جنگ سرخ ها و سفیدهای غرب آسیا مشخص خواهد شد.
پرسپولیس - الاهلی؛ حساس‌ترین بازی فصل
پرسپولیس برای اولین بار در لیگ قهرمانان آسیا به جمع 8 تیم آسیا رسیده و شاگردان برانکو باید به خوبی قدر موقعیت فعلی را بدانند. آن ها مدت هاست در صدر جدول لیگ خلیج فارس قرار دارند و پیروزی در لیگ برایشان چیز جدیدی نیست، اما آسیا طعمه جذاب برای مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر ایران است. پرسپولیس، به سختی از گروه مرگ سربلند بیرون آمد و با گل به خودی مدافع لخویا، از کارزار دوحه عبور کرد و حالا پس از تساوی 2-2 در عمان، ملزم به پیروزی با حداقل اختلاف یا تساوی پرگل مقابل الاهلی هستند. در آن طرف، عربستانی ها در هفته های اخیر سرمربی اوکراینی خود را بابت از دست دادن پیروزی 2-0 در عمان بسیار نقد و نکوهش کرده و باتوجه به سرمایه گذاری عظیم، به چیزی جز صعود به مراحل نهایی فکر نمی کنند.
 
الاهلی عربستان – پرسپولیس ایران
ورزشگاه محمد بن زاید، ساعت 19:45
تیم داوری: مای مانینگ از چین، هووا ویمینگ فا مینک از چین، وانگ دیسین از چین، پالیا جورج پریانگا نامال از سریلانکا
 
ترکیب دو تیم
الاهلی عربستان: محمد العویس، موتاز هوساوی، محمد الفتیل، سعید المولد، شیفو، کلود امیر، تیسیر الجسام، لئوناردو، حسین المقوی، صالح جمان العمری و عمر السوما سرمربی: روبروف

پرسپولیس ایران: علیرضا بیرانوند، حسین ماهینی، شجاع خلیل زاده، سیدجلال حسینی، صادق محرمی، کمال کامیابی‌نیا، محسن مسلمان، وحید امیری، فرشاد احمدزاده، مهدی طارمی، علی علیپور.
سرمربی: ایوانکوویچ
 
تقابل ویژه: بیرانوند- السوما
بیرانوند زمانی که دروازبان نفت بود، یک بار سوما را شکست داد. آن ها در لیگ قهرمانان به الاهلی خوردند و بیرانوند با وجود دریافت 2 گل از این مهاجم سوری، چند موقعیت خطرناک را مهار کرد و در نهایت طلایی پوشان نفت، به دلیل گل زده در خانه حریف راهی 8 تیم برتر آسیا شدند. چند هفته قبل، این بازیکن در همان دقیقه ابتدایی بازی پرسپولیس الاهلی دروازه بیرانوند را گشود و هفته گذشته نیز سوما روی گل اول سوریه تاثیر گذار بود و گل دوم را هم وارد دروازه بیرانوند کرد تا به نوعی فعلا پیروز دوئلش با علیرضا بیرانوند باشد. حالا امشب ورزشگاه محمد بن زاید، میدان انتقام برای دروازبان لرستانی پرسپولیس خواهد بود. میدانی که می‌تواند بیرانوند و پرسپولیس را به جمع 4 تیم برتر آسیا برساند.
 
نکات ویژه
*هفته گذشته عربستانی ها پس از 12 سال به صورت مستقیم راهی جام جهانی شدند و دیشب، الهلال عربستان نیز به نیمه نهایی صعود کرد. حالا آن ها قصد دارند با صعود الاهلی به نیمه نهایی لیگ قهرمانان، جشن موفقیت سه گانه بگیرند.
*پرسپولیس تاکنون 3 بار در زمین ثالث به مصاف عربستانی ها رفته و هیچگاه پیروز یا مغلوب نشده! سه تساوی بدون گل، یک بر یک و دو بر دو ماحصل مصاف های سرخ ها و سعودی ها در زمین بی طرف بوده. این بار پرسپولیس به تساوی منحصر به فرد 3-3 نیاز دارد تا راهی نیمه نهایی شود.
*پرسپولیس در 2 مصاف اخیر آسیایی در امارات، 3 گل را وارد دروازه رقبا کرده و این بار هم امیدوار به تعدد گلزنی در ابوظبی برای صعود است.
 
رکوردها
*پرسپولیس در همه بازی ها به جز دیدار رفت با الهلال و بازی برگشت با لخویا، توپ و میدان را در اختیار داشته و در واقع درصد مالکیت بیشتری از رقیب داشته است.
*بیرانوند با 4 کلین شیت، در کنار دروازبان تیم های چینی بیشترین کلین شیت را دارد. باتوجه به بسته نگه ماندن دروازه الهلال، بیرانوند برای صدرنشینی به کلین شیت در بازی امشب نیاز دارد.
* مهدی طارمی با 6 گل، دومین گلزن برتر لیگ قهرمانان است. او برای آقای گلی اولا باید گلزنی کند و دوما در راستای صعود پرسپولیس به توپ ضربه بزند.
* پرسپولیس 12 گل زده و 10 گل خورده، آمار گل خورده سرخ ها در حالی به بیش از 1 گل در هر بازی می رسد که آن ها در لیگ، آمار بسیار بهتری دارند. ماموریت کوتاه مدت سرخ ها کلین شیت در بازی فردا و رساندن این آمار به 1 گل در هر بازی است.
 
نقطه مثبت
پرسپولیس در این فصل لیگ قهرمانان هیچگاه در بازی برگشت شکست نخورده است. دیدار برگشت با الهلال و الریان با نتیجه 0-0، با الوحده با نتیجه 4-2 و بازی با لخویا با پیروزی 1-0 به پایان رسید. حالا سرخ ها دیدار رفت مقابل الاهلی را گذرانده اند و امیدوارند مثل بازی با الوحده و لخویا پیروز میدان باشند.
 
نقطه منفی
قرمزها سالهاست حریفان عربستانی را در بازی رفت و برگشت مغلوب نکرده اند. دو فصل پیش، الهلال در مجموع پرسپولیس را 3-1 برد. پیش از آن 3-0 الاتحاد پیروز شد. آخرین پیروزی رفت و برگشتی، به سال 2009 و تقابل با الشباب عربستان برمیگردد، یعنی 8 سال قبل!